Haflinger eigenaren 35+

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:28

Hier een 32 jarige met haflinger.
Ik heb op haflingers leren paardrijden, en eenmaal besmet kom je er nooit meer vanaf.
Tussendoor heb ik nog gedacht wedstrijden te moeten rijden met een kwpner.
Mijn merrie wordt dit jaar 13 jaar en is door ons zelf gefokt. Ik bezit dus al 17 jaar een haflinger, bedenk ik mij net!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:31

Hier iemand van 49, met een haflinger als familiepaardje.
Wouke is 13 jaar en 2 jaar in mijn bezit.
Maar al wel 40 jaar zit ik tussen de paarden en heb er verschillende gereden.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 14:32

Echt super leuk dat er zoveel reacties zijn. En nu zie ik pas goed hoe veelzijdig de haflinger is. Springen durf ik zelf niet dus dat zal ik niet met hem gaan doen, maar aangespannen en dressuur lijkt mij ook leuk om met hem te gaan doen.

Faringo

Re: Haflinger eigenaren 35+

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:51

Ik word dit jaar 34 en heb ook een haf. Rij voornamelijk recreatief. Heb 'm nu 4 jaar en mag nog lang niet weg ;-)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:03

Die van mij kan echt heel goed springen, ze vind het ook heel leuk om te doen.
Alleen ik durf het niet zo goed meer, maar we hebben haar een keer los laten springen en toen sprong ze echt hoog!
Ze is ook beleerd voor de wagen, heb haar ook een paar keer voor de wagen gehad en dat deed ze ook goed. Mijn stuurkunst liet nog wel te wensen over en hebben dan ook een keer in de sloot gestaan.
Daarna wagen verkocht...... :o

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:13

Ik wordt volgende week 37... :-) (auw doet best zeer als je het zo ziet staan)...

Sinds mei vorig jaar trotse en superblije maatje van Nico van 14 (Nicodemeus La Ferme)... Nicootje...

Vind zichzelf een hele bink (beetje haf eigen denk ik).. wel goudeerlijk en heel veelzijdig...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:14

Welnee merk je niet van

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:18

Ik ben 43 en gisteren is mijn haflinger gebracht *\o/*

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:33

Ach, mijn Nathalie denkt dat ze SalinerA is, mar voor de rest valt haar ego wel mee hoor :P

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:54

Naapienaap schreef:
Ik wordt volgende week 37... :-) (auw doet best zeer als je het zo ziet staan)...

Sinds mei vorig jaar trotse en superblije maatje van Nico van 14 (Nicodemeus La Ferme)... Nicootje...

Vind zichzelf een hele bink (beetje haf eigen denk ik).. wel goudeerlijk en heel veelzijdig...

Hahaha dat denkt die van mij ook, snuiven, snorken en als een Arabier rond paraderen doet hij graag.
Als er een ander paard langs loopt lekker uitdagen (graven of hengstennek erop en rond stappen haha)
En een knie actie dan :oo wauw !
En dan moet je hem onder het zadel zien :=
Liever lui dan moe haha

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:59

Naapienaap ik ken jou nico nog als veulen en later als dekhengst! Leuk dat hij nu van jou is!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 14:38

Zilkesteyn70 schreef:
Ik ben 43 en gisteren is mijn haflinger gebracht *\o/*

Leuk leuk!!

Fotootje?

Match

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 14:39

Nens77 schreef:
Liever lui dan moe haha

Echt? Mijne is echt een tank en wil alleen maar hard!

Match

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 14:40

Wendeltje schreef:
Ach, mijn Nathalie denkt dat ze SalinerA is, mar voor de rest valt haar ego wel mee hoor :P

Hihi Salinera!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:45

30+ ook goed?

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik samen met mijn zusje onze eerste eigen pony gekregen; een haflinger dus. Daarvoor had ik nog nooit op een haflinger gereden zelfs.
Toen ik in 2010 ben gaan samen wonen, gestopt met hem. Geen zin en geen tijd meer in het reizen (hij stond bij mijn ouders in de buurt op een manege).

