Draaiende hoef in stap wie heeft dit met een haf meegemaakt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iSaBeLL

Re: Draaiende hoef in stap wie heeft dit met een haf meegema

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:47

ik denk dat het gewoon een frans voetje is Knipoog
ons paard heeft dat ook en zet het ook een klein stukje naar buiten maar daar moet je niks tegen doen hoor !

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:50

mijn pony heeft het met haar achterbenen heel erg
dan zet ze de hoeven neer en draait ze ze naar buiten,, vooral in stap.. maar ook in draf doet ze het.. in galop is het nietzo goed te zien
maar ik dacht dat het kwam omdat mijn pony scheve gewrichten in haar benen heeft...
verder niks ernstigs ofzo hoor Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:59

Draaien met de achtervoeten tijdens het neerzetten heet biljarderen.
Het zwaaien met de voorbenen tijdens het naar voren bewegen van het been heet maaien. Vanuit de schouder kan het niet zoveel kwaad (het is bij bv paso's zelfs gewenst omdat de gang er comfortabeler van wordt). Vanuit de knie zorgt het inderdaad voor snellere slijtage van de gewrichten.

Beide vormen zijn te verminderen met goed bekappen en een correcte spieropbouw. De oorzaak is nl meestal een verkeerde stand en dus fout slijtpatroon van de hoef.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:39

Ik zag vandaag dat mijn Haf het linksachter ook iets heeft. Maar bij haar valt het bijna niet op, en ik geef nu de schuld nog even aan overgewicht en slechte bespiering.
Ik denk dat dat met afvallen en trainen misschien wel weg gaat...

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:43

hey, mijn pony is nu 3.. en ik haalde hem net uit stal.. en toen was zijn been een beetje dik.. (achter) dus even een stukje gestapt.. eventjes vanaf de achter kant bekeken.. en ja hoor hij draaid zijn hoefjes ook naar buiten... echt slecht loopt hij niet.. maar ik denk dat dat niet echt goed voor zijn been is??? wat moet ik doen.. eventjes afwachten? of er naar laten kijken?

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:13

Beste mensen.....

Omdat ik erg druk met werk was heb ik een hele poos niet op bokt gekund Huilen ....nu wel weer Haha! .
Wat een reacties van jullie..... Pling Echt super.... Het stelt me zwel gerust maar niet in de gelegenheid om op iedereens antwoord te reageren...het zijn er zoveel Bloos Tong uitsteken
Wel fijn om te horen dat je lotgenoten hebt en dat het best meevalt waarschijnlijk. Ach gut

Wat betreft de hoefsmid ...die tip daar heb ik waarschijnlijk per ongeluk overheen gelezen Bloos Ik heb over anderhalve week een afspraak.......eerder kon niet want ze is met vakantie......

Ik ga denk ik toch naar een kliniek ondanks jullie geweldige reacties die me gerust hebben gesteld.....ze loopt nog steeds hetzelfde (soms zelfs iets beterder. Ik merk nu op dat ze op het verharde goed loopt maar in zand en dergelijk niet) maar als ik haar aanraak onder haar buik ter hoogte van haar knie/heup zeg maar dan vindt ze dat niet erg fijn.,......Ik wil dus het een en ander kunnen uitsluiten of juist niet Huilen ik hoop dat het allemaal goed gaat.....

De resulaten zal ik hier wel neerzetten..

1111111111111111000000000000000000000000000000 XXXXXXX thanx BOKKERS!!

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 13:07

He....... niemand heeft meer gerageerd...Hopelijk hebben jullie het wel gelezen dat ik jullie harstikke dankbaar ben Bloos Haha! .

Maar efffee.....ik ben bij een kliniek geweest...en om een lang verhaal kort te houden. Dat draaien hoort erbij ...dat is mijn paardje... Ze konden zo een twee drie niets vindne of iets dat aanleiding gaf om foto's te maken. Ze hebben wel een kreupelheidonderzoek gedaan. Wta mij te doen staat is trainen, trainen en nog eens trainen.
ik ben in ieder geval blij dat ze geen pijn heet...Wat betreft de hoefsmid...die houdt alles goed in de gaten maar we gaan er niet recht op de hoeven zetten zeg maar waardoor er vekeerde druk op ander gewrichten komt. We zetten haar gewoon goed op haar gewrichten en dan maar een draaiend hoefje......

Thanx mensen......

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:16

Snovje schreef:
He....... niemand heeft meer gerageerd...Hopelijk hebben jullie het wel gelezen dat ik jullie harstikke dankbaar ben Bloos Haha! .

Maar efffee.....ik ben bij een kliniek geweest...en om een lang verhaal kort te houden. Dat draaien hoort erbij ...dat is mijn paardje... Ze konden zo een twee drie niets vindne of iets dat aanleiding gaf om foto's te maken. Ze hebben wel een kreupelheidonderzoek gedaan. Wta mij te doen staat is trainen, trainen en nog eens trainen.
ik ben in ieder geval blij dat ze geen pijn heet...Wat betreft de hoefsmid...die houdt alles goed in de gaten maar we gaan er niet recht op de hoeven zetten zeg maar waardoor er vekeerde druk op ander gewrichten komt. We zetten haar gewoon goed op haar gewrichten en dan maar een draaiend hoefje......

Thanx mensen......

Weet je zeker dat je dat bedoelt? Het kreupelheidsonderzoek van Kesteren kost wat pegels Nagelbijten / Gniffelen. Nja veel succes en plezier van je paardje nog...

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 13:24

Ja kreupelheidonderzoek....bedoel ik ....en ja het kost geld......maar dat had ik er wel voor over. Beter dan dat ik doorga terwijl iets er niet goed zit...

Maar thanx voor je berichtje ennnnneee ja ik ga nu verder genieten met z'n tweeen Haha!