Ik zelf heb een oudere ruin (ex keur dekhengst) uit de A lijn (v Aktief). Dit is altijd een erg pittig heertje geweest. Inmiddels is hij 20 jaar en nog steeds niet rustig , maar absoluut een hart van goud!!!
farahtjuh
Geplaatst: 20-11-11 17:52
De lijn van je paard is in mijn ogen belangrijk voor de fokkerij. ik heb een AxN lijn een modern paardje op stal een gouden karakter maar met rijden teveel temprament. heb ook een STxA super paard vriendelijk heerlijk fijn te rijden gouden karakter gewoon top nu heb ik ook een STxN gefokt een super paardje tot nu toe. Maar heb een N lijn hengst gekozen voor het verbeteren van mijn merrie het volgende paardje wat ik er graag zou willen is een B maar puur op keuze van de lijn ik denk dat jij moet kijken naar het paardje wat jij mooi vind wat voor lijn het ook is zolang jij hem/haar maar leuk en lief vind komt het helemaal goed
Zelf heb ik een merrie V Nimrod VM Waro. Zij is erg cool, dominant maar ook pittig, Ik heb Wirbel er op gehad, Dat is een erg erg erg lief knuffel paardje, loopt zo achter je aan het huis in, is nu anderhalf en ik heb de indruk dat ze sommige dingen best wel spannend vindt maar omdat ze ons zo vertrouwd doet ze toch die dingen wel. Ook heb ik een veulen van Midas -Hanja, daar zit behoorlijk wat pit in, maar kan machtig mooi lopen. We verwachten van allebei een grote maat ( de moeder is ook 1.54) Dus we denken dat ze dat minimaal wel halen, allebei.
Ik heb er ook eentje uit de ST-lijn en die is erg braaf, maar met rijden net te braaf Hij zou wat vlugger en heter mogen zijn, maar dat is hij niet. Liever lui dan moe type.. Maar die van mij is dan ook een wat ouderwetser type (bijna 19 jaar oud). Er zit wel een kop op, maar dat hoort een beetje bij een haflinger.
Op stal staat er nog eentje uit de W-lijn, die is wat jonger (jaar of 8) en die is luxer en veel vlugger met rijden, maar ook nog wel cool in de kop.
Nagano
Geplaatst: 04-12-11 07:41
Atalja schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar de N-lijn en dan voornamelijk van de hengst Liz. Neidhart Vind het een prachtige hengst, ik ben ook zeer benieuwd wat voor veulens hij geeft
hier mijn kanjer van liz- neidhart hij is pas 2,5 hier maar heel braaf koel in zijn koppie