Niet lang uitgehouden zonder paard. Kwam op een dag zelfs huilend uit mijn werk haha.
Sinds januari 2011 in het bezit van een eigen haflinger. Mijn nieuwe aanwinst zou van alles kunnen worden, maar toch hoe-kan-het-ook-anders weer op een haflinger uitgekomen.

We rijden voornamelijk recreatief western. Maar wel serieus western, niet alleen gewoon in western tack.
Bijnaam van Guusje is miss Piggy, niks heerlijker dan in de modder te rollen. Verder is ze dol op water en sneeuw.
Ze schrikt bijna nergens van (af en toe een boskabouter als het donker is en hard waait). Alleen ze vind het bos zo leuk dat ze wel aardig enthousiast word.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:49

Match schreef:
Nens77 schreef:
Liever lui dan moe haha

Echt? Mijne is echt een tank en wil alleen maar hard!

Ik denk dat de mijne het rijden in de bak een beetje saai vindt.
En het is een diesel, na een half uur pas warm. Dood voor het been geworden als manegepony maar als het tempo er eenmaal is en hij laat los en gaat nageven (hier maken we nu een begin mee want na al dat getrek in zijn mond had hij geleerd vast te pakken waardoor je geen stuur en rem had) loopt hij heerlijk :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 15:11

Ik herken dat van die 'tank' en 'snuiven en snorken' ook in die van mij. Tegenwoordig is hij nog maar voor heel weinig dingen bang maar een paar jaar geleden dacht hij toch zeker wel 1x per dag dat hij Arabier was. Een 'tank' is hij altijd geweest met rijden. Gewoon doorgaan, of beter gezegd, overal door heen gaan :D Heerlijk!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:08

Die van mij is ook een dieseltje
Met wedstrijden ook, 1e proef verwacht ik niets (ondanks een half uur losrijden) en 2e proef doet hij het altijd wel

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:18

Mando schreef:
Die van mij is ook een dieseltje
Met wedstrijden ook, 1e proef verwacht ik niets (ondanks een half uur losrijden) en 2e proef doet hij het altijd wel

Haha die van mij lijkt inderdaad op die van jou, dat bokken en wegschieten met neus tussen de knieën als ze jolig zijn doen ze ook allebei :D
Die van mij doet het alleen niet meer om je eraf te gooien (dat was als manegepony wel anders) maar vergeet gewoon heel even dat er nog iemand op zijn rug zit haha

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:34

Wat leuk, al die ietsje pietsje(haha) oudere mensen met een haflinger.
Wij hebben ook een haflinger en nog 2 tinkers. De haflinger was eerst van mn dochter, kon ze mooi op een rustig paard leren rijden zodat het leuk bleef. Nu rijd ik haar voornamelijk. En zij (dochter) op de jonge net ingereden tinker.
Na een ongeval met paard ben ik eerst wat anders gaan doen: parelli grondwerk en mennen. Allebei super leuk. Een jaar of 2 mn koetsiersbewijs gehaald met haar. Het is zo'n koele haflinger! Kon gewoon in druk verkeer voor de kar.
Vorig jaar heb ik de eper paardenvierdaagse met haar gedaan onder het zadel, voor mij een hele overwinning, aangezien ik het ongeval ook in het bos heb gehad en de schrik er goed in zat.
Ik ben echt heel gek op haar en op haflingers.
Wat ook leuk is, is het jaarlijkse haflingerweekend in Ermelo. Gaan jullie daar ook naartoe?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:54

Ja daar ben ik ook weer bij.

