Gezellig kletsen over de kids van Strizzi van de Heksenketel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Re: Gezellig kletsen over de kids van Strizzi van de Heksenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 22:34

Mooie fotos Zwarteroosje!! het valt mij op dat ik de koppies van de strizzi's zo op elkaar vind lijken (qua uitstraling) ook beetje qua aftekening bij sommigen maar dat heeft niks met pappa of opa temaken:P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:43

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-05-22 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:49

Inderdaad dat viel mij ook al op Stella!
Hetzelfde idee heb ik bij nog een paar Strizzi's hier op Bokt, met name Stupa van Amulet.

Ze hebben inderdaad veelal dezelfde uitstraling. Lachen

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 00:03

Ja klopt Stupa heb ik geloof ik bekeken. Die was toch overleden?? las ik op 1 van de profiels of heb ik dat mis.. Ik ben heel slecht in namen onthouden:$

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:34

Haha je hebt het bijna goed Stella Knipoog Stupa leeft gelukkig nog, mijn vorige haflinger (Amulet) is inderdaad dood.

Leo; waarom kun je voorlopig niet rijden??

Hier even een hoofdfoto van Stupa; (die idd een Strizzi hoofd heeft, of zoals een fokker hier uit de buurt zegt 'hij kijkt een beetje eigenaardig uit z'n ogen Duivel Clown ).
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HOXNCO6E
(een hoofdfoto van dichterbij heb ik niet online staan Clown )

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 22:21

hahaha ja idd.. haha dat heeft Stella ook!! Maar je ziet ook vet snel aan haar wat ze in haar hoofd haalt.. haha ze kan me heel goed pesten.. vooral met LONGEREN.. springen jullie Strizzi's ook met vier benen omhoog en galopeerd dan meteen heel snel de andere kant op(aan de ene kant als je aan het longeren bent)?

Echt dat koppie die ze trekt als ze dat flikt.. al lig ik dan wel in een deuk.. het is niet heel leuk.. pff ze flikt het 1 keer en als ze de kans weer krijgt doet ze het gewoon weer.. MAF beest:P

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:22

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-05-22 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:10

XxStellaxX schreef:
Hallo Haflingergekken!

Ik ben Linda en heb een Haflinger Stella!!
Stella is de dochter van Strizzi van de Heksenketel!! Echt een geweldig paard, heb hem op een hengstenkeuring mogen zien en mogen vasthouden.. echt heel leuk

Met Stella doe ik van alles western, springen, natural horsemanship en voornamelijk Dressuur. Stella is heel leergierig en dat maakt alles nog leuker. Ze kan steigeren op comando zowel er op als er naast!

Vind het super leuk om te praten over de voorouders van mijn pony en er achter te komen waar haar broers, zusters, nichtjes en neefjes staan en wat ze allemaal doen!!

Dus daarom een oproep aan iedereen die een pony van Strizzi heeft.... Babbel lekker mee!! Haha!

FOTO!!!

Groetjes Linda

Wat leuk! IK heb een verzorgpony Stella ( ook van strizzi van de heksenketel Lachen Ga begin jan. starten met wedstrijden. Ze wil echt vet graag voor je werken, en als ze het 1x door heeft doet ze het eigenlijk niet meer fout Haha! is die van jou ook zo ?
Ze heeft nog maar 2x gesprongen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 00:07

Ik ga misschien kijken bij een haf die van Strizzi is. Stel dat die haf het wordt, dan kom ik hier zeker terug met foto's! Haha!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:56

leuk Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:32

Amulet schreef:
Haha je hebt het bijna goed Stella Knipoog Stupa leeft gelukkig nog, mijn vorige haflinger (Amulet) is inderdaad dood.

Leo; waarom kun je voorlopig niet rijden??

Hier even een hoofdfoto van Stupa; (die idd een Strizzi hoofd heeft, of zoals een fokker hier uit de buurt zegt 'hij kijkt een beetje eigenaardig uit z'n ogen Duivel Clown ).
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HOXNCO6E
(een hoofdfoto van dichterbij heb ik niet online staan Clown )

Ik heb het rijden, hopelijk tijdelijk, opgegeven vanwege rugklachten. Dan is Leo voor mij toch wat te heftig, ik heb het wel geprobeerd maar het werd steeds lastiger.

Die blik in de ogen ken ik heeel goed. Haha!
Is een groot hoofd ook een strizzi-hoofd? Leo heeft in ieder geval ook een flink hoofd, terwijl moeders juist een heel klein hoofdje heeft.

