Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Snoevie schreef:denk dat je ook mazzel moet hebben,een leuke haf voor een goede prijs

princesmax schreef:max hebben we als veulen voor 750 euro gekocht!!! Ze heeft dan wel een goede afstamming, en ze had al een 1ste premie, maar volgens mij hbben we best veel ervoor betaalt
Anke schreef:Mensen kunnen veel vragen, als er een haf voor 2500,- te koop staat op marktplaats en daarna verkocht is, wil dat ook niet zeggen dat ze dit bedrag ervoor gekregen hebben.
ik vind onbeleerd (min. 3 jaar) tussen de 1000 / 1400 afhankelijk van de kwamliteit en beleerd vanaf 1500,- tot ca. 2000,-
Daarboven vind ik dat de haf dan wel iets heel speciaals moet hebben of kunnen!
Mij is ook opgevallen dat veel mensen belachelijk veel geld voor een haflinger vragen en als iemand dat ervoor geeft, hebben ze mazzel!
Anke schreef:op die manier: vergelijk het dekgeld van een haf. hengst met die van een KWPN-er....

margot123 schreef:hoeveel zou ongeveer een haflinger kosten waarnaar ik op zoek ben?
dan weet ik al een beetje waar ik aan toe ben.
viewtopic.php?sid=&f=65&t=632322&view=unread#unread
alvast bedankt
neetje86 schreef:margot123 schreef:hoeveel zou ongeveer een haflinger kosten waarnaar ik op zoek ben?
dan weet ik al een beetje waar ik aan toe ben.
viewtopic.php?sid=&f=65&t=632322&view=unread#unread
alvast bedankt
denk rond de 1000euro, minder als je het slim aanpakt.
) neetje86 schreef:misschien niet heel groot. maar wel smal gebouwd. ouders: v archimedes, vv agra, m saskia, vm nordwind. en aangezien de n lijn niet erg veel voorkomt in nederland is deze best gewild. en ze stamt dus ook af van afgaan (toch wel een hele bekende haflinger hengst). dus ja goede papieren. eerste premie. 2 van dr veulens ook een eerste premie. vind nog steeds dat jullie hoog zitten in de prijsklassen. want er zijn teveel paarden in nederland en te weinig mensen die ze willen hebben. en de haflinger hype is ook wel weer een beetje over...
). Pauk schreef:Een hengstveulen kan je gaan rekenen op 500 euro of hoger
Een merrieveulen op 750 of hoger..Ligt aan de afstammeling en dergelijk.
Bedenk wel.. Een veulen met goede ouders.. Je betaalt voor de ouders.. Kampioenshengst en kampioensmerrie is gewoon in je portomonnee duiken..
) en van het 'oude' type.