Wij rijden dan op vrijdag aan gaan een rit over de hei maken
Op zaterdag dressuur, springen en parade
Zondag crossles en daarna voor dood naar huis

Ik ga ook met mijn Veluwemeiden dit jaar voor het 6e jaar naar de Veluwe.
Ooit ontstaan vanuit het HF forum nu uitgegroeid als een vriendengroep

tamara45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:06

Hier nog een 35'er met een haflinger. Mijn haflinger heet Stitch van de Tschoggelberg. Hij is bijna 4 jaar. Ik heb hem nu bijna een jaar. Hij loopt samen met mijn kleine welshje Galileo (Leo) bij mij aan huis. Hij moet nog worden beleerd. Ik ben bezig met grondwerk (Parelli) en hij pakt het super op. Het is een grote knuffel en super lief. Wel vind ik het enorm spannend om hem straks echt te gaan beleren, maar aangezien zijn super lieve en rustige karakter ga ik ervan uit dat dit goed gaat komen!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:09

Ik meld me ook even, 35 jaar en in bezit van drie Haflingers en een Haflinger x Fries kruising.

Mijn eerste Haflinger Marijke van de Holm kreeg ik toen ik twaalf jaar was. Marijke heb ik nog steeds, ze is nu 25 jaar en staat nu ongeveer een jaar met pensioen. Of te wel, lekker buikje vol eten in het land en lekker genieten van de borstel momenten.
Heb altijd lekker recreatief met haar gereden, wel altijd met onderlinge wedstrijdjes meegedaan, springen en dressuur op L niveau.

Vier jaar geleden is Shanti erbij gekomen, ik ben toen als zzp'er begonnen als paardrij-instructrice. Op een gegeven moment werd de ruiter aantal te groot om iedereen op Marijke te laten rijden.
Dus Shanti kwam het team versterken.

Twee jaar later was de ruiter aantal weer flink gestegen en begon echt aan Marijke te merken dat ze een uur les niet meer alle dagen trok.
Dus weer op zoek naar versterking, toen vonden we Amber, maar we mochten haar gratis meekrijgen, met de voorwaarde dat haar tweejarige zoon Valentino ( Haflinger x Fries) meeging.

Deze was nog hengst toen ( helaas, maar we hebben hem snel geruind). En mams en zoonlief waren ondeugend geweest, dus vorig jaar kwam er ook nog een lief klein moppie Haflingertje erbij, genaamd Vienna. We hadden geen ruimte voor haar, dus die hebben we verkocht. Ze heeft nu een top plekje gevonden bij een bokker.

Valentino loopt nu sinds kort ook een aantal gevorderdelessen mee en voor een driejarige doet hij dit super goed en braaf.

Dus de paarden die ik heb worden als hoofdmoot gebruikt als lespaarden, maar natuurlijk ook als privépaarden.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:20

Haha, wat een verschillen he. De mijne is echt geen tank en zeker geen dieseltje. OP wedstrijd zit het 1e uur de stapknop er niet op. Ik passageer en piaffeer los en daarna galoppeer ik maar 20 minuten voordat ik er überhaupt wat mee kan. Mevrouw denkt nl echt dat een ze dressuurgefokt grandprixpaard is. Gelukkig zit er energie voor 10 in en geeft ze alles wat ze heeft wat resulteert in superpunten. (de laatste keer in Lisse was ze weer bezig tijdens het losrijden en dan is het verschil met de andere paardjes toch wel aanzienlijk, maar ze is wel lief hoor :D )
Zoals ik al eerder zei, ze is echt alles wat mijn vorige haf niet was (koelbloedig, rustig en onverstoorbaar)

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:54

Mando schreef:
Ja daar ben ik ook weer bij.

Wij rijden dan op vrijdag aan gaan een rit over de hei maken
Op zaterdag dressuur, springen en parade
Zondag crossles en daarna voor dood naar huis

Ik ga ook met mijn Veluwemeiden dit jaar voor het 6e jaar naar de Veluwe.
Ooit ontstaan vanuit het HF forum nu uitgegroeid als een vriendengroep

Geweldig, super weekend lijkt me!
Ik ga op zaterdag dressuur, springen en parade, zondags weer opnieuw erheen voor een clinic, soms cross of western. :wow:
Wij wonen redelijk dichtbij, dus gaan we iedere dag gewoon terug naar huis.