[edit] Ik heb nog even gezocht naar foto's, en één mapje openen was genoeg. Haha!

http://img276.imageshack.us/img276/4200/leo1wj7.jpg

http://img427.imageshack.us/img427/3205/leo2hz4.jpg
up to something bad... Duivel

http://img438.imageshack.us/img438/7605/leo4dp1.jpg

En spontaan omracen aan de longe heb ik met Leo één keer meegemaakt, toevallig net toen ik mn camera meehad;
http://img438.imageshack.us/img438/9784/leo3nu5.jpg

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:16

Jaaa, een groot hoofd is heeeel herkenbaar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MSH4TCJ3
De eerste keer dat de DA Stupa ook zag waren de eerste twee dingen die hij zei 'Hanneke, weet je zeker dat hij nog maar drie is? Wat een buffel is dit al!' (hij was inderdaad met drie jaar al een heel eind volgroeid) en direct daar achteraan 'en hij heeft ook wel een verrekte grote en groffe kop, maar met een hoofdstel erom valt het waarschijnlijk niet zo op' (en ja, de DA weet wat hij kan zeggen Haha! ). Stupa heeft ook een paardenmaat hoofdstel en de frontriem moet eigenlijk voor het mooie nog een maat groter Bloos

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 23:36

@leo_ke En spontaan omracen aan de longe heb ik met Leo één keer meegemaakt, toevallig net toen ik mn camera meehad;

O dat is zo herkenbaar.. die van mij springt alleen met 4 benen de lucht in en gaat dan de andere kant uit racen!! En hij lijkt vet veel op mijn haffie.. zeker qua hoofd..

en @sandyloverr Wat leuk! IK heb een verzorgpony Stella ( ook van strizzi van de heksenketel Ga begin jan. starten met wedstrijden. Ze wil echt vet graag voor je werken, en als ze het 1x door heeft doet ze het eigenlijk niet meer fout is die van jou ook zo ?
Ze heeft nog maar 2x gesprongen.

Die van mij leer het inderdaad ook 1 keer en kan het daarna met een makkie.. Al moeten sommige oefeningen wat beter in getraint worden.. haha maar ze begrijpt wel wat er gebeuren moet:P haha.. en die van jou lijkt ook erg veel op Stella trouwens:P haha Stella en Stella lijken op elkaar:P

Maar Strizzi zelf heeft geen groot hoofd vind ik.. juist klein.. oooooooaaaaaaaaaaah ik heb hem lekker mogen knuffelen, haha in hoe verre dat kon want hij is best druk!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 11:05

.

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:32

Hoi, ik heb ook een strizzi-kind. Haha! Stark is een 10 jarige ruin van Strizzi x Widar. En idd, eentje met een groot hoofd, haha!
Volgens mij hebben de meeste strizzi's ook een smalle bles, of niet? Stark in elk geval wel en ik weet dat zijn broers Stripper, Stybren en Sting en zijn zus Danique (volgens mij ook hier op bokt, in elk geval wel op het haflingerforum) dat ook hebben.

ohw ja, mijn krummel is 1.38 Cool

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:39

Leo is 1.40m Haha!
Zou best kunnen van die bles.. Moeders heeft een heel brede bles, net als de haflinger van een andere bokker die ook Starwin als vader heeft.

Striz zelf heeft idd een klein hoofdje, maar hij vererft duidelijk kleine paardjes met grote hoofden. Clown

Leo was idd ook al vrij ontwikkelt als driejarige... als jaarling al. We dachten dat ze wel flink groter zou worden omdat ze al vrij fors was, maar ze is een kleintje gebleven.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 16:52

Stupa is ook maximaal 1.42 (onze meetstok klopt niet, volgens onze stok is hij 1.38 maar dat kan niet want hij is een pietsje groter dan zijn moeder en die is geloof ik 1.40 officieel gemeten). Hij is vrij klein in ieder geval, maar toont groot (net zoals ik Stark en Leontien (?? zo heet ze toch?) vind doen op foto's). Stupa heeft ook maar een smal blesje (kol die uitloopt naar beneden) en ook zíjn moeder heeft een brede bles Clown Haha!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:07

zwarteroosje schreef:
Ik heb een tijd terug een foto van hem gezien. Nu snap ik ook waarom de Strizzi's bij ons op stal zo klein zijn Haha!

?? klein .. ? Stella is 1.44 en flora weet ik zo niet.. alleen aampie is klein (amy Tong uitsteken )

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 23:59

Hij fokt meestal vrij groot.. En weet niet wat jullie een groot hoofd vinden:P:P Laten we het eens opmeten:P haha kijken wie van onze paarden het grootste hooft heeft.. vanaf de snuit/bovenlip tot tussen de oren ongeveer:P haha want volgens mij valt dat grote hoofd best mee.. of jullie willen al een prop hoofdje hebben:P hahaha nee grapje..
Maar ik ga het morgen wel even meten:P
Ga nu ook eens de eigenaar van Strizzi informaren over deze topic vind hij vast leuk.. haha nou tot de meeting dan maar:P

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:18

XxStellaxX schreef:
Hij fokt meestal vrij groot.. En weet niet wat jullie een groot hoofd vinden:P:P Laten we het eens opmeten:P haha kijken wie van onze paarden het grootste hooft heeft.. vanaf de snuit/bovenlip tot tussen de oren ongeveer:P haha want volgens mij valt dat grote hoofd best mee.. of jullie willen al een prop hoofdje hebben:P hahaha nee grapje..
Maar ik ga het morgen wel even meten:P
Ga nu ook eens de eigenaar van Strizzi informaren over deze topic vind hij vast leuk.. haha nou tot de meeting dan maar:P

Dan versta jij onder groot waarschijnlijk wat anders dan ik Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 08:43

.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:01

Ik heb geen afstammeling van Strizzi, maar hij staat bij ons op stal en ik knuffel hem geregeld Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:04

.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:07

De strizzi ja!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:08