soms kan ik die mensen we ik weet niet wat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: soms kan ik die mensen we ik weet niet wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:44

ik hem soms het gevoel dat sommige haf(en koudbloed)eigenaren alles aangrijpen om maar te kunnen zeuren en daarna hun paard de hemel inprijzen.

natuurlijk zijn haffies,fjordjes en friezen super,dat vind ik zelf ook!
maar nu heb ik een keerje op een kwpn ruin gereden(M dressuur)en dat voelt toch ook wel heel gaaf.
toegegeven,het voelt gewoon heel anders als bij een gedrongen haf.

geen enkel paard is minder om het ras,alleen heeft de een het nu eenmaal wat makkelijker in bepaalde takken van de sport dan anderen.

geniet van je haf/fjord/fries en trek je gewoon niet zoveel van die dombo's aan die werkelijk zulke opmerkingen maken

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:45

of je rijd gewoon een slechte proef? Haflinger kom je tegenwoordig zo vaak tegen dat niemand er meer van opkijkt. Tuurlijk vinden sommige mensen KWPNers mooier, maar dat is hun smaak. Misschien moet je gewoon accepteren dat een haf gemiddeld minder talent voor dressuur/springen heeft dan de gemiddelde KWPNer. En als een KWPNer er een super middendraf uitknalt en hij krijgt een 8, en een haffie komt vervolgens met een krabbel drafje (wil niet zeggen dat hafjes dat hebben, even als voorbeeld) maar dat gaat voor zijn doen heel goed, krijg jij geen acht. Dan word je niet benadeeld, je minddendraf is dan gewoon minder goed en daar zul je harder aan moeten werken.

Maar als je een haf koopt weet je toch dat het moeielijker word, die keuze heb je gemaakt. Moet je niet achteraf over gaan zeiken vind ik.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:49

inderdaad.
je koopt een bepaald type paard met in je gedachten wat je ermee wil doen/bereiken

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:45

Visconti schreef:
of je rijd gewoon een slechte proef? Haflinger kom je tegenwoordig zo vaak tegen dat niemand er meer van opkijkt. Tuurlijk vinden sommige mensen KWPNers mooier, maar dat is hun smaak. Misschien moet je gewoon accepteren dat een haf gemiddeld minder talent voor dressuur/springen heeft dan de gemiddelde KWPNer. En als een KWPNer er een super middendraf uitknalt en hij krijgt een 8, en een haffie komt vervolgens met een krabbel drafje (wil niet zeggen dat hafjes dat hebben, even als voorbeeld) maar dat gaat voor zijn doen heel goed, krijg jij geen acht. Dan word je niet benadeeld, je minddendraf is dan gewoon minder goed en daar zul je harder aan moeten werken.

Maar als je een haf koopt weet je toch dat het moeielijker word, die keuze heb je gemaakt. Moet je niet achteraf over gaan zeiken vind ik.

Niemand loopt te zeiken, dat maak JIJ ervan! Ik vind het persoonlijk( ik denk de meeste met mij in dit topic) gewoon jammer dat er zo minachtend over haflingers wordt gepraat. Dat jij de wedstrijden en de middendraf erbij haalt in een dressuurwedstrijd, tjah daar heeft niemand om gevraagd.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:49

Ik snap jullie probleem gewoon niet. Over het algemeen denk ik dat mensen met geen haflinger beter kunnen bepalen hoe er tegen een haflinger aan word gekeken dan met haflinger.
En als ik op wedstrijden loop is er niemand die haflinger eigenaren achter hun rug zit uit te lachen. Sterker nog, vaak krijgen ze niet meer aandacht dan de gemiddelde kwpner. Dat er enkele kortzichtige mensen zijn die paarden beoordelen op hun ras (maar dat vind je bij kwpners ook trouwens) daar trek je je toch niks van aan. Als eigenaar ben je toch trots op je paardje, wat boeit het dan?

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:53

Ik start ook geen topic dat ik me daaraan in irriteer. Ik reageer, omdat ik inderdaad wel wat dingen van herken. Ik heb ook andere rassen gereden om te weten hoe mensen daarop reageren. Maargoed, dat ik van mijn paardje geniet staat natuurlijk vast! Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:21

Ik herken het wel een beetje.. Heb zelf wel eens een opmerking gehad dat ik beter niet kon gaan starten met mijn haflinger, omdat ik dan toch niet ver zou komen. Ik ben ook niet van plan om binnenkort te starten wegens vervoer.. Ben wel 1 keer onderling gestart, was eerste met 202 punten, ik bedoel maar. Vork Lekker laten lúllen zulke mensen? Ik bedoel, de haflinger is nu populairder dan ooit, er komen steeds meer haflingereigenaren. Iedereen heeft zo z'n passie voor een bepaald ras, en ik ben er trots op dat dat voor mij de haflinger is. Lovers

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:52

Tsja dat soort mensen hou je altijd.

En koop maar eens een goedgekeurde 3 jarige haflingerhengst in Oostenrijk, daar leg je 25000 euro voor neer.

U zei...? Cool

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:07

prijs zegt ook niet alles over een goed paard..........dat een paard 25000 euro kost zegt niets over de kwaliteit(al

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:33

Jennyzz schreef:
Visconti schreef:
*zucht
Volgens mij zijn de enige mensen die moeite hebben met halfingers de halfinger eigenaren zelf. Ik moet jullie teleurstellen, de halfinger van tegenwoordig zijn geen underdog meer, helemaal de luxere types niet. Het zijn gewoon goede sportpony's die tegenwoordig prima geaccepteerd worden.

