Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Baileysdream

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:51

stradivari power i see! *\o/*

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:21

Angel
merrie
9 jaar
1.43 kleine maat
Vader: wallenstein
moeder: Mirabel van Arlo
moedersvader: stein van den hemel
Beetje last van zomerexzeem, niet extreem gelukkig!
Nu nog bezig met de basis, maar zit heel veel in! heb haar 3 maanden
Afbeelding
Afbeelding
zijn niet superrecente foto's ik heb inmiddels een nieuw zadel, foto's van 2 maanden terug

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:59

M_hartje_M; eerst drie andere taxaties, staat duidelijk in de begin post!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:11

angel:1000 9 jaar en nog niet echt een niveau en zomer exeem. wat op de foto's lijkt is een erg lange rug!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:36

rikkybergy schreef:
Lukt het jongens. Een printscreen is heel makkelijk te veranderen hoor. Ik ben ook niet dom.

Ik kan geen tekst in een pb veranderen die jij naar mij hebt gestuurd.
Maar doe me een lol en verdwijn gewoon uit dit topic als je geen zinnige info hebt.
Begrijp gewoon dat het heel vervelend is dat iedereen die jou pony niet naar jou zin taxeerd een pb krijgt.

En vooral als je niks van een ander aan neemt.

Ik ga nu weer verder met taxeren als je het niet erg vind :j

Angel: 1300
Terra: 1600
Jits: Jammer van de exceem, 1000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:37

Jammer hoor dat het zo moet gaat. Rikkybergy, iedereen vind zijn pony heel veel geld waard. Maar als je serieus gaat kijken, naar de prestaties leeftijd niveau mogelijkheid de bouw ouders etc. dan kom je uiteindelijk toch echt op zon bedrag uit. Paardenmarkt is nu ook een stuk in prijs gezakt, dus neem dat er ook nog maar eens bij en dan moet je nog blij zijn als je hem/haar voor het getaxeerde bedrag weg kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:54

Lilian van de Hooge Woerd
30/04/2005
Vader: Stradivari
Moeder: Larissa van Landmansleven
VM: Aschau
Gebreken: Helaas is Lil een luchtzuiger, ze heeft geen exceem oid!
Verkeersmak
Springt een meter
Dressuur: Nog geen, ongeveer B..

Lil is een hele lieve pony, heel veelzijdig en je kan veel van haar leren.
We hebben een moeilijke periode gehad, haar laten onderzoeken en ze had haken waar ze veel last van had - dit is nu gelukkig helemaal opgelost.
We gaan nu met sprongen vooruit en ze is erg leergierig, maar ook heel eerlijk.
Echt een pluspunt is dat Lil nooit zal wegschieten of gaat rennen, ze schrikt nooit en is dus echt bomproof.
We zijn nu (na het rijprobleem dmv haar tanden) aan het opbouwen naar B niveau, wat best goed gaat!
Ze is dus nog niet uitgebracht oid (ja een aantal onderlinge wedstrijden) maar dat komt nog wel.

Afbeelding
Een wat oudere standfoto hier was ze 3...
Afbeelding
http://94.100.118.163/1418150001-141820 ... _ZhmC.jpeg
http://6.media.hyves-static.net/1320580 ... 80981.jpeg (rijfoto tijdje terug, niet met mij maar met charlotte)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:39

Meiden ik ga ook proberen te taxeren, maar hecht er niet te veel waarde aan, want ik ben wat taxeren betreft een leek hoor.

Lilian van de Hooge Woerd,
mooie leeftijd, ziet er leuk uit, kan zo te zien mooi lopen, jammer van het luchtzuigen... marrehhh nobody is perfect he?!
€1450,-

Angel,
Mooie leeftijd, Ziet er goed uit, jammer van beetje zomer eczeem.
€1400,-

Terra,
Mooie haf, mooie leeftijd,
1500,-

Nogmaals kan best zijn dat ik bij iedere haf te laag zit, maar durf niet zo hoog te taxeren in deze tijd :') <:)

Sill____

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:04

hallo meiden ik doe ook een gooi

zie veen potentie in dream. lekker groot geeft een mooi beeld weer. hij gaat het ook vast goed doen op de keuring 2,100

Laurian mooi groot heeft ervaring vind hem iets wat kort lijken in de rug verder leuke pony. 1,900

Soraya leuke pony 950 is die denk ik goed verkocht.

Akito leuke pony mooie vrije beweging sexy lijf wel op leeftijd met aan de andere kant wel weer heel erg veel ervaring. 1,700

Voor mij speeld ervaring geen rol in het aanschaffen van een paard. klink me misschien raar maar ik heb liever 1 die nog niks weet dan 1 die alles al weet. en voor de rest was mijn pc zo traag dat ik dacht laat ik het hier eerst maar even bij houden.

lisa1052

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:16

Elmo is een goed les en wedstrijd paard geworden. Ze is super gevoelig. Zonder hoofdstel met een touwtje om haar hals kan je haar zo door een trail parcours heen sturen, wijken over balken, hek open en dicht doen noem maar op. ze is super lief kan best veel in de vrijheidsdressuur Ze kan flemen, steigeren, voetjes geven, buigen, Spaanse pas, kusjes geven en op een blok staan.

