Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:27

Ja, ik meld me! Ben (bijna) 23 en heb een haflinger.

Wou vroeger al dolgraag een haflinger. Zijn ook wel wezen kijken, maar geen enkele geschikt gevonden voor de leeftijd die ik toen had (11 of 12 jaar). Nu ik de advertentie zag van mijn huidige haflinger, wat praktisch om de hoek was, ben ik gaan kijken en heb hem gekocht als. Ik was toen 19.

Het was een jaarling, heb hem zelf ingereden en ben vorig jaar oktober gestart met wedstrijden en ben nu M1. Kan echt elke keer nog genieten van zijn inzet en energie tijdens het rijden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:29

Wat een leuke verhalen allemaal!

Met Elin gaat het nu wel weer redelijk, ruim een maand geleden is er artrose bij haar vast gesteld, toen ging het echt heel slecht met haar en dacht ik eerder aan inslapen dan aan iets anders. Maar na een dikke maand op glucosamine, duivelsklauw, etc gaat het toch wel weer een stuk beter gelukkig! Heb er gisteren weer een keertje op gezeten, nog geen 10 minuten, maar vonden we allebei toch wel weer fijn. Ze is gewoon echt niet gemaakt om stil te staan :+ werkpaard he :D

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:38

Ik heb mijn eerste haflinger gekregen toen ik 14 was. Deze heb ik 9 jaar gehad, en is helaas overleden. Ik ben nu 28 en heb nu mijn 2de haflinger. Gekocht als veulen en is nu 6 jaar.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:40

Waarom ik een haflinger wou. Omdat ze heerlijk koel in de kop zijn (soms die van mij iets te koel hahah) maar ze kunnen ook genoeg energie hebben (al is die van mij soms sloom). En gewoon leuke knappe paarden zijn :P

En ik hou van hun ondeugende karakters.

Sita_

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:41

Ik meld me ook :)

Ik ben 26 en heb 4 Haflingers.
Heb mijn eigen zogenaamde haflingerstal en ben zeer actief in de sport en op keuringen. Ook ben ik bezig met fokkerij, we verwachten in Maart een veulentje.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:43

Ik ben 27 jaar en heb een haflinger van 21 jaar. Gekocht (gekregen) toen hij 2 jaar oud was.
Echt een drama-paard. veel problemen mee gehad. Mijn moeder is in 2000 met hem verongelukt. En niet zo'n beetje ook.
Hij was levens gevaarlijk, maar toch door gezet. Hij begint nu wel wat rustiger te worden. Zal wel door zijn leeftijd komen :+

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:43

Hihi de mijne is alles behalve koel in de kop. Al twee keer in de sloot beland omdat meneer schrok, al op hol geslagen van een shetlander, fietser, vallende tak etc. Haha maar aan de andere kant vandaag hebben we het scheerapparaat erover gehaald en meneer stond keurig stil. Of op vakantie langs het spoorlijn lopen, treinen geen probleem. A28 oversteken met viaductje maakt ook niks uit.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:45

Jeetje wat een drukte al! Gezellig! :D

Leuk om te zien dat toch een hoop volwassenen voor een haf kiezen! :)

Britt, dat is heftig zeg! :(:) Ja rust roest zeggen ze. Zelfs met artrose is lichte beweging beter dan stilstaan toch?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:45

HorseTopShop schreef:
Ik ben 27 jaar en heb een haflinger van 21 jaar. Gekocht (gekregen) toen hij 2 jaar oud was.
Echt een drama-paard. veel problemen mee gehad. Mijn moeder is in 2000 met hem verongelukt. En niet zo'n beetje ook.
Hij was levens gevaarlijk, maar toch door gezet. Hij begint nu wel wat rustiger te worden. Zal wel door zijn leeftijd komen :+

Wow je moeder is ermee verongelukt? Wat heftig!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:47

Mijne is enorm kijkerig en gevoelig. Hij doet dan wel niets maar kan er zelf wel onzeker van worden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:48

Sita_ schreef:

Heb mijn eigen zogenaamde haflingerstal en ben zeer actief in de sport en op keuringen. Ook ben ik bezig met fokkerij, we verwachten in Maart een veulentje.

Sita, wat een droom! :)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:49

Ik ben 30+ en heb ook een haflinger gekregen toen ik bijna 30 werd.
Een (h)eerlijk beestje dat geen enkele vlieg kwaad doet. Aan de hand beter hanteerbaar dan er op maar Zou dr voor geen goud meer willen missen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:49

Verongelukt? Jemig... :oo

Hier zijn ze ook alles behalve koel in de kop, hier zijn het zijn gezellige jolige en hete sportpaarden die voor ons door t vuur gaan..

Even ter ilustratie.. :)
Afbeelding

_Nelleke_ schreef:
Sita_ schreef:

Sita, wat een droom! :)

Zeker wel!! Ik heb 3 hele goeie merries en een sportruintje.. Ik mag echt in mijn handjes knijpen!

