12 november. Gedwongen verkoop 58 Haflingers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:53

newmom schreef:
Het zijn wel veel ruinen... en dat voor een fokkerij.. iemand hier verstand van?? ik niet maar ik vraag me dan wel af of ze ook bereden oid zijn?

Ik zag staan dat ze aan de hand of onder het zadel getoond worden, dus er zijn er wel bij die bereden zijn, maar het had handig geweest als ze dat per paard hadden aangegeven.

lovehaffie

Re: 12 november. Gedwongen verkoop 58 Haflingers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:09

Ik ben erg benieuwd of er bokkers gaan kijken en eventueel wat kopen! Ikzelf kan het helaas niet!

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:14

Ik heb helaas zelf niet de mogelijkheden om een paard te kopen,
maar vind het erg goed dat je het hier even vermeld!

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:17

Prisca schreef:
aub koop daar niet we hebben al genoeg problemen in ons eigen land....laat het ze daar oplossen...

Dus dan maar naar de slacht? :\ Geef ze een kans ;)
Ben het idd eens met de meningen van degenen boven mij hoor..

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:19

QualityHorse schreef:
Prisca schreef:
aub koop daar niet we hebben al genoeg problemen in ons eigen land....laat het ze daar oplossen...

Hoe hard het ook klinkt,, maar de oude beessies verkoop je in crisistijd echt niet meer en dan is de slacht de meest snelle, humane en vriendelijke oplossing.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:39

Sjemira schreef:
http://www.wir-lieben-pferde.de/forum_t ... ic_id=1911

ik kwam dit tegen, een oproep hierover. Helaas kan ik mezelf maar 1 paard permiteren, wel goed dat dat hier gemeld wordt.

hmmmz wel bereden dus en nu ook een stapje dichter bij persoonlijk contact dus niet blind bieden.. effe kijken, je weet t nooit..

wbt oudere paardjes.. wij zoeken een paardje/pony om mee te leren mennen met t hele gezin, dan kan ouder en ervaren wel eens de uitkomst zijn ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:45

QualityHorse schreef:
Prisca schreef:

En toch kan ik ook begrijpen wat Prisca bedoeld. In Nederland gaan ook zoveel paarden naar de slacht omdat ze niet verkocht kunnen worden, moet je kijken wat er in binnenland allemaal te koop staat.
Vind het anders als dat je specifiek een paard zoekt en deze in het buitenland staat waardoor je die koopt, maar een paard in buitenland redden omdat hij anders geslacht wordt terwijl dat in nederland zelf echt niet zoveel anders is..tja

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:48

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:37

helaas zit er voor mij niks tussen ik zoek er zelf nog 1 richting de 1,60m maar die zijn heel schaars.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 09:47

Mercedesss schreef:
Mag ik vragen of je van plan bent om er zelf te gaan kijken? Hier slaat de twijfel toe... maar het is ook erg ver weg.

Helaas kan er zelf geen houden als student zijnde. Zijn de stallingsprijzen heel hoog. Maar ik woon op een paardenmelkerij hier in belgie en laten dat ook net haflingers zijn, dus ik heb het meteen doorgegeven aan de eigenaresse en als ze geen groep hebben zaterdag gaan ze erheen en haar vriendin was ook opzoek naar verschillende haflingers dus die heeft ze had ook meteen doorgemailt en die gaat er bijna zeker naartoe.

Volgens mij was op de rest al overal antwoord opgegeven hier nog even snel:
* Gedeeltelijk bereden
* Meeste paarden zijn uit eigen fok, vandaar dat er ook meerdere oudjes tussen zitten, die al hun hele leven daar zijn.
* Dat er ook ruinen tussen zitten is toch normaal, je kan toch niet alles houden als hengst en er werden ook andere dingen mee gedaan.
* www.haflingergestuet-ziegelhof.de
* Dat ze naar de slacht gaan, staat op meerdere sites als je even googled en is ook de meest logische oplossing.
* Iedereen moet zelf weten, of hij een paardje uit het buitenland koopt ofniet, maar als jij toch opzoek bent naar een leuke haflinger, of je hebt er de plaats voor en kunt ze eventueel neerzetten bij jouw op het land en dan rustig de tijd geven om weer wat op te knappen en dan later te verkopen maar ze de tijd ervoor geven die ze verdiend hebben en niet maar een paar uurtjes. Dat zou toch ook al een oplossing zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:27

Doorverkopen in crisitijd gaat zomaar niet.. Ik zoek een haf maar ga toch voor een goede met goed papier uit nederland... Daar gaat anders ook genoeg van naar de slacht.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:01

