Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
knetterhard schreef:Dus kortom er is nu een haflingerstamboek en een trekpaarden stamboek onder naam van het KVTH? Of hoe kan ik dat het beste zien? Ik ben er ook voor, dat er ook naar de sport word gekeken![]()
Er is veel veranderd vergeleken 10 jaar geleden wat betreft sporthaflingers.
Van horen zeggen heb ik gehoord dat het KVTH, daar niet veel mee deed?
Ik ben nu benieuwd, hoe het op de keuringen gaat en wat er allemaal gaat veranderen voor de fokkers

mimp3 schreef:farahtjuh schreef:Met de regels van het hwzsv ben ik het toch al niet eens, dus ze moeten erg goed hun best doen om mij te overtuigen
Van hoe en wat
Waar ben je het niet mee eens dan?
littlesannie schreef:ik ben hier nog niet echt in thuis maar heb wel een haf met een KVTH stamboek en paspoort. Maar betekend dit dat ze allemaal een nieuw paspoort moeten? (sorry als het een domme vraag is maar snap niks meer van de vereniging)

farahtjuh schreef:Van oorsprong is de Haflinger een veelzijdig en taai gebruikspaard. Door zijn werkwillige karakter is het geschikt voor alle takken van de paardensport. Het is geen uitblinker in een specifieke tak, maar heeft desondanks zich goed bewezen in bijvoorbeeld de dressuursport, het springen of de westerntak. Ook zien we de haflinger goede prestaties neerzetten in de mensport Tot slot wordt de haflinger ook ingezet in de Endurance, door zijn arabische bloed heeft hij het voordeel een goed uithoudingsvermogen te bezitten. Haflingers worden ook veel gezien bij families waar er recreatief door de hele familie op wordt gereden en mee wordt gemend.
Kortom, de Haflinger is een onvermoeibare diesel welke geen topprestaties neerzet, maar altijd zijn best zal doen en een enorm doorzettingsvermogen heeft, het ideale gezins- en gebruikspaard. In Oostenrijk heeft de Haflinger de erenaam "Universal-Pferd", gekregen, als teken van zijn veelzijdigheid en breed inzetbaar op alle vlakken van de
paardensport
farahtjuh schreef:Van oorsprong is de Haflinger een veelzijdig en taai gebruikspaard. Door zijn werkwillige karakter is het geschikt voor alle takken van de paardensport. Het is geen uitblinker in een specifieke tak, maar heeft desondanks zich goed bewezen in bijvoorbeeld de dressuursport, het springen of de westerntak. Ook zien we de haflinger goede prestaties neerzetten in de mensport Tot slot wordt de haflinger ook ingezet in de Endurance, door zijn arabische bloed heeft hij het voordeel een goed uithoudingsvermogen te bezitten. Haflingers worden ook veel gezien bij families waar er recreatief door de hele familie op wordt gereden en mee wordt gemend.
Kortom, de Haflinger is een onvermoeibare diesel welke geen topprestaties neerzet, maar altijd zijn best zal doen en een enorm doorzettingsvermogen heeft, het ideale gezins- en gebruikspaard. In Oostenrijk heeft de Haflinger de erenaam "Universal-Pferd", gekregen, als teken van zijn veelzijdigheid en breed inzetbaar op alle vlakken van de
paardensport
. finn2003 schreef:ik zou het wel jammer vinden als de trekpaarden en haflingers wel uit mekaar gaan. Vind dat ze gewoon bij mekaar horen en natuurlijk zijn er ook genoeg fokkers/ hengstenhouders die beide rassen op stal hebben staan. Dan kun je ook evenementen als een Nationale vergeten omdat het KVTH wss niet verder kan bestaan zonder haflingerleden en andere evenementen zullen doodbloeden door te weinig deelnemers als 1 van beide rassen afvalt. Dit zal financieel wss niet te doen zijn.
http://www.kvth.nl/index.php?ln=nl&page ... o=tarieven ergens onderaan bij overige kosten. Voor niet leden kost het overschrijven 30 euro. Wesco schreef:Kan je dan in de toekomst ook bij beide stamboeken ingeschreven staan?
KarinL schreef:Pas over een paar jaar kun je zeggen of het goed of "slecht" is. Dat leert de tijd van zelf... Tot die tijd is het gissen... Altijd leuk op bokt:)
Ik heb ze vandaag gemaild, want ik heb een haffie gekocht en wil hem op naam zetten. Bij het KVTH kost me dit 75 euro minimaal en dan het overschrijven nog a 20 euro, terwijl ik er verder niets me doe gezien keuringen.
Bij het nieuwe stamboek zou me waarschijnlijk 55 euro kosten... Maar wat krijg ik er dan verder nog??!