Naam:Madelaine van Oud Kraggenburg
Roepnaam: Elmo
Geslacht:Merrie
Ras:Haflinger
Kleur: Zweetvos
Schoft hoogte:1,47
Geboorte datum:16 - 4 -1999
Vader:Starwin
Moeder: Saartje van Westenesch
niveau western:hoog licht aan de persoon hoe die rijd
niveau dressuur: M1
Niveau Springen:B

de foto van de buiging daar zit mijn vriendin op dat was de vorige eigenaar

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:49

Ik vind het heel hoog hoor, ook voor lil!
Chasey schreef:
Meiden ik ga ook proberen te taxeren, maar hecht er niet te veel waarde aan, want ik ben wat taxeren betreft een leek hoor.

Lilian van de Hooge Woerd,
mooie leeftijd, ziet er leuk uit, kan zo te zien mooi lopen, jammer van het luchtzuigen... marrehhh nobody is perfect he?!
€1450,-

Angel,
Mooie leeftijd, Ziet er goed uit, jammer van beetje zomer eczeem.
€1400,-

Terra,
Mooie haf, mooie leeftijd,
1500,-

Nogmaals kan best zijn dat ik bij iedere haf te laag zit, maar durf niet zo hoog te taxeren in deze tijd :') <:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:50

Lisa1052: Je moet zelf eerst 3 anderen taxeren.
@ Sill___ Dat kan natuurlijk ook, jij wilt dan liever een onbeleerde maar over het algemeen zijn ponys die al wat kennen natuurlijk meer waard.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:21

Dream: 1700 euro, goed aan de maat, ik weet niet of ze winstpunten heeft in dressuur én springen, dan gaat de waarde omhoog naar 1800 voor allround.
Laurian: 1800 euro, goed aan de maat, L1 startgerechtigd maar nog niet uitgebracht (met winst)?
Soraya: 1200 euro, leuke pony, maar 13 jaar en nog geen sportprestaties verlaagt de waarde, heeft ze papier (Nrps) ? Dan schat ik haar op 1300 euro.
Kyra: 1550 euro, klein van maat, nog geen officiele sportprestaties, maar wel allround aangelegd.
Akito: 2400 euro, M dressuur, goede sportprestaties, kan hij ook springen? Zo te zien niet officieel daarin uitgebracht. Wanneer hij ook B springen tussen de paarden is zou ik hem schatten op 3000 euro voor allround.
Jits: 1500 euro, Allround leuk aangelegd zo te zien, M1 dressuur geweest, maar wel wat ouder en heel erg klein.
Terra: 1600 euro, Modern van type, allround aangelegd, zie alleen geen stokmaat.
Angel: 1400 euro, geen sportprestaties, kleine maat maar wel een leuke pony om te zien
Lilian: 1200 euro, modern type, nog niet uitgebracht maar wel springaanleg, luchtzuigen is een groot minpunt waarop mijn prijs ook grotendeels is gebaseerd
Madelaine: 3000 euro, allround sportprestaties, merrie, niet zeer ruim aan de maat. (Jammer dat er geen foto's bijstaan van dressuur/springen want of ze het echt waard is wordt mede daardoor wel bepaald)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:24

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:46

015... : Je moet zelf éérst drie andere pony's taxeren.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 12:36

Moderatoropmerking:
Ik heb diverse offtopic berichten verwijderd. Het heeft geen zin om in discussie te gaan over de taxaties; iedereen geeft hier zijn of haar eigen idee over de waarde van een pony weer. Dit hoeft niet te stroken met de werkelijke marktwaarde; we zijn immers geen experts op dat gebied.
Houd het dus gezellig hier en houd het bij taxaties van elkaars paarden. Alvast bedankt.

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:26

Jits: €1000, door leeftijd, exceem, springtechniek (wijkt af met voorbenen, kan uiteraard een moment opname zijn)
Tera: €1350,- Mooie leeftijd, sterke achterhand, aardige springtechniek, Stoer koppie!!
Angel: €1000,- Exceem, niet erg sterk in de achterhand (kan moment opname zijn uiteraard)
Elmo: €1700,- Iets op leeftijd, maar dat is de mijne ook, leuke prestatie!
Ashley: €1000,- Weinig zeggend qua informatie, sport, fok etc?
Laatst bijgewerkt door Dressage_Haf op 26-11-11 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:34

