Haflingerwedstrijd 10 december

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Unleash

Re: Haflingerwedstrijd 10 december

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:01

Die half 4 is het 'm nou juist, ik kan alleen maar heel vroeg in de ochtend...
Haha Laura, wij hebben altijd dezelfde vervoer-problemen. xD

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 09:53

Og jee, ik vergeet het elke keer. Vanavond ga ik echt het geld overmaken!
Heb de afgelopen 2 keer ook mijn proefjes geoefend. Laat ik het er maar op houden
dat een slechte generale betekent dat de echte proef goed gaat ;).

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:25

Ik dacht "jaaaa dat is dicht bij daar ga ik heen!" :D Grm is toch ver weg.. |( Iedereen die gaat: veel plezier en succes! Ik ben benieuwd naar de foto's! :D

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:21

Voorlopige startlijst staat online,

Mocht je nog mee willen doen, we hebben nog wat plaatsen beschikbaar en dus kan er nog gestart worden.
mail even naar haflingers-oost@hotmail.com

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:58

Haha Debbie als enige concurrent, dan mag ik Debbie alvast feliciteren, die is gewoon vet goed :D
Wel fijne tijden! Hoef ik mn bed niet zo vroeg uit :+

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:04

@ Laurah, dan heb je niet goed gekeken er staat ook nog een Riannen Schuijren, en een paar lege plaatsen, als die mensen betalen komen die er ook nog bij.
Dus verwacht nog wel wat meer concurrentie voor je hoor!!
Weet je al wat je volgend jaar gaat doen, ga je tussen de paarden starten??? en hoe was het bezoek van de Osteo???

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:09

Ohja er stond er nog 1tje verstopt tussen de P's, excuses!
Nou bij de osteo was duidelijk dat er enorm veel vast zat en dat ze scheef was.
Mag haar zondag weer heel rustig oppakken dus echt trainen gaat het niet worden voor de 10e, maar we maken er wel het beste van :)

Ik denk dat ik Floor gewoon tussen de paarden ga proberen en ik ga met het paard van mn instructrice ook springen ;)

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:52

WIE O WIE HELPT ONS!!!

Voor het gedeelte zonder startkaart zijn we op zoek naar een ringmeester van 12 tot half 4 wie helpt ons uit de brand?????
Is er iemand die ons kan helpen, want zonder vrijwilligers kunnen we geen wedstrijden meer voor jullie organiseren....

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:55

Ik zou het graag willen doen maar mijn vervoer kan niet eerder dan wanneer ik moet starten, laat maar zeggen.
Als ik zelf zou kunnen rijden had ik het graag gedaan!

Wel balen dat er weer iemand zich afmeld, net als in IJzerlo, succes!

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:45

Ik zou wel kunnen als ik met iemand mee kan rijden? Of ik moet met de trein komen... misschien kan ik wel helpen. Ligt de manege ver van station Zevenaar?

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:13

Euh, ik zie net dat de manege 7 km van het station af ligt, dus dat gaat 'm niet worden als ik met de trein moet.

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:18

@ Lotte hoever woon je van Gaanderen af???
Ik heb namelijk een ringmeester uit Gaanderen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:47

Lotte woont best dichtbij Gaanderen :D 10 km ofzo? ;)

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:19

Ja, ongeveer 8 km van gaanderen

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:00

@ Lotte,
Ik heb inmiddels iemand gevonden, bedankt voor je aanbod in elk geval.
ik zal de volgende keer aan je denken, jammer dat je niet mee doet.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 20:23

Ah, mooi! Ja ik vind het ook jammer, maar de volgende keer ben ik hopelijk weer van de partij.

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:48

Hier zijn we ook weer thuis, was weer een lekker dagje.

Hollie liep redelijk zaten echt fijne stukken tussen, maar de galop wordt echt een probleem.
Of het door de dracht komt ik weet het niet, we hadden 177 en 179, vooral die 179 is een beetje zuur
Al met al wel tevreden.

Haaijke ging mee voor 1 proefje zonder startkaart, doel was dat ze braaf was en dat we een stukje zouden galoperen.
Nou het ging super, ze heeft beide kanten de galop gedaan, was super braaf, maar wel echt kapot na 1 proef. De balans mag nog meer en de afwerking ook, maar was wel echt super trots op haar,
En we hebben met 181 ook nog een 3e plaats behaald dus helemaal blij
En wat hebben we veel reacties gehad van mensen die haar echt leuk vinden, mooi dat ze van mij is, die gaat voorlopig nog niet weg

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:58

Mag ik vragen hoe het dan werkt als je geen startkaart hebt?? hoe werkt het dan??

