Er is nog al een verschil tussen western rijden en rijden met een westernzadel.....
Vorig jaar heb ik mijn hafje moeten verkopen wegens mijn scheiding, maar ik reed western met hem. Speed-control, vliegende wissel, zijwaarts, trail-oefeningen, vierkantje draaien, hij deed t allemaal. Wel met veel geduld, en het geluk hebben een leergierig hafje te hebben, maar ze kunnen het absoluut wel.
In de reining zal een haf niet snel uitblinken, maar voor pleasure en trail heb je er een superpaard aan!
Ik onderneem een poging (roeien met de riemen die je hebt, instructeurs liggen hier niet voor het oprapen) om mijn haf western te rijden (doel: pleasure, horsemanship, trail)
haay heb vrijdag weer les gehad op mijn haflinger.. western .. natuurlijk.. het ging heel erg goed ik denk dat ik een western zadel ga aanschaffen!!"maar vraagje mijn haflinger kan dressuur en western.!! als je wedstrijden rijdt gaat dat samen of niet? pb me als iemand anderwoord jheb..
Ik zit geloof ik nog een beetje tussen het westernrijden en rijden met westernzadel in Maar wil zeker verder mee gaan en als het even kan ooit nog wedstrijden gaan rijden! Mijn haf vind het iig geweldig om te doen! Je voelt ook meteen verschil als je western rijdt, i.p.v. engels.
western is tog coowl dat kan makkelijk met een halflinger.. *ik persoonlijk vin dat western meer bij een halflinger past dan dressuur* Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten
Ik breng mijn Haflinger uit in de western sport, in de trail horsemanship en pleasure. Reining vind ik zelf niet veel aan, maar heb hem daar ook in uit gebracht, ben nu bezig met de onderdelen versetaile en westernriding, in mijn profiel staan wel foto`s