Nessie schreef:
Dream: 1700 euro, goed aan de maat, ik weet niet of ze winstpunten heeft in dressuur én springen, dan gaat de waarde omhoog naar 1800 voor allround.
Laurian: 1800 euro, goed aan de maat, L1 startgerechtigd maar nog niet uitgebracht (met winst)?
Soraya: 1200 euro, leuke pony, maar 13 jaar en nog geen sportprestaties verlaagt de waarde, heeft ze papier (Nrps) ? Dan schat ik haar op 1300 euro.
Kyra: 1550 euro, klein van maat, nog geen officiele sportprestaties, maar wel allround aangelegd.
Akito: 2400 euro, M dressuur, goede sportprestaties, kan hij ook springen? Zo te zien niet officieel daarin uitgebracht. Wanneer hij ook B springen tussen de paarden is zou ik hem schatten op 3000 euro voor allround.
Jits: 1500 euro, Allround leuk aangelegd zo te zien, M1 dressuur geweest, maar wel wat ouder en heel erg klein.
Terra: 1600 euro, Modern van type, allround aangelegd, zie alleen geen stokmaat.
Angel: 1400 euro, geen sportprestaties, kleine maat maar wel een leuke pony om te zien
Lilian: 1200 euro, modern type, nog niet uitgebracht maar wel springaanleg, luchtzuigen is een groot minpunt waarop mijn prijs ook grotendeels is gebaseerd
Madelaine: 3000 euro, allround sportprestaties, merrie, niet zeer ruim aan de maat. (Jammer dat er geen foto's bijstaan van dressuur/springen want of ze het echt waard is wordt mede daardoor wel bepaald)

Nessie!!

Akito springt ook, parcours 1.30 geen probleem, alleen start ik hem niet. Dit omdat we tussen de paarden moeten. Dan zijn de afstanden tussen de dubbel en de drie sprong net iets te ruim. Dus zal hij nooit goed uitkomen. Dit vindt ik niet eerlijk tegen over hem. Eventueel met een jonger iemand perfecte springpony. En misschien waag ik het erop in het nieuwe jaar.
Verkopen doe ik niet, vind het leuk om de taxaties te lezen. De Z knopjes zitten er ondertussen op!! Dus op naar het Z tussen de Dressuurkracken ;)
Regiokampioenschappen M1 is ons doel voor de eerste helft 2012 ;)

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:22

Angel: €950,-
Elmo: €1750,-
Ashley: €1100,-

Mijn haflinger (stamboekmerrie) Klassiek type
Naam: Paulien van de s-Hoeve
Leeftijd: 9 jaar
Vader: Nimrod
Moedersvader: Naro
Hoogte: 1.52
Niveau: veel recreatief gereden maar dress.matig op B/L niveau
Afbeelding
Afbeelding

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:48

erg leuk dier om te zien paulien! mooi formaat 1300.-

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 01:55

Dream: Waaauw! ik ben verliefd <3 , ik zou er zomaar 2000 euro voor geven!
Lilian: €1250 (echt jammer van het lucht zuigen!, maarja wel een super leuke haf!)
Elmo: €1700 (dat buigen vind ik geweldig)
Ashley: €1250 (te weinig info?)
Paulien €1500

Mijn hafje <3

Naam: Sofie
Geslacht: Merrie
Stokmaat: 1.45 m
Geboortedatum: 01-05-1997 (14 jaartjes jong dus :) )

Sofie is opgenomen in het hulp stamboek. Het is een super veelzijdige haf. Noem het maar op en ze kan het! Dressuur, springen, lekker naar buiten of voor de koets ze vindt alles prima. Echt een bomproef super paard zowel leuk voor de beginner als voor de meer gevorderde ruiter.

Dressuur:

Springen:

Afbeelding

Lekker door het water tijdens de buitenrit:

https://lh6.googleusercontent.com/-8t0p ... to0083.jpg

Gewoon even knap zijn:

https://lh4.googleusercontent.com/-lT4c ... -00054.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-3Tz6 ... /sofie.jpg

https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=c ... =inline&zw

Voor de koets:

https://lh3.googleusercontent.com/-02qi ... 0sofie.jpg

Alvast bedankt voor het taxeren :)

xxx <3

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:34

sofie 900 vind haar erg klasiek zie geen afstammelingen en geen prestaties!
wel lekker veelzijdig

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:28

Sofie: 1000 euro, moet wel eerlijk zeggen dat ze echt te zwaar is..

Nessie: laurie is uitgebracht met winst. We zijn nu L1 met 3 winstpunten tussen de paarden.

Weet niet meer wie dat zei, maar Laurie heeft geen korte rug ;)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:40

zo als jullie zien taxeer ik al een tijdje mee wn bwn ik erg benieuwt na wat julie van mijn eigen gefokte monster vinden :D

TIFF
Geboren 01-05-2010 nu 1,5 jaar dus
Moeder Terra moeders vader Wallenstein
vader: Nebel van het groentenhof
kan voetjes geven, longeren en dekje op haar rug.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I84NYUQJ.jpg
Laatst bijgewerkt door Leo op 30-12-11 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Maximaal 2 foto's

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:09

@Eridinges. Sofie is inderdaad een beetje zwaar, maar je zal versteld staan waar ze van leeft... een handje brok (basis brok zonder suiker!, maar kunnen we misschien toch beter mee stoppen) en 2 x per dag wat kuil en that's it, verder loopt ze bijna elke dag! Dus we doen er alles aan maar goed...ze heeft zo haar slankere periodes en haar dikkere periodes en is natuurlijk wel een echt klassieke haflinger geen sport type haflinger ofzo. De ander koudbloeden bij ons op stal krijgen echt 2 keer zoveel te eten en zijn zelfs slanker als haar... :+ Vreemd maar waar. Bedankt voor de taxaties <3