Grijze/zwarte halfingers??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:34

wat vinden jullie zo mooi aan die zwarte haflinger? ik vind hem eigelijk heel lelijk als ik eerlijk mag zijn.

Alexx

Re: Grijze/zwarte halfingers??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:03

ik heb weleens een grijze gezien, ik zal eens kijken of ik er een foto van hem.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:30

Dat vind ik wel leuk om ander soort hafs te zien
Die tweede is inderdaad mooi zeg

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:38

wouw die tweede is gaaFF!! dekt die nog steeds??

Mando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:45

Die 2e is idd mooi, wat ik daar mooi aan vind.... het contrast tussen zijn donkere vacht en witte manen.....

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:47

ik vind ze heel erg mooi

Hier achter de dijk staat een hele hele donkerbruine *kwijl*

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:48

Mystica schreef:
***Knip**

zo die 2e is gaaf zeg !! Haha!
Laatst bijgewerkt door Siempie op 24-06-06 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:39

Die Liz Steiermark, bij welk dekstation staat hij? Heeft iemand meer info over hem? Ik wil Hieke laten dekken volgend jaar, en ben wel op zoek naar iets aparts.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:04

Laatst bijgewerkt door Siempie op 24-06-06 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Alleen links zijn toegestaan

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:14

Wel een hele mooie hengst zeg die donkere! Maar toch vind ik het geen Haflinger meer om te zien. Voskleur met witte manen en staart dat hoort echt bij een Haflinger.
Volgens mij zijn ze bij keuringen vwb de kleuren ook erg streng. Ik weet dat de vader van mijn Haf. op latere leeftijd is afgekeurd omdat hij 'grijs' in z'n manen kreeg.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:17

Shò wat is Steiermark toch gaaf!!

Ik vind het doorgaands erg mooi. Donkere haflingers hebben toch wel iets, Stürm vind ik ook een erg mooie hengst. (vrij donker).

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:06

persoonlijk vind ik de hele donkere haffies niet zo mooi....sorry Bloos

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:25

Narco schreef:
Volgens mij zijn ze bij keuringen vwb de kleuren ook erg streng. Ik weet dat de vader van mijn Haf. op latere leeftijd is afgekeurd omdat hij 'grijs' in z'n manen kreeg.

Dat geld alleen voor het behang. Alle kleuren vos zijn toegestaan voor de vacht, dus ook levervos.

@ Oliver, zal even zoeken als ik thuis kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:09

in mijn topic over de paardenmelkerij staan foto's van donkere hafjes. Ze hadden daar heel veel levervoshafingers.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:13

ktink schreef:
Ik had laatst een topic gemaakt over grijze Fjorden,,
Noujah daar vroeg iemand of er ook grijze Haflingers bestonden.
Ik heb geen enkel idee, dus maak ik er maar een topic over Haha!.
Als ze bestaan, en je er toevallig een foto van hebt, zet je die er wel even op hé Schijnheilig.

Dankje Kusje

Hoi, de Haflinger stamt af van de Noriker, dat is een koudbloedpaard die o.a in donkergrijs/zwart voorkomt met lange blonde manen net zoals een Haf. Ik denk dat je die bedoelt. Hier een foto :

http://www.pointernet.pds.hu/lovaglas/t ... oriker.jpg

Als je ff gaat googelen bij Afbeeldingen op ''Noriker'' dan krijg je een hele reeks te zien. Ze zijn er in verschillende kleuren, ook gestipt e.d. Knipoog

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:18

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:17

Maxielover schreef:
ktink schreef:
Ik had laatst een topic gemaakt over grijze Fjorden,,
Noujah daar vroeg iemand of er ook grijze Haflingers bestonden.
Ik heb geen enkel idee, dus maak ik er maar een topic over Haha!.
Als ze bestaan, en je er toevallig een foto van hebt, zet je die er wel even op hé Schijnheilig.