Sorry hoor, maar jij gaat ons vertellen dat wíj moeite hebben met haflingers? Het moet niet veel gekker worden...
Bovendien zijn haflingers helemaal niet prima geaccepteerd. Heb je wel eens met een haflinger tussen de paarden gereden? Zijn genoeg juryleden die je bij voorbaat al lage punten geven voordat je de ring binnenkomt .

Even een klein voorbeeldje ACSM Hier op bokt heeft binnen 1,5 jaar de Z tussen de paarden bereikt, vanaf de B. Goed rijden, dan krijg je je punten wel!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:36

veronoz schreef:
Visconti schreef:

Niemand loopt te zeiken, dat maak JIJ ervan! Ik vind het persoonlijk( ik denk de meeste met mij in dit topic) gewoon jammer dat er zo minachtend over haflingers wordt gepraat. Dat jij de wedstrijden en de middendraf erbij haalt in een dressuurwedstrijd, tjah daar heeft niemand om gevraagd.

Ze heeft het misschien hard gezegd, maar het is wel zo. Het gebeurd bijna nooit meer dat je word uitgelachen, of mindere punten krijgt. De haflinger is een geaccepteerde dresuurpony geworden! Waarom? ze worden steeds luxer gefokt, mooiere gangen, ruiters met wedstrijd ambities, die daar dus ook op trainen. Veel haflinger/fjorden rijders nemen de underdog positie zelf op zich.

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:15

Snoevie schreef:
prijs zegt ook niet alles over een goed paard..........dat een paard 25000 euro kost zegt niets over de kwaliteit(al

Ik probeer ook aan te tonen dat de prijs niet alles is.

Maar Ebbs is de bakermat van de haflinger, en als daar geen kwaliteit is, dan zou dat niet best zijn.
Veel van die hengsten komen hier naar Nederland, en staan bij de grotere fokkers.

14 jaar geleden kostte een haflinger hier in Nederland rond de 800 euro, beleerd en wel.
Nu liggen de prijzen rond de 1500, en de "betere" kwaliteit zelfs hoger.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:27

12 jaar geleden kwam mijn haflinger naar onze stal. Niemand had toen nog een haflinger en we werden echt raar aangekeken. Iedereen riep wat moet je toch met een haflinger. Met deze haf zijn we vrolijk gaan men- en dresuurlessen. De mensen begonnen wat terug te krabbelen en zeiden dat het toch wel een leuk paardje is. Uiteindelijk kocht iemand anders 2 haffies erbij. Nu tegenwoordig zie je op dezelfde manege ontzettend veel haflingers lopen en het mooiste is, de eigenaren zijn bijna allemaal die toen zeiden dat het niks was. De haf heeft zich gewoon bewezen toendertijd en ik hoor er nu echt nooit meer wat over. Ja de leuke dingen hoor ik vaak maar nooit meer dat negatieve.

Nazgul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:58

Natuurlijk is het zo, dat als je een haflinger koopt, een "veelzijdig"dier aanschaft.
Natuurlijk kun je daarmee de dressuur ingaan, en met goed rijden kun je zeker ver komen.

Dat je negatieve opmerkingen soms krijgt, omdat je met een koudbloed de ring instapt moet je proberen voor lief te nemen. Knipoog

Vergeet niet, dat als je gaat vergelijken hoeveel kwpners de ring instappen, en hoeveel koudbloeden, dan is dat een zeer groot verschil.
Ik heb genoeg kwpners de ring in zien stappen, en dat ik dan dacht... Clown
Dan is het toch leuk dat de haflinger in die kleine getale zo opvalt?

Zo zal het over en weer zijn.
Of de tegenwordige bouw van de haflinger een pluspunt is??
Uit mijn mening niet, het wordt hedendaags te luxe, en daarbij gaan de gangen ook aardig verloren.

De hoogbenige, doch barokkere type zie ik het liefst, en dit soort types doen het goed in de dressuur.
De echte ouderwetse types zijn er in de hogere dressuur niet.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:18

Jennyzz schreef:
Visconti schreef:
*zucht
Volgens mij zijn de enige mensen die moeite hebben met halfingers de halfinger eigenaren zelf. Ik moet jullie teleurstellen, de halfinger van tegenwoordig zijn geen underdog meer, helemaal de luxere types niet. Het zijn gewoon goede sportpony's die tegenwoordig prima geaccepteerd worden.

Sorry hoor, maar jij gaat ons vertellen dat wíj moeite hebben met haflingers? Het moet niet veel gekker worden...
Bovendien zijn haflingers helemaal niet prima geaccepteerd. Heb je wel eens met een haflinger tussen de paarden gereden? Zijn genoeg juryleden die je bij voorbaat al lage punten geven voordat je de ring binnenkomt .

nou sorry heb het werkelijk waar nog nooit meegemaakt.
Die van mij is al regelmatig meegegaan en heb alleen maar toffe dingen gehoord.
En dan heb ik het ook over mensen die hoog in de dressuur rijden die dan toch even komen kijken als hij de trailer afkomt.
Ik heb nog nooit een vervelende opmerking of blik gehad.