grondwerk lompe haf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HaffieBailey

Re: grondwerk lompe haf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 13:26

En heeft het dan met dat oefenen van rustig naast me lopen zin om haar hoofdstel aan te doen zodat ik wat meer te zeggen heb?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:45

Niet echt. Aangezien je meer met je lichaamstaal en touw moet zeggen dat ze uit je ruimte moet blijven. Probeer ten allen tijde (voor nu, zodat ze het door en door leert) min. 2 meter tussen je paard en jou te houden. Komt ze dichter of stopt zij niet onmiddelijk áchter jou als jij stopt, en niet met haar neus tegen jou, by the way, dan zwaai je gewoon goed met je leadrope of touw achter je uit. Als het haar raakt is dat dus een teken dat ze te dichtbij was en niet op jou aan het letten was. Het is echt streng zijn in het begin en niet zeuren tegen je paard. Vooral op je strepen staan en als zij erover gaan, dan moet jij zeggen "Oke, kom je te dicht, ga dan maar achteruit". En ik bedoel niet achteruit zetten door het touw vast te pakken en ze met druk op de neus achteruit te zetten. Ik bedoel je touw goed achter je uit zwaaien. Het moet wat dreigend overkomen - het is immers net hetzelfde als een paard dat voorop loopt en met zijn staart zwaait als er een paard tegen zijn gat komt plakken. :P

Stormwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:13

Je hebt ook boeken ik heb er zelf ook 1 is heel handig

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:03

Ik heb zo'n touw met een zwiepertje eraan. Dat heb ik op plm 40 cm en daar draai ik rondjes mee als dat nodig is.
De paarden waar ik tot dusver mee heb gewerkt gaan braaf stapje naar achteren.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 04:46

HaffieBailey schreef:
En heeft het dan met dat oefenen van rustig naast me lopen zin om haar hoofdstel aan te doen zodat ik wat meer te zeggen heb?

Het heeft alles te makenmet jouw houding en energie.
Neem eeen paar lessen van een ervaren instructeur, die jou leert hoe om het paard te trainen en op tevoeden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:25

janouk schreef:
HaffieBailey schreef:

Het heeft alles te makenmet jouw houding en energie.
Neem eeen paar lessen van een ervaren instructeur, die jou leert hoe om het paard te trainen en op tevoeden.

Daar leer je echt veel van.
Ook om je bewust te worden hoe je zelf erin staat, je laat zien etc.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:10

Floortz schreef:
Een paard is nooit je vriend. Vriendschap is menselijk gedrag.
[OPG] Hoe weer vrolijk worden van paard :/

Nou Floortz,daar ben ik het niet mee eens. Een paard kan wel degelijk je vriend worden. Niet op een mensenmanier maar op een paardenmanier natuurlijk.Dat is een andere maar wel trouwere vriendschap.Ik ga al 48 jaarmet paarden om en als die geen vriendschap zouden geven had ik het echt niet zo lang volgehouden,want alleen om het rijden gaat het mij niet.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:37

Heb je de rest ook gelezen? Tuurlijk is je paard je vriend. Mijn paard is zeker mijn vriend, maar niet als hij over mij heen walst.
Dus inderdaad: op een paardenmanier. Dat is waar het in dit topic over gaat. ;)