Los is geen optie ivm deken. Anders had ze lange manen mogen houden idd.
Ze gaan eraf. Ben nu bezig.. haha.
Zamero
Geplaatst: 16-08-18 17:41
Ik ken het dubio, maar heb gelukkig niet van de lange manen zoals die van jou. Dus begrijp je helemaal maar met veel kortere manen durf ik het zelfs niet
AaronYve
Geplaatst: 16-08-18 17:50
wendy1987 schreef:
Los is geen optie ivm deken. Anders had ze lange manen mogen houden idd.
Ze gaan eraf. Ben nu bezig.. haha.
Ahh ik snap hetw el, is beter voor onder de deken en als ze alleen maar in een vlecht zitten dan ja, is de keus snel gemaakt. Maar waarom gelijk een sportcoupe,je kan het toch ook iets langer laten dan sportcoupe? Alhoewel je nu al bezig bent hahaha
Omdat als ze langer zijn ik alsnog moet vlechten en dat is juist het euvel... Haha. Ze zijn eraf en nu nog netjes maken en iets uitdunnen. Dikke bende haha
laura1987
Geplaatst: 16-08-18 18:46
wendy1987 schreef:
Omdat als ze langer zijn ik alsnog moet vlechten en dat is juist het euvel... Haha. Ze zijn eraf en nu nog netjes maken en iets uitdunnen. Dikke bende haha
Uiteraard. Momenteel even aan t wachten tot stalgenoot komt. Die is beter in manen trekken. Ze zijn zo dik dat ik de onderkant dunner wil maar ik doe het te weinig om daar snel in te zijn. Dan beter even stal genoot het laten doen.
AaronYve
Geplaatst: 16-08-18 18:52
valt echt wel mee hoor, te lang gaat klitten maar op ''normale'' lengte niet Nou ben ik ook benieuwd geworden haha
cinniz123
Geplaatst: 16-08-18 18:57
Mijn fjord had juist lange manen vanwege zn eczeem deken. Half lang schuurde alle kanten op en zonder deken zag dat er ahum nogal lelijk uit. En voordeel van lange manen vond ik dat ik ze kon vlechten met de warmte.
Dus praktisch zou ik het zelf niet vinden een sport coupe.
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 16-08-18 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Die lengte ging bij mij al giga klitten onder de deken.. Als ik thuis ben komen de foto's. Zit er nu nog even op..
Yenni
Geplaatst: 16-08-18 20:27
Mijn ervaring met een eczeemdeken en korte manen is dat het de manen verstikt en daardoor uitvallen. Daarom heb ik de manen van mijn NF pony nu ook helemaal afgeschoren...
wendy1987
Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 21:02
Komt mijn before and after:
Beentjes ook weer gedaan. Bewust hoog ivm plekjes op haar benen van de jeuk. Kan ik het weer mooi bijhouden.
Ik vond de lange manen wel echt prachtig! Maar dit lijkt mij zo veel makkelijker en staat ook goed. Goede keuze. Ik hield de manen van mijn pony ook vaak kort omdat het gewoon handiger was. Terwijl vriendin met wie ik de pony had, juist lang wilde. Dat werd dus vaak er tussen in haha.
Goeie keus, zeker omdat het eerste stuk toch al zo'n stuk korter was. Voor paardlief ook veel fijner, niet meer dat getrek aan die hals. Alleen, was je ook van plan om wedstrijden te gaan rijden? Dan wordt vlechten juist wat lastiger, te dikke manen voor knotjes en nu te kort voor hengstenvlecht.
Git zijn manen zijn een maand geleden ook weer tot sportcoupe teruggebracht.