Beste manier om mijn jonky mooi te kunnen laten lopen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty0102

Re: Beste manier om mijn jonky mooi te kunnen laten lopen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:28

punkies schreef:
@ wallie, zou je misschien niet geloven maar heb nóóit met een hulpteugel gereden of gelongeerd! Je paard moet niet 'mooi' lopen, maar goed! Goed voor de rug ;)

Ik vind het indd ook niet nodig, en deze reactie is zékééééér waar, ik heb alex vanaf het begin zien rijden nooit dat ze hulpteugels heeft gebruikt.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:37

Ik vind je reactie een beetje raar Wallie. Je vraag om advies, krijg je het en dan is het weer niet goed. Wij willen je alleen maar helpen. Ik vind hulpteugels ook nog wat te vroeg probeer je pony eerst maar lekker zelf te laten lopen dat plaatje komt later wel. Succes!

Waar slaat je onderschrift op, als je het hier niet leuk vind dan je zoek je toch een ander forum?!

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 15:03

Waar slaat je onderschrift op, als je het hier niet leuk vind dan je zoek je toch een ander forum?![/quote]

wat goed dat mijn ogen ook kleine lettertjes kunnen lezen... D

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:24

maar vind 3 eigelijk ook wel jong om in te rijden. nu weet ik dat ze steeds jonger beginnen dr mee enz. maar vind 4 toch eigelijk een leukere leeftijd. ook als je kijkt naar ontwikkeling van gewrichten, pezen en spieren.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:24

Faniek schreef:
DeniseM schreef:
Nou ik vind wat hier boven staat nogal een vreemde reactie.
Iedereen zegt het zelfde wat moet ze daar op zeggen dan?
Nu weet ze het wel.
Het is een heel leuk paardje hoor!!
En het gaat echt wel helemaal goed komen!!:)

Bedanken voor de tips indien aannemen? Nog vragen doorstellen als ze iets niet snapt?
Ach... komt voor mij over op een onverschillige het zal wel reactie. Ik kan het fout hebben, maar ik zou er graag uitleg over willen.

Nou ik zou mijn pony ook niet zo in de krul zetten hoor Verdrietig
Maar ja als iedereen het zelfde zegt!

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 10:44

neetje86 schreef:
maar vind 3 eigelijk ook wel jong om in te rijden. nu weet ik dat ze steeds jonger beginnen dr mee enz. maar vind 4 toch eigelijk een leukere leeftijd. ook als je kijkt naar ontwikkeling van gewrichten, pezen en spieren.

ach sommige dravers beginnen al met 1 jaar.. dus ik doe het fout? dat vind ik pas fout op 1 jarige leeftijd met inrijde en longeren en dat soort beginnen..

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:51

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 10:57

Wallie schreef:
ach sommige dravers beginnen al met 1 jaar.. dus ik doe het fout? dat vind ik pas fout op 1 jarige leeftijd met inrijde en longeren en dat soort beginnen..

Op drie jarige leeftijd een paard inrijden kan best vindt IK.
Maar er zijn mensen die er anders over denken, en als je niet tegen die reactie's kan dan had je dit topic niet moeten plaatsen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:02

Mijn advies: leer je paard eerst eens in een "natuurlijke" houding op eigen benen lopen, voordat je hem uit balans haalt door een getruukte houding....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:04

Wallie schreef:
neetje86 schreef:

Vraag dan geen advies als je er toch niets mee doet.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:13

[quote="Wallie"]
NIEMAND op bokt... echt niemand maakt mij wijs.. dat er niemand bij zet teugels, hulp teugels of wat ever gebruikt![/quote

Ik heb geen hulpteugels in huis, dus gebruik ze niet. Nooit gedaan en zie er het nut ook niet van in. Als een paard zover is gaat hij vanzelf daar lopen waar jij het hebben wil. Met hulpteugels leer je het paard te reageren op andere hulpen als dat de ruiterhand zou geven. Maar het vergt veel meer tijd van de ruiter en helaas hebben veel ruiters daar het geduld niet voor, en hangen er van alles aan om het plaatje mooi te maken waar iedereen aan de kant op zit te wachten.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:24

Wallie schreef:
NIEMAND op bokt... echt niemand maakt mij wijs.. dat er niemand bij zet teugels, hulp teugels of wat ever gebruikt!

Geloof het of niet; in die 11 jaar dat ik nu paardrijd heb ik nog nooit een hulpteugel in handen gehad.

En die vergelijking met dravers????!! Dus omdat een ander het fout doet, is het ook niet erg als jij dat doet?