Ik begrijp niet helemaal waarom je een week zou willen wachten. Als je twijfeld of hij iets mankeert is er maar een oplossing en dat is op zijn minst de Da bellen, hun zijn er voor opgeleid en kunnen onderzoeken of hij niks ernstigs mankeert. Een paard hebben kost nou eenmaal geld. Wat me wel opvalt is hoe je verteld dat hij eet dit klinkt naar haken op zijn kiezen, het verklaard alleen niet zijn dufheid.
ik dacht idd ook een maagzweer , kan ontstaan door te langdurig zonder eten staan . Ik vind het idee van 2 kleine baaltjes ook weinig . Bij mij krijgen de paarden die maagzweren hebben 1 gr per 50 kg natrium carbonaat en opti form van mijten bij . Heel belangrijk is om paarden die het hebben niet langer dan 1 uur zonder eten te zetten en krachtvoer volledig te vermijden .
Bij mij symptomen van maagzweren , lusteloos afvallen en niet tot weinig eten van krachtvoer . Ik zou toch voor alle veiligheid dierenarts laten komen .
Hoe gaat het nu met je pony? Als het nog steeds hetzelfde is, of de situatie is verslechterd, zou ik toch heel gauw een dierenarts opbellen. Jij kent je pony het beste, bij twijfel gewoon bellen. Een paard kost nou eenmaal geld, zoals linneybink al zei. Ik zou niet weten wat er met hem aan de hand kan zijn, want ik ben geen dierenarts. Je komt hier ook niet echt verder mee (geen aanval op alle mensen die hier gereageerd hebben...), dus ik zou écht even bellen.