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:50

Afbeelding
Hoi allemaal, leuk topic
Ik ben 49 en mijn haflinger is 18 jaar, ze is nu 8 jaar in mijn bezit.
Mijn Sanna is super lief <3 , ondeugend /3 , lomp :Y) , wij doen alleen recreatie-ritjes.
Heb gekozen voor haar omdat ik veel in het verkeer ben, en ze lekker koel in haar hoofd is.
Ben benieuwd naar de volgende mensen die gaan posten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:51

36 bijna 37 en ik heb een haflinger van ruim 21 jaar.

Ik wilde al van kleins af aan een haflinger (of fjord of ijslander). Bij het bedrijf waar ik paarden huurde mocht ik enig zins bepalen wat voor soort paard ik wou. Na enig aandringen en eerst andere types te hebben gereden stond daar ineens Felix. Hij was toen net 3 jaar.
Vanaf de eerste dag zat het al goed en ik heb er een fantastisch rijpaard aan gehad. Hij staat nu zo'n 6 jaar met pensioen omdat ik vanwege een aantal hernia's niet meer rijd. Soms doen we nog wel eens een stukje zonder zadel. Felix kan helaas niet voor de wagen en dat vind ik wel heel jammer want hij is nog zo fit en wil nog zo graag wat doen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 21-10-12 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:55

Eigenlijk vind ik het wel leuk zo een topic voor 21+ haha.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:57

Ik ben 21 jaar en heb ook een haflinger :) Heb haar gekocht op mijn 20e. Mijn vorige haflinger op mijn 17e..
Ken wel vrij veel mensen ouder dan 21 jaar met een haflinger of die iig een haflinger rijden!

Ik zelf had in eerste instantie niets met haflingers :o Opgegroeid met Kwpn'ers en Friezen dus dat was imo eigenlijk het enige wat 'goed' was. Tot ik ergens een paard zou rijden, die was op dat moment hoogdrachtig dus er werd gevraagd of ik eerst een haflingermerrie wou rijden. Ik zei nog dat ik eigenlijk weinig met haflingers had maar dat ik dat wel tijdelijk wou doen. Toen die merrie uiteindelijk te koop kwam heb ik haar gekocht en sindsdien verkocht aan Haflingers :o
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 21-10-12 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:57

Haha ja suus ik ook! :D

Oh Cowgirl wat jammer zeg. Kun je helemaal niet meer rijden of zit dat er in de toekomst wellicht nog wel in?

Rowan is wel heel koel in z'n kop. Moet zeggen dat dit is sinds 'ie in de hit-actief staat. Zodra ie op stal staat is het ook een hittepettit. En nu ie weer wat in z'n vacht komt maar het warm is buiten gaat het pittige randje er wel een beetje af. Volgende week maar even een scheermachine huren. :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:00

Hier alles behalve koel in de kop :') Tuttebel eersteklas haha. Maar ik ken ook maar weinig haflingermerrie's die lief, schattig en koel in de kop zijn moet ik zeggen. Zijn allemaal hittepetitjes en tuttebellen haha

Rust roest idd, naja ze mag nog een paar jaar mee van de dierenarts, dus daar gaan we voor!

Ik heb eigenlijk helemaal niet bewust voor een hafje gekozen, wel voor Elin. Al was het een shetlander, of welk ras dan ook, had ik haar nog gekocht geloof ik :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:02

_Nelleke_ schreef:
Haha ja suus ik ook! :D

Oh Cowgirl wat jammer zeg. Kun je helemaal niet meer rijden of zit dat er in de toekomst wellicht nog wel in?

Rowan is wel heel koel in z'n kop. Moet zeggen dat dit is sinds 'ie in de hit-actief staat. Zodra ie op stal staat is het ook een hittepettit. En nu ie weer wat in z'n vacht komt maar het warm is buiten gaat het pittige randje er wel een beetje af. Volgende week maar even een scheermachine huren. :+

Ik heb mijn zinnen gezet op een tennesse walking horse...in de toekomst :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:03

felix

Afbeelding

Marieke_K

meld zich :D 30 jaar en een haflinger ruin van 19 (nu al 8 jaar samen).

Wel type cool in de kop, soms iets te koel zelfs :+ Maar heerlijk beest. Ik rijd hem nu nog dressuurmatig, spring 1x in de week en cross graag een rondje buiten met hem. Foto's in mijn profiel :)

Niet bewust voor een haflinger gekozen, als verzorgpaard kwam hij op mijn pad en 3 jaar geleden heb ik hem gekregen.. (penny droom :+ )

S_uus

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:04

Hier merk je idd ook een wereld van verschil als ze op stal staat of 24/7 buiten. Buiten is ze gewoon zichzelf (wel heet en tuttig) en als ze binnen staat 's nachts wordt ze écht bloedirritant en vervelend. Dan is ze ook niet te rijden eigenlijk :=

Wat een grappige aftekening heeft Asra zeg!
Laatst bijgewerkt door Britt op 21-10-12 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:05

Mijn haflinger is wel super lief, braaf en koel! <3 Heb ik ook wel nodig trouwens, anders was ik gestopt met paardrijden ben ik bang.. :o Ze is overigens wel werkwillig, af en toe moet ik haar echt inhouden ohz.

Foto van mijn haf:
Afbeelding
Marena, 7 jaar, Adidas x Windspiel :)