Sokken bij een haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoonWencke

Re: Sokken bij een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:43

Ik vind dat het er maar net aan ligt wat voor Haflinger je hebt. Ik zelf laat ze er gewoon aanzetten, omdat dat beter bij d'r past (mijn mening). Wat betreft dat praktische: Onpraktisch vind ik ze bij de achterbenen als ik de hoeven uit wil doen, want dan zitten die haren de hele tijd in de weg Tong uitsteken Wel praktisch om ervoor te zorgen dat ze haar voet optilt, want ik hoef maar wat aan d'r sok te trekken en daar komt het voetje al Ja (is nu overigens niet meer nodig, omdat ze ze zelf optilt, maar dat is wel eens anders geweest )

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:48

het hoort bij de haflinger net zoals zijn lange manen.. Ik laat ze dus zitten. Zou ruzie krijgen met mam als ik ze er afhaal Duivel In de winter scheer ik er netjes om heen Tong uitsteken Ziet der wel gaaf uit, alles geschoren behalven zijn sokken Lachen

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:11

Bij Nicky laat ik ze gewoon groeien. Vind ik mooier en beschermt ook nog eens Knipoog

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:41

Ik knip altijd de sokken eraf. Ik vind dat haar benen dan luxer lijken en ook is het beter schoon te houden. Bloos

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:28

Onyx88 schreef:
Ik vind het zonde om af te knippen maar voor paarden die 24/7 in het land staan snap ik het wel. Ik rijd een 'stal-haflinger' maar vroeger toen hij in de wei stond had hij ook last van mok.

Ik laat de sokken zitten omdat ik dat mooier vind en het bij het ras hoort IMO.

Bovendien zijn sokken er juist voor bedoeld om de kootholtes droog te houden, dus afknippen omdat ze 24/7 in wei staan zou ik in ieder geval al nooit doen.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:28

farah heeft wel sokjes omdat ik het bij haar heel erg mooi vind staan , maar ik vind het bij sommige ook niet mooi staan,het licht er denk ik aan wat je zelf van vind

liefs farahtjuh