Papierloze haflinger, daar heb je niks aan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Balou

Re: Papierloze haflinger, daar heb je niks aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:29

Tsja.. Zo zie je maar weer :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:31

Amaris schreef:
Vraag me wel een beetje af met wat voor types je dan praat?

In mijn gehele paardencarriere kon het nooit iemand ook maar iets schelen of mijn paarden papieren hadden (nee dus)

Het heeft vier benen en het hinnikt en je kunt erop rijden. Wat boeien die papieren?

Helaas kun je ze ook vinden op bokt, jammer genoeg!
Maar gelukkig hebben de meeste mensen wel enorm veel plezier aan hun paard, als je nou wel of geen papier hebt bij je paard! :)

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:34

Ik ken haflingers met papieren die lopen als een krant en ik kan haflingers zonder papieren die lopen de sterren van de hemel. Maar wat belangrijker is, is dat jij je gelukkig voelt met jou paard!

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:35

Ach maakt niet uit joh! :)
Mijn merrie, Elina, heeft ook geen papieren & toch kan ik er alles meedoen wat ik wil. :D
Ze wordt gekozen voor fotomeetings, ga dit weekend met haar een demo meedoen op Flanders Horse Expo etc... En dat zonder papieren!
Het heeft toch allemaal niets met papieren te maken, maar met jouw pony! :)

En het belangrijkste waar je aan moet denken: jij houdt van je pony, zij moeten dat niet doen! <3

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:35

Ik vraag ook altijd aan mensen met een haflinger wat er achter zit, puur uit interesse, niet gemeen bedoeld om het dan af te gaan kraken ofzo.
Omdat ik zelf in de haflingers zit vind ik dat altijd leuk om te vragen/weten.. :o

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:37

Ik zou het je niet aantrekken hoor!! Hier ga ik binnenkort drie pappierloze fjordjes opleren. Zolang ze maar gezond zijn, dat is het belangrijkste!!!

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:38

Lol op je knol daar gaat het om :j

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:08

Op papieren kun je niet rijden. Wel is het leuk om zijn familie te weten, een gedeelte van mijn haflingers stamboom is ook onbekend.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:10

eerlijk, mijn haf heeft geen papieren, maar een hart van goud, wat is belangrijk? Ik fok niet en geniet van mijn haf

Ureen_kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:16

Vaak zo jammer dat mensen zich zo druk kunnen maken als dr geen papieren bij zitten..
net of draait alles daarom :\ Volgens mij gaat het er altijd nog om als je maar een leuk gezond paardje hebt of niet dan? *\o/*

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:19

zo erg is dat :P ja mijn paard heeft een topspringer als vader , wil niet zeggen dat jou pony dan ook zoon topspringer is toch :P
of dat een paard zo duur is bij verkoop alleen maar om de papieren :? ik vind het maar een papiertje
Maarja ik doe dan ook alleen maar recreatief rijden eh :o :x

Ureen_kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:29

Ik heb toen wel zo'n verkoop praatje gekregen dat haar vader enzo allemaal springbloed hadden en mijn paard dus goed kon springen... wou ik gaan springen met dr springt ze niet .... :( ze had nog nooit gesprongen blijkbaar

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:41

Ik heb hier ook hafmerrie zonder stamboom maar heb tot 2 generaties terug nog familie/ouders hier lopen.
Weet alle directe familie maar geen een op papier.
Ze heeft haar stamboom bij haar in de wei lopen,mooier kan niet,toch?
Ach,ze blijft hier toch tot haar dood.
Gewoon plezier maken met je paard.
Soms vraag ik inderdaad ook wel eens iemand naar de ouders van haar pony maar dat is puur interesse tonen.
Zal nooit een paard afkeuren om geen papieren wel wanneer een bepaald ouderdier op een papier omhoog komt.
Zo kan het natuurlijk ook nog.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:43

Zelfde probleem hier! Altijd wilt iedereen weten wat is het papier.... Toevallig heb ik ook een haf iedereen loopt altijd beteen naar hem toe om te kijken en willen beteen ze papier weten en ik nou uuh dat heeft ie niet en dan is ie al veel minder intresant :n

