Mijn haflinger flapt met haar lip.Wat is dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoxyVip

Re: Mijn haflinger flapt met haar lip.Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:11

Ik heb ook een hafje van Wempire en die kleppert dus ook met haar lip!!! Ze doet het eigenlijk alleen als ze een hoofdstel in heeft en ontspannen aan het rijden is. Bijvoorbeeld met wedstrijden doet ze het niet en tijdens mijn training soms. Ik ben er ondertussen na 2 jaar wel aan gewend geraakt, maar ik weet dus ook niet hoe het komt en hoe we ervan af komen.
Ik rij trouwens met een dubbel gebroken bitje met een bol tussenstukje. Misschien kan dit er ook mee te maken hebben?!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:13

Mijn paard heeft dit ook (geen haflinger)
Ik heb er ergens een filmpje van, ga het meteen opzoeken
had hier ook ooit een topic over gestart
MAAr mijn vraag is nu ik heb sommige paarden gezien die dit doen maar die hun lip echt zelf flapperen
Dus zelf spieren gebruiken en dan flappert de lip vrij ver,
Mijn paar flappert ook maar net of hij gewoon zijn lip laat hangen en geen spieren gebruikt (denk ik) want ik kan dat natuurlijk niet echt zien als ik erop zit, maar ik zoek even het filmpje !

[edit] filmpje heb ik volgens mij verwijdert, als ik er nog eens aan denk zal ik het opnieuw filmen en hij doet het trouwens allee tijdens het rijden

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 20:40

RoxyVip schreef:
Ik heb ook een hafje van Wempire en die kleppert dus ook met haar lip!!! Ze doet het eigenlijk alleen als ze een hoofdstel in heeft en ontspannen aan het rijden is. Bijvoorbeeld met wedstrijden doet ze het niet en tijdens mijn training soms. Ik ben er ondertussen na 2 jaar wel aan gewend geraakt, maar ik weet dus ook niet hoe het komt en hoe we ervan af komen.
Ik rij trouwens met een dubbel gebroken bitje met een bol tussenstukje. Misschien kan dit er ook mee te maken hebben?!

grappig zeg, zijn ut zusjes!

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 00:00

ja inderdaad!!! Heb even in je profiel gespiekt en zo op de foto's lijken ze wel iets op elkaar!!!

jakkiwakki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 00:17

Je vraagt serieus 3x of er iets aan die hanglip gedaan kan worden!

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:38

Volgens mij is het gewoon een tic en kan er verder niks aan gedaan worden. Ik dacht eerst dat het iets met haar tanden ofzo te maken had, dus tandarts geweest maar niks aan de hand. Verder zei ik al dat het misschien aan het bitje kan liggen, maar meer zou ik ook niet weten! Ik denk dat het gewoon zo is en als je er zelf niet zo veel last van hebt, laat het dan gewoon lekker!!! Ik krijg ook vaak commentaar en dan hoor ik het pas weer, ik heb er zelf dus geen last van en mijn bijrijdster ook niet dus waarom zou ik het dan veranderen?

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 11:11

Ik vind wel dat het dom staat Bloos
Maar aan het bit ligt het bij mijn paard niet omdat ik 2 verschillende bitten heb en ook 2 hoofdestellen,
Maakt niets uit hij blijft het doen.

lappenmand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:04

mijn haflinger deed dat vroeger ook, maar wat voor afstamming is die van jouw, leeftijd enz???

lappenmand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:07

Maartje1990 schreef:
neej vader= wempire en moeder: debbie van malborgh
en ik heb geen idee of die dat deden en geen idee of die nog leven. ik zie wel in haar stamboo m: sindy (ster) hf.k2311 maar dat is die zeker niet?

is die stamboom echt? komt er ook een brenda in voor?
Hoe oud is die haflinger, merrie? heb je misschien een foto?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-06 21:32

zeker is die stamboom echt. geen brenda. en foto's kun je vinden in mijn profiel.

even het hele profiel:
Sarah van de Arixhof, merrie, 14 jaar oud
vader: wempire Hf.K.123
vader van wempire: were-di van de Vrijthof Hf.K.13
moeder van wempire: Sindy (ster) Hf.K.2311

Moeder: debby van malborgh Hf.K.3418
vader van debby: stefan van het hout Hf.K.92
moeder van debby: Simone Hf.K2074

@roxyvip: klopt de rest van de stamboom van wempire met die wempire van jou (+cijfers)? want ik weet niet of er misschien meerdere haflinger hengsten zijn die wempire heten.

@jakkiwakkie: niemand gaf antwoord

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 22:23

Volgens mij is er maar 1 goedgekeurde haflingerhengst die Wempire heet. De nummers komen inderdaad overeen met die van mij. Alleen Rox dr mama is Rozella v.d. Huls, vader hiervan is Musketier (Hf.K. 111) en moeder hiervan is Roosje (Hf.K. 2778)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:07

heeft tie niet gewoon een centenbakkie? Clown

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:41

Ik rijd de haflinger van Roxyvip; hier een filmpje van haar geklepper, weet gelijk iedereen wat het is Knipoog

http://www.zippyvideos.com/1469598566029686/movie/

Ik denk trouwens niet dat het erg is hoor, en waarom zou het haar 2 jaar van haar leven kosten? Kan daar niks zinnigs op bedenken, was denk gewoon een grapje.

Ohja; Roxy had op het filmpje last van cameravrees; ze stond me heel achterdochtig aan te kijken en zo, haha! Stopte ze steeds met klepperen, gek peert. Clown

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:48

Ik kan het filmpje niet zien, jammer. Kan zo dus niet zien of je hetzelfde bedoeld als mijn merrie doet.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:14

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:19

hihi wat snel zeg Haha!
misschien als je der erst een appaltje geeft of 't bit insmeert met appel gaat ze erop knabbelen en niet klepperen Haha!
die van mij diet 't ook als ik hem op de weide poets volgens mij is het een teken van relaxt heid

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:21

Stevano doet dit ook, ook pure ontspanning, hij doet het alleen op stal en als ik sta te poetsen tijdens het rijden niet!!!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:41

Hmmm nee dit is niet wat mijn merrie doet, die flappert met beide lippen heel hard en gooit met haar hoofd mee. Ik zal eens kijken of ik daar een filmpje van kan maken.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:33

Mijn vorige bijrijdhaf deed dit ook! Je hoorde idd ook steeds flap flap flap. Ze deed het idd als ze ontspannen is, zowel voor de kar als onder het zadel. We hebben eens een marathon gereden en toen werden we uitgelachen vanwege ons flappaard, het viel iig flink op! Lips are sealed

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 16:44

_Diesel schreef:
Ik rijd de haflinger van Roxyvip; hier een filmpje van haar geklepper, weet gelijk iedereen wat het is Knipoog

http://www.zippyvideos.com/1469598566029686/movie/

Ik denk trouwens niet dat het erg is hoor, en waarom zou het haar 2 jaar van haar leven kosten? Kan daar niks zinnigs op bedenken, was denk gewoon een grapje.

Ohja; Roxy had op het filmpje last van cameravrees; ze stond me heel achterdochtig aan te kijken en zo, haha! Stopte ze steeds met klepperen, gek peert. Clown

het lijkt op wat die van mij doet maar deze doet nog een beetje met haar bovenlip die van mij niet (zover ik weet)

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:06

Mijn paard doet het anders,
Ik zal het zo snel mogelijk filmen, eerst iemand vinden die mee kan komen want hij doet het alleen tijdens het stappen/..