Succes!!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Succes!!!!
straalina schreef:je moet vooral zien dat het interessant voor haar blijft. Let dus goed op haar lichaamstaal. Als ze het bij het longeren SUPER doet meteen stoppen en iets anders gaan doen (wandelen, knuffelen...) Ik denk dat ze dus die stijgertjes doen omdat ze zich begint te vervelen, wissel onder het longeren dus soms ook van hand, laat haar een stoppen, eventjes laten wachten, meteen terug aansporen, gewoon veel variatie inbrengen en op het 'hoogtepunt'stoppen!Succes!!!!

Esaqar schreef:Toevallig. Vandaag ben ik een leuke vrijheidsdressuur channel tegen gekomen op youtube!
Het heel VrijheidsdressuurNL! Ben vandaag begonnen op m'n haf te leren flemen door middel van dit filmpje. Hij vond het erg leuk (ik denk vooral omdat hij eten kreeg...)
Hier een link als het je leuk lijkt: http://www.youtube.com/watch?v=2iebDEqYD_w
kionasuppie schreef:ik heb een hele lijst met simpele oefeningen voor het grondwerk, het is simpel uitgelegd heb hem zelf gemaaktik zou je pb'en
Ik zou het straks ff doorlezen
En dan kan ik zo aan het werk! (ik heb een stukje gelezen, en het zag er heel boeiend uit!)Mirjam1202 schreef:Esaqar schreef:Toevallig. Vandaag ben ik een leuke vrijheidsdressuur channel tegen gekomen op youtube!
Het heel VrijheidsdressuurNL! Ben vandaag begonnen op m'n haf te leren flemen door middel van dit filmpje. Hij vond het erg leuk (ik denk vooral omdat hij eten kreeg...)
Hier een link als het je leuk lijkt: http://www.youtube.com/watch?v=2iebDEqYD_w
Oehh! Dat ziet er iid heel leuk uit! Dankje!
straalina schreef:Ik ken het kanaal ook al een tijdje, superduidelijke filmpjes alleen vind ik dat er bij het aanleren soms wel met HEEL VEEL voedsel word gewerkt, pas daar dus mee op, zie dat je pony niet alleen werkt voor het eten maar vooral ook omdat hij het leukt vind en omdat hij wilt werken voor JOU en voor ZICHZELF![]()
De website en de groep op fb (Vrijheidsdressuur en meer) zijn ook kei leuk, zeker een aanrader!
. Dankje!
Polkiej_x schreef:Ik werk zelf altijd met freestylen (Emiel voest)& vrijheidsdressuur (joyce de vos, heeft een site waarop veel vrijheidsdressuur staat, en er is eventueel ook een leuk boek... Vrouw met een wit paard als afbeelding op de voorkant Van het boek).
Zoals ook al eerder werd genoemd leid oefeningen etc.
Als je wil kan ik de links wel eens zoeken

De bochten gaan ook al steeds beter!! 
Ik vind t super spannend, maar ik wil t super graag! En t moet toch maar een keer gebeuren... 
We gaan binnenkort wss wel weer opnieuw afspreken
We hebben gwn aan het halster gelopen, en ze gaf er helemaal niks om dat er een zadel op haar rug lag
We hebben ook nog een stukje gedraafd!
Ben echt super blij dat het zo goed ging!! Dit wil ik nog een paar keer herhalen, dan wil ik het hoofdstel op doen, en daar het touw aan maken
Daarna wil ik er dan toch écht op gaan! Heb er super veel zin in!!
.
. Ik ga hier zeker nog mee verder, en verder op door
. Ik hoor nu steeds meer over een kaptoom? Is dit nu nog handiger, beter ofzo?
Echt bedankt voor de tips tot nu toe!! Heb er super veel aangehad tot nu toe
Zodat we er allebij weer aan konden wennen
. Al was het vooral voor mij wennen haha
.
Morgen/overmorgen weer gaan rijden, en dan ook ff draven
.