(overigens wil ik wel graag ze ouders weten hij schijnt een goeide vader te hebben maar nooit genoteerd ofzo weet niet hoe dat zit)

Maar het papier maakt mij niet uit voor mij is ie een schat! :D en heeft op een keuring in een feestweek toch al 2 jaar achter elkaar goed prijs! (eerste jaar 3e en tweede jaar 1e en 3e van de dag!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:07

Mijn haflinger heeft ook geen papieren. Is ook niet belangrijk, het is een ruin en daar kun je toch niet mee fokken.
Hij is al 25 en al sinds zijn 4e mijn maatje, dat vind ik veel belangrijker dan een papier!

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:46

Ach zulke dingen kan ik me niet zo druk meer om maken......ik heb een haflinger gehad met papieren....maar hij was nogal aan de maat en men geloofde gelijk al niet meer dat hij raszuiver was....hij was redelijk fors en 1,51 dat is echt geen raszuivere haflinger........is ook goed joh wat jij wilt zeg ik dan....ik heb jaren plezier met mnijn haf gehad en ik zou willen dat ik hem nog had...ongeacht wat een ander zegt.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:50

Orchidee21 schreef:
Ik ken haflingers met papieren die lopen als een krant en ik kan haflingers zonder papieren die lopen de sterren van de hemel.

Guusje van Jolanda Adelaar heeft ook geen papieren en loopt de sterren van de hemel! :j

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:09

melissa_b schreef:
Orchidee21 schreef:
Ik ken haflingers met papieren die lopen als een krant en ik kan haflingers zonder papieren die lopen de sterren van de hemel.

Guusje van Jolanda Adelaar heeft ook geen papieren en loopt de sterren van de hemel! :j

Hij heeft inderdaad een hoog niveau :j maar geen ruime gangen, vind ik!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:11

Ik wel een haflinger met Papier. Geloof m daar heb ik nik aan :P

het een ruin dus kan er niet mee fokken

kortom papiertje zeg niks ;)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:40

Tja, ik vraag het wel vaak, maar dat is uit interesse en daar zit geen andere gedachtegang achter.
Ik vind de keuring altijd leuk om te zien en nu ook om mee te doen.
Verder qua paard maakt het niks uit natuurlijk.

Maar denk er ook aan dat niet iedereen zo denkt en het soms echt alleen interesse is. ;)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:02

Ik heb er ook eentje, zonder papieren... Jammer want hij heeft wel een leuke lijn, maar hij is er voor mij zeker niet minder om. Het is een schat en zijn coole haflinger karakter is voor mij belangrijker!

Overigs heb ik er ook niet zo veel aan, aangezien die gecastreerd wordt :P

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:10

Denk dat je het dan voornamelijk over mensen hebt die fokken. Kan me voorstellen dat het gesprek dan een beetje kan vastlopen.
Anders vind ik het maar raar.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:22

Nou ik heb een haf met goed papier.. Maar ze voldoet absoluut niet aan de ideale haf al denk de vorige eigenaar er anders over _O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:28

Ach niks van aantrekken ik heb het tegen over gestelde niemand vond saluut leuk tot zijn papieren super bleken te zijn. Zal je vertellen heb er de ballen verstand van dus had geen idee waar ze het over hadden tot ik het na zocht... Sinds dien was hij opeens leuk nou echt niet hoor. Als jij je paard maar leuk vind is er niemand die je iets kan maken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:44

Madeliefje schreef:
Ik zou het je niet aantrekken hoor!! Hier ga ik binnenkort drie pappierloze fjordjes opleren. Zolang ze maar gezond zijn, dat is het belangrijkste!!!

Heb je wel eens een chipreader over de fjorden gehaald.
Bij de fjorden zijn ze heel strikt in de registratie, misschien zijn de papieren kwijt maar zijn ze wel gechipt.
Of je oet zeker weten dat pap en mams ook geen papieren hadden, een zogenaamde wilde dekking.

Het maakt ze er niet minder op hoor. Mijn haf heeft ook geen papieren. Soms vind ik het nog wel eens jammer had graag geweten waar hij precies vandaan komt. En familieleden kijken is ook altijd leuk.