Manen voor de wedstrijd voor haflingers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:27

robinxsam schreef:
Nog een ander vraagje ,

Doen jullie ook iets met de staart ? Zoals bijv stukje van de staartwortel vlechten ? Of ik die gewoon los bij jullie ?

Meestal laat ik het los, (puur luiheid) :o
Maar ik heb wel eens een ouderwetse jury gehad die daar niet van gecharmeerd was.

Over losse manen, dat is echt een afrader op de officele KNHS wedstrijden. Jury's kunnen dan veel minder goed de hoofd-hals houding zien en hierdoor dingen misschien verkeerd beoordelen (vaak in jouw nadeel)

Heleennn

Re: Manen voor de wedstrijd voor haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:42

Allemaal kleine hengstenvlechtjes? Vind ik heel mooi :)

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 08:45

Heleennn schreef:
Allemaal kleine hengstenvlechtjes? Vind ik heel mooi :)

Zou ook kunnen, maar beetje Penny toch?!

maureen58

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 12:35

Wow @FeeY je hebt me echt op een idee gebracht! Mijn haflinger heeft ongeveer dezelfde manen en ik maak altijd een hengstenvlecht maar dit is ook wel super mooi!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:27

Hoezo penny? Als je de uiteinden omplooit en vast zet is het best mooi... Niets penny aan? >;) Ik bedoel echt een stuk of vier aparte hengstenvlechten hé, geen stukken van 1cm :') Echt vier delen van elk een cm of 15.

Noah_Sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:43

Feey die knotjes staan wel heel gaaf zo!

Ik doe altijd een dubbele hengstenvlecht met rijden. (ik ga over 2 maanden of iets langer pas starten met wedstrijd) Omdat bij een enkele de vlecht de vlecht zo ontzettend dik word vanwege zijn dikke manen.
en met los vind ik niet fijn rijden.

de staart zou ik los laten maar dat is wat je zelf het mooiste vindt!

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:30

Heleennn schreef:
Hoezo penny? Als je de uiteinden omplooit en vast zet is het best mooi... Niets penny aan? >;) Ik bedoel echt een stuk of vier aparte hengstenvlechten hé, geen stukken van 1cm :') Echt vier delen van elk een cm of 15.

Ja jij stuurt allemaal kleine hengsten vlechtjes. ik zie dan voor me een stuk of 8 :') :')

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:41

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:46

robinxsam schreef:
Nog een ander vraagje ,

Doen jullie ook iets met de staart ? Zoals bijv stukje van de staartwortel vlechten ? Of ik die gewoon los bij jullie ?

Staart doe ik of los of ik vlecht de staart wortel in tot ongeveer het midden van haar staart, Dan heeft ze een vlecht en wat losse haren er om heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:13

@ feey die ervaring heb ik totaal niet! MeT bijrijd haf met losse manen gereden tot de M1 zonder problemen en nu L1 met mn eigen. Alleen als ik tijd over heb vlecht ik in..

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:38

Ik reed altijd met dubbele hengstenvlecht, maar nu met knotjes. De staart doe ik altijd los, nooit wat over gehoord :)

Zo reed ik eerst:
Afbeelding

Helaas geen foto van hoe ik nu rij (heb ook een nieuw hoofdstel, jasje en nu dus met knotjes)

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:50

Leuk idee die 7 hengstenvlechten. Ga ik ook eens proberen, kijken of dat blijft zitten.
Onlangs kregen we een slechte beoordeling op de wedstrijd(ermelo) omdat haar manen niet waren ingevlochten. Ik heb naderhand een mail/klacht ingestuurd bij KNHS, omdat het rastechnisch niet hoeft bij oa een haflinger. Daar waren ze het wel met mij eens, maar ja, je punten ben toch wel kwijt. Zouden juryleden beter moeten weten, vind ik.
Aan de staart doe ik niks, alleen mooi maken natuurlijk, vind ik het allermooist.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:14

Erres schreef:
Leuk idee die 7 hengstenvlechten. Ga ik ook eens proberen, kijken of dat blijft zitten.
Onlangs kregen we een slechte beoordeling op de wedstrijd(ermelo) omdat haar manen niet waren ingevlochten. Ik heb naderhand een mail/klacht ingestuurd bij KNHS, omdat het rastechnisch niet hoeft bij oa een haflinger. Daar waren ze het wel met mij eens, maar ja, je punten ben toch wel kwijt. Zouden juryleden beter moeten weten, vind ik.
Aan de staart doe ik niks, alleen mooi maken natuurlijk, vind ik het allermooist.

Ik snap je punt, en ras typisch is het inderdaad toegestaan maar als jury is het soms echt lastig te zien met losse manen.
Je hebt er van die typische ouderwetse juryleden bij die er dan gelijk al een oordeel over hebben helaas.
Alles moet nog via de oude regeltjes. Zwart jasje etc.

nanoukxxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:00

je kunt misschien ook 2 hengstenvlechten van allebei een andere kant laten beginnen en dan in het midden samen laten komen.

robinxsam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 18:00

Ik was net foto's van Sam aan het bekijken,
En zie dat zijn manen toch niet zo lang zijn, als dat ik gezegt heb.
Op mijn profiel staan ook nog foto's van hem,
hier een foto zoals ik het eerst had,

Afbeelding

(ik hang naar voren omdat hij moest plassen ;), en hij heeft inmiddels ook geen hartje meer op zijn kont maar sterren)

Boraaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:44

knotten zijn echt een aanrader is ook fijn met de teugels enzo

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 07:55

Hier afgelopen wedstrijd twee hengstenvlechten aan elke kant een,die er opgevlochten waren en echt heel strak. Kreeg daar super gaaf compliment van op onze protocol...