Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepelle27 schreef:volgens mij is abel vrij van vremd bloed,maar over hem zijn de meingen erg verdeeld over het beenwerk.
de meeste hengsten die dekken zijn vreemd bloed vrij,sradivari fokt mooie grote bewegende veulens,nadeel van hem is dat hij erg brede blessen fokt.
Ik weet trouwens niet of hij nog dekt,omdat hij niet naar de afstammelingskeuring gaat.
Mijn merrie gaat volgend jaar naar Liz Arachon.
ellepelle27 schreef:Ik bedoel het ook niet gelijk negatief,maar het is opvallend dat veel nakomelingen van Stradivari erg brede blessen hebben.
Mij zelf stoort het ook niet,ik heb zelf 2 veulens van hem.

horselover21 schreef:Ja dat is ook weer zo, en als ik Luna dan laat dekken door een hengst zonder vreemd bloed wordt de 6% weer gehalveerd naar 3 %..
Kennen jullie hengsten die vrijwel géén vreemd bloed voeren?
Want mijn keuzen waren eigen gevallen op: ambassador, Midas-hanja, Abel óf Stradivari.
Hengsten met maat en gangwerk.
het zou niet mijn keus zijn. ellepelle27 schreef:De hengsten die op dit moment goedgekeurd zijn blijven dat,alleen de nieuwe hengsten mogen niet meer dan 1,56% hebben.
Alfred van Braakzicht heeft bijv 6,4 % vreemd bloed,maar blijft wel goedgekeurd.

horselover21 schreef:Faniek , mijn merrie is van Simson, en de vader van de moeder is Widar.
Kun jij mij een goed advies geven? Het gaat mij vooral om een haflinger met maat en goed gangwerk.
Luna is 1.44 hoog, en een vrij ouderwets type. (zie profiel)