Verkeerde galop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

Re: Verkeerde galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:56

Zelfde probleem als jij hier.
Ik ben heel erg gaan Letten op mijn eigen houding. En wat denk je? Mijn rechter heup komt wat maar naar voor dan mijn linker heup! Dus meer gewicht op de verkeerde kant. De fout lag dus echt bij mij. Ik probeer daar nu echt op te Letten en het gaat nu wel steeds vaker goed.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:01

Wat soms ook wel goed helpt is op het binnenbeen lichtrijden, geen stelling vragen en dan galophulp geven.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:09

janouk schreef:
Hoe oud is de haflinger?
hangen de manen naar links? Zo ja, dan is het paard links gebogen en zijn de spieren links korter. Een kwestie van je paard recht maken, dus zowel links als recht buigen en stellen. Daar gaat wel een flinke tijd overeen. Geef je paard de tijd zich te ontwikkelen en sterker te worden rechts. Komt goed.
heeft tijd nodig. Even de galop laten, pas later weer oppakken

Nou, dat is die van mij een uitzondering....lange manen die naar links hangen, maar rechts gebogen...
Rechtergalop gaat moeiteloos, links moet goed aangestuurd worden anders maakt mijnheertje het zich makkelijk. Het lijkt mij onzin dat de manen dit bepalen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:35

Ik begrijp wel waar dat idee vandaan komt.
Sommige ruinen hebben zo'n slappe vetkam op de hals. Deze 'flapt' in de beweging dan nog wel eens om en dat zie je dan nog wel eens aan de manen als de verkam overwegend naar links of rechts hangt.
Maar dat is niet het geval bij de meeste paarden.