Om ze op te knappen?!? Ik neem aan dat dit geen opknappers zijn, het zijn geen mishandelde of verwaarloosde paarden die "gered" zijn. Ik denk niet dat mensen zo een Haflinger gaan kopen, om ze op de wei te zetten en door te verkopen. Dan kun je net zo goed naar de markt. Maar als je gewoon een leuke Haflinger wil om mee aan de slag te gaan zijn ze toch prima! En dan maakt het niet uit waar ze vandaan komen, NL of DU. Hier in DU vind ik ze vaak mooiere papieren hebben. Voor een Haf. :D

WildLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:57

De paarden komen van een vakantieboerderij-achtig iets. 44 van 58 zijn onder het zadel.
Op de website zien ze er prima verzorgd en getrained uit! Ze zijn oa gebruikt onder het zadel, voor de kar, voor voltige of op kinderfeestjes. De merrie's zijn vrijwel allemaal uit een oud nederlandse bloedlijn (Adelbert) of de N-lijn (Nissan) Jonge merrie's van de kampioen van 2009 en enkele merrie's nu dragend van een A-lijn hengst. Het is zeker de moeite waard imo. :j

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:09

boefliz2 schreef:
Me moeder zegt,
Beter naar de slacht, dan dat penny meisjes erop gaan rijden;)

over pennymeisjes gesproken.....

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:44

Wie zegt dat penny meisjes er niet goed voor zorgen?
Alles beter dan met z'n alle naar de slacht omdat het bedrijf failliet is. Dat verdiend geen een pony/paard.
Ik hoop dat er mensen zijn die gaan kijken en dat uiteindelijk vele pony's naar een nieuw tehuis mee mogen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:59

Pff ik ben momenteel op zoek naar een leuke pony voor een meisje en zij heeft het liefste een Haflinger maar zowel zij als ik hebben er niet zulke goede ervaringen mee, ze zijn te sterk en eigenwijs.
Maar als er hier zoveel zijn, wellicht zit hier wat tussen, het is alleen zo'n gok om dan daar na eenmalig te kijken/rijden zo'n dier te kopen, dan weet je nog weinig over de braafheid.
Iemand die mij wijsheid kan verschaffen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:18

Ik heb ook nog niets kunnen vinden over bv garantie op gebreken, zijn de pony's gekeurd, moeten ze direkt meegenomen worden enz.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:20

Eleonora_ schreef:
Wie zegt dat penny meisjes er niet goed voor zorgen?
Alles beter dan met z'n alle naar de slacht omdat het bedrijf failliet is. Dat verdiend geen een pony/paard.
Ik hoop dat er mensen zijn die gaan kijken en dat uiteindelijk vele pony's naar een nieuw tehuis mee mogen.

ik doelde even op een ander topic wat dit meisje op e.a pp gezocht heeft geplaatst. dat kún je gewoon niet serieus nemen. in haar profiel zegt ze namelijk haar haf niet aan te kunnen en in dat topic wil ze een onhandelbaar paard kopen snap je? maar nu weer ontopic

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:35

Was ook geen antwoord op jou reactie hoor. Had het over de opmerking van boefliz2.
Vind het niet terrecht om 'penny meisjes' de schuld te geven. Liever een penny dan de slacht toch :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:36

Yvank_ schreef:
Hoe hard het ook klinkt,, maar de oude beessies verkoop je in crisistijd echt niet meer en dan is de slacht de meest snelle, humane en vriendelijke oplossing.

Inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:37

Eleonora_ schreef:
Was ook geen antwoord op jou reactie hoor. Had het over de opmerking van boefliz2.
Vind het niet terrecht om 'penny meisjes' de schuld te geven. Liever een penny dan de slacht toch :)

Denk dat de slacht beter is dan paarden waar niet goed voor gezorgd wordt :) (Daar bedoel ik niet mee dat pennys er niet goed voor zouden zorgen maar gewoon in het algemeen)

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:40

Yvank_ schreef:
Denk dat de slacht beter is dan paarden waar niet goed voor gezorgd wordt :) (Daar bedoel ik niet mee dat pennys er niet goed voor zouden zorgen maar gewoon in het algemeen)

Klopt als er niet naar om word gekeken en slecht voor gezorgd word hebben die haflingers ook geen leuk leven..
vind slacht wel erg naar altijd, voor hun een logische keuze maar weet wel dat die van mij nooit naar de slacht gaan!!
Hopelijk zijn er mensen die de haflingers een goed tehuis bieden en dat er goed voor gezorgd word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:42

Waarom is een slacht naar? Het is vriendelijker dan inslapen daar zijn ze teminste direct dood ipv langzaam :) .

Ik hoop ook voor de haflingers dat ze naar een goed huisje gaan maar vrees wel voor de oudjes..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:44

Ik ben ook benieuwd hoe het met de garantie zit, want je kan bij problemen lastig terug naar een failliet bedrijf lijkt mij?

Ach en slachten? Die dieren weten echt niet dat hun leven voorbij is. Snelle, humane manier. De menselijke kant is sneu, dat je als eigenaar dit aan moet zien.