haflinger staart wassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:53

zilvershampoo.... in laten trekken, uitspoelen en tadaaaaa

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:59

ik had een witte pony en die staart was 2 jaar neit gewassen, ik heb toen vanalles geprobeert, biotex, groene zeep, shampo voor witte honden en nog veel meer. het beste werkte de witte wasmiddel van de plus, ik deed ook vaak nog met van die scheurzeep, om smeer van je handen af te wassen. maar wittewasmiddel werkte het beste. succes er mee

Yvonne1313

Re: haflinger staart wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:04

hahahaha wit wasmiddel zou ik nou echt nooit bedacht hebben? wekt dat geen allergische reactie op?

Ik heb zelf overigens een paard met zwarte staart gelukkig..... stuk makkelijker ;-)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:07

nee je wast een deken er toch ook mee? ik heb het al een paar keer gedaan, bij mijn pony met een zwart staat ook en dan nog even wasverzachter in, wordt het lekker zacht van.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:00

Ik was zelden de staart van mijn paard, dan zou het een dagelijks ritueel worden en daar pas ik voor. Ik was de staart met zilvershampoo... goed inwrijven en inlaten trekken, daarna uitspoelen en klaar is kees!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:11

ik was hem alleen voor me wedstrijd, met zilver shampo :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:20

Vroeger, toen ik nog een haf had gebruikte ik altijd Ciff met bleek, daarmee schuur je het vuil van de haren af. Ik deed het nooit tot op de huid, maar iets onder de staartwortel.
Goed uitspoelen en dan met gewone shampoo wassen, weer spoelen, heel veel creme er in en met de creme erin borstelen, dan borstel je het laatste vuil los, weer lang uitspoelen en dan met staart en manen spray royaal besprayen en weer borstelen tot de staart droog is.

Als je geluk hebt heb je dan één dag een mooie witte staart. :D

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:27

Ik heb het opgegeven bij mijn haflinger. Ik heb laatst de staart als volgt gewassen:

- 2 keer in een emmer warm water met groene biotex laten weken
- daarna 2 keer wassen met betadine shampoo, paar minuten laten inwerken
- daarna nog gewassen met zilvershampoo, ook even laten intrekken

Resultaat: nog steeds een zwarte staart ;( wel minder zwart dan eerst, maar nog steeds zwart, en geel, en een paar witte haartjes.
Ze tilt haar staart niet voldoende op, dus werkelijk alles gaat er doorheen. Heb de staart al wat korter geknipt in de hoop dat de staart dan wat lichter is, maar helaas. De staart is ook wel enorm dik.
Ik rij geen wedstrijden dus wat dat betreft is het niet zo erg, maar ik baal er toch van. Krijg ook best vaak opmerkingen dat ik de staart wel eens mag wassen :\

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:36

gisteren m'n haf compleet gewassen: incl voorwassen (zilvershampoo) drie nawassen, warm water gebruikt lang laten intrekken, veel spoelen, hard wrijven, cremespoeling, en wat denk je vandaag ondr de mest tot in d'r oren, en de staart is ook weer helemaal vies. Ziu het zo zijn dat als ze wassen niet gewend zijn, dat ze dan die vreemde geur proberen kwijt te raken door te rollen in mest?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:46

Vandaag voor het eerst sinds maanden (bijna een jaar denk ik) zijn staart weer gewassen. Waarom weet ik niet eens, want hem weer lekker in de regen in wei terug gezet. Vandaag biotex en cowboy magic shampoo gebruikt en het was weer redelijk wit.

lovesofenzor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 23:32

Betadine shampoo of zilver shampoo (van de kruidvat) werkt ook mooi om de staart witter te krijgen.

bianca0988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:46

ik gebruik nu zilver shampoo werkt goed alleen als de staart echt te vies is doe ik het twee keer! helemaal schoon dan cowboy magic en shine detangler er in.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:34

eerst met gewone shampoo van dec es en dan zilvershampoo. dan antiklit er in. goed laten drogen. uitkammen en in de staartzak! ideaal een staartzak en makkelijk zelf te maken als je een beetje handig bent.
hoef je maar 1x in de 2/3 weken te wassen en altijd mooi schoon en wit!