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:16

En de rest ook allemaal dik tevreden????

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 14:23

Hey,

Vond het een hele leuke dag, alleen de jury mag van mij de volgende keer wel thuis blijven. Heb zelf 2 B proeven zonder startkaart gereden, en vond de jury voor een B proef nogal streng. Is nageeflijkheid echt zo belangrijk bij een B-proef dat het wordt afgekeurd met een 5, en op mijn protocol staan zelfs 4... Nou, en dramatisch ging het zeker niet.
Verder ben ik super trots op Tara, hebben we beide genoten, maa dat we nou echt met een voldaan gevoel naar huis gingen, nou nee!

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:28

@ Ladynaomi
Ik heb bij dezelfde jury gereden en vondt haar netjes jureren, Ik had 183 punten maar -2 omdat ik de verkeerde kant op reed. Nageeflijkheid is wel belangrijk want alleen dan kan ze zich los laten in de rug en wordt de stelling ook makkelijker, Hoeveel punten had je dan???
Je moet gewoon vaker gaan dan wordt het makkelijker,heb je minder zenuwen enz

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 14:36

@Hollie
Had zelf voor de 1e proef 172, terecht want dat was ook een lichtelijk drama, maar de 2e proef had ik 173, en die ging echt stukke beter. Heb een 4 voor de verkeerde galop, terwijl ik hem gecorrieerd heb. De middendraf in de 2e proef ging echt volgens het boekje, een 5 vanwege te weinig verschil. En bij beide proeven heb ik commentaar dat ik mijn handen stil moet houden, maar op het ene protocol 2 keer een 5 en op de andere 2 keer een 6 :S.
En daarbij, snap heus wel dat de aanleuning er moet zijn in een proef, en Tara drukt alleen haar neus eruit in de galop, maar is dat dan meteen een reden om heel de proef erop door te blijven hameren? Heb ook combinaties gezien waarbij de neus mooi in de lucht liep. Je moet ergens beginnen, en zie ech niet alle paarden in een b proefje mooi in de aanleuning lopen. We moeten toch ergens beginnen?
En aan mijn zenuwen lag het niet. We waren beide heerlijk relaxed en hebben genoten, maar met mijn protocollen ben ik niet eens.

Jij nog megereden en mooie punten behaald?
Edit: Sorry, zie net je vorige post :Y)

JO93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:47

Ik heb redelijk lekker gereden. Ook gereden zonder startkaart maar dan in de L1.
Ik vond de jury wel goed eigenlijk. Vond mijn punten zelfs iets aan de hoge kant. Had wat impuls verlies in de proeven.
In mijn eerste proef 181 en voor mijn 2e proef 186 met een mooie 2e plek. Mooie bandages gewonnen!

@Ladynaomi, jammer dat bij jou de punten tegen vielen maar een 4 voor een verkeerde galop, ook al heb je die gecorrigeerd lijkt mij niet echt heel laag. Kom je wel vaker tegen.

@Hollie. Gefeli met je 3e plek!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:25

Ik vond de jury ook goed! Heb 2 redelijke proeven gereden en had ook redelijke punten, 181 en 183.
En daarnaast stond er veel commentaar op de coupons dus daar heb je wat aan! :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:31

Ik was ook heel tevreden over de jury, ik neem aan dat we allemaal spreken over Mw. Derksen in de rubrieken zonder startkaart? Zelf startte ik in het L1 zonder. Ik heb gewoon lekker gereden en ging met een goed gevoel de ring uit. Natuurlijk waren er puntjes die beter konden, maar die heb ik wel teruggezien op mijn protocol en dan is mijn plaatje compleet. Nageeflijkheid is idd belangrijk, aan de teugel is een heel ander verhaal. Een paard dat nageeflijk is laat zijn rug los en swingt mooi mee vanuit het achterbeen. Mijn middendraf voelde ook als vanuit het boekje, maar Haflingers hebben er nu eenmaal moeite mee. De meesten lijken een goede middendraf te laten zien, maar vaak is het alleen maar versnellen. Middendraf moet in dezelfde tact en beweging zijn, alleen de beenzetting moet ruimer worden. Jammer genoeg heb ik jou niet zien rijden, dus ik kan niet precies zeggen waar het aan lag.
Ik weet dat er in IJzerlo ook veel commentaar was op 1 jurylid. Nog voor de prijsuitreiking gaf ik al aan dat iedereen netjes en braaf had gereden. Vooral braaf, dus met te weinig impuls. De punten van de meesten waren hier dan ook naar, want zonder impuls komt je paard nooit tot dragen in de hogere rubrieken. Afgeven op een jury mag, maar dan moet je wel weten waar je over praat.