Dankje Kusje

Hoi, de Haflinger stamt af van de Noriker, dat is een koudbloedpaard die o.a in donkergrijs/zwart voorkomt met lange blonde manen net zoals een Haf. Ik denk dat je die bedoelt. Hier een foto :

Als je ff gaat googelen bij Afbeeldingen op ''Noriker'' dan krijg je een hele reeks te zien. Ze zijn er in verschillende kleuren, ook gestipt e.d. Knipoog

Een haflinger stmat af van een tiroler bergpaard en een shagayarabier. Net als de Noriker. In het begin zijn die types opgesplitst en 2 rassen geworden. Haflinger en Noriker. Haflingers tammen dus niet van Norikers af, ze hebben alleen de zelfde voorouders.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:25

[/quote]

Een haflinger stmat af van een tiroler bergpaard en een shagayarabier. Net als de Noriker. In het begin zijn die types opgesplitst en 2 rassen geworden. Haflinger en Noriker. Haflingers tammen dus niet van Norikers af, ze hebben alleen de zelfde voorouders.
[/quote]

Oja ? Weer wat geleerd !! Dat wist ik niet. Maar dan zijn ze dus wel familie. Knipoog Als jullie benieuwd zijn naar mijn Haf, check :

viewtopic.php?f=53&t=607848

Hij heeft in de zomer ook een aparte kleur, zilverappelbruin zoals ze dat noemen. Ikzelf vind het prachtig !!! Pling

nikki_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:43

ik vind het kleurtje dat de "normale" haf. heeft juist super mooi!! maar nu ik die foto zie van maxielover (die bovenste foto dan Knipoog ) vind ik dat toch ook wel erg mooi!

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:39

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:45

ja die 2e is erg mooi.
maar kijk even bij rocky mountain horse of kentucy mountain horse op google afbeeldingen bij dat ra s komt die kleur erg veel voor
Afbeelding

Scaramouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 06:51

één van mijn Haflingers lijkt op die van Maxielover, ik vind hem zelf mooier als de 'echte' Haflinger kleur. Verder heb ik een donkere Haf én een heel licht gekleurde, die lichte vind ik ook weer mooier als de donkere. (mijn dochter juist andersom, ach ja smaken verschillen) Schitterende paarden trouwens die Rockies!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:39

sonjav schreef:
één van mijn Haflingers lijkt op die van Maxielover, ik vind hem zelf mooier als de 'echte' Haflinger kleur. Verder heb ik een donkere Haf én een heel licht gekleurde, die lichte vind ik ook weer mooier als de donkere. (mijn dochter juist andersom, ach ja smaken verschillen) Schitterende paarden trouwens die Rockies!

Hey, die Haf die jij bedoelt is zeker de onderste die in je profiel staat ? (heet die Juul ?) Wat een lekker ding zeg... Kwijl Ik vind alleen zijn bles en de kleur van zijn manen niet zo mooi, verder heeft hij een erg mooie vachtkleur en ook lekker geappeld. Is hij nog hengst ? Zo showt hij in elk geval wel op die foto, en als ik naar zijn bouw kijk, lekkere bodybuilder !!! Haha!

Haflingers vond ik vanaf dag 1 van mijn paardenleven al geweldig, qua karakter en uiterlijk. Maar sinds ik deze Haflingerkleur ontdekt heb (de kleur van Max dus) vind ik dat echt het allermooiste voor Hafs, niet alleen omdat je het zo weinig ziet, maar ook omdat dit echt mijn smaak is. *LOL* Een Haflinger die eruit springt, dat vind ik gaaf !! Cool Maar natuurlijk gaat het karakter boven alles, en aangezien ik dat nog geweldiger vind dan zijn uiterlijk heb ik het toch wel heel erg getroffen met deze kanjer !! Ik ben zooooo trots op mijn paardje... Pling

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:45

Ik vind juist die aparte kleuren haf erg gaaf, haflingers vind ik vaak te gewoontjes, maar die karakters zijn natuurlijk wel top;)

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:22

Njen schreef:
Ik vind juist die aparte kleuren haf erg gaaf, haflingers vind ik vaak te gewoontjes, maar die karakters zijn natuurlijk wel top;)

Helemaal mee eens !! OK dan!