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:38

ik heb een schimmel, en was de staart eerst met teershampoo, en daarna met yellow out van Cowboy magic, dan droog ik m af met een handdoek en smeer ik er shine&detangler van Cowboy Magic in en kam hem pas helemaal uit als de staart helemaal droog is. werkt perfect, hij krijgt er een superwitte glimmende staart van!

edit: ik kam ook minstens 3x per week de staart helemaal uit nadat ik er antiklit ingespoten heb, dit haalt ook heel veel vuil weg en dat scheelt weer met wassen.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:50

Hier ook een haflinger & schimmel. Betadine er in goed insmeren echt plukjes staart tussen je handen pakken over elkaarwrijven goed laten intrekken daarna grondig uitspoelen en schoooooon :D

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:28

lovelucydan schreef:
eerst met gewone shampoo van dec es en dan zilvershampoo. dan antiklit er in. goed laten drogen. uitkammen en in de staartzak! ideaal een staartzak en makkelijk zelf te maken als je een beetje handig bent.
hoef je maar 1x in de 2/3 weken te wassen en altijd mooi schoon en wit!

hoe maak je die dan?

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:17

Andrelon zomerblond! :D

Die van mij heeft een enorm makkelijke staart om schoon te maken, klein beetje shampoo en goed schrobben maar. :)
Terwijl de Haflinger merries hier op stal ook van die enorme beauty rituelen onder moeten gaan. :P

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:20

Haal voor bijna niks een pot driehoek zeep bij de supermarkt (niet de fles, maar echt de pot, zit een soort gel-achtige zeep in). Staart nat maken, zeep er door heen kneden, nog een klein beetje nat maken, goed wrijven (inderdaad zoals eerder gezegd met de haren langs elkaar schuren/schrobben) in laten trekken en goed uitspoelen. Gegarandeerd wit na 1 keer wassen!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:26

Ik waste de staart van mijn schimmel met een scheutje afwasmiddel. Witter werd ie echt niet :D deed het niet op de staart wortel maar alleen het onderste stuk, en dan heel goed uitspoelen

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:28

Cowboy Magic producten gebruiken iemand van Bokt verkoopt dit voor een vriendelijker prijs dan in de winkel.

viefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:15

Sita_ schreef:
Hier altijd mooie witte staarten, ik heb dan ook een heel wasritueel :))

Eerst weken in groene zeep, daarna weken in biotex.. Net zo lang tot het water niet meer vies word..
Daarna inzepen met teershampoo, 5 minuutjes laten inwerken en direct daaroverheen zilvershampoo of Yellow Out. 10 minuutjes in laten werken en uitspoelen met koud water en azijn.. Insprayen met anti klit en aan de lucht laten drogen.. :)

Ik ga het morgen proberen want het is wel weer eens nodig, als het niet lukt breng ik hem naar jou, ha,ha!!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:56

Pas maar goed op met dit weer om een staart te wassen.
Voor je het weet vat je paard koud.
Misschien na het wassen onder de solarium zetten als dat voor handen is.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:57

Ik doe altijd met die stinkende teershampoo, goed veel van pakken en lekker insoppen. Daarna even laten inwerken en héél goed uitspoelen. Werkt perfect hoor!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:28

Ik doe een scheut vloeibare biotex in een emmer met warm water... Staart er in laten weken... Daarna uitspoelen met schoonwater(warm) En het geluk is bij mijn haf dat ze een vieze staart kan hebben want die van mij is niet wit van kleur... Is soort van zwart zilver en cremewit :P sommige vinde het mooier als de staart vies is XD haha

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:51

De staart van mijn haf krijg ik altijd goed schoon. Wat ik doe is de staart 2 keer wassen met shampoo voor honden van de action. En dan niet de staartwortel maar daar onder. Als ik die goed heb uit gespoeld dan doe ik er yellow out shine in ( ofzoiets ) van Cowboy Magic. Die 10 minuten in laten trekken en dan hebben we echt een hele mooie schone staart.