Wie past er op een haflinger en wie niet??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: Wie past er op een haflinger en wie niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:30

Faniek schreef:
Welke haf heeft je vriendin dan nu ben ik nieuwsgierig Knipoog?

Dat vraag ik me ook af..

Trouwens als iemand van 70 kg al niet meer op een haf kan..

Mijn vriend is 2.08 en 105 kg, ja die vind ik echt te groot. Maar paarden met een korte rug zijn sterker als die met een lange rug !

Ivanhoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 21:38

Hij heet Sandor. Hij komt wel van de Sturm bloedlijn en is nu 5 of 6 jaar.
Ze heeft hem inmiddels een tijdje, maar omdat we helaas niet meer bij elkaar op stal staan, en zij hem na mijn vertrek heeft gekocht weet ik niet precies welke bloedlijn erachter zit. Ze heeft het wel verteld hoor maar ik heb er echt de ballen verstand van hahaha. Ik heb nog nooit iets met haflingers gedaan. Vandaar dat ik me er ook eerst in aan het verdiepen ben. Zal het weleens vragen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:27

Ooh een ruintje dat kan niet de mooiste van NL zijn dat zijn altijd merries Knipoog Ik denk al bekende fokstal, want Merle van 't Lutje Brunink was dit jaar op de nationale kampioen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:45

Mijn ervaring is dat haflingers over het algemeen minder lomp zijn dan fjorden, maar dat ze wel een stuk heter en pittiger kunnen zijn.
Dit is natuurlijk niet altijd het geval. Ga iig voor een rvaren haflinger die niet al te jong is.
En ik ben het met je eens dat je naar een grote haflinger op zoek gaat want 70kg van iemand zonder ervaring is een behoorlijke last. Een korte rug kan ook meer dragen, dan een lange. Ook daar kun je op letten.
Succes!