Ik zal 4x per week plaatsen want hij is bij mij op dinsdag vrij, woensdag rijdt mijn bijrijdster en donderdag wordt hij normaal gereden.
Dus de overige dagen kan ik het gewoon doen.
Ik doe dat op stal ook, heb schriften vanaf het moment dat ik hem heb gehaald. En iedereen die hem doet schrijft daar zijn stukje in, is echt heel leuk.
Ik ben Nathalie, 28jr en ik rijd bij Haflingerstal van Steenbergen http://www.haflingernederland.com Ik heb daar Luna van Steenbergen (V. Athos van ter Beke) die volledig onder mijn hoede valt Ze is 3jr en ik heb haar zelf beleerd. Ze is nu net zo'n 4mnd onder het zadel. Daarnaast houd ik me ook nog bezig met andere haffies daar. Zo rijd ik ook Luna haar Oma, Angelina (V. Alpgraf) en heb sinds kort springles met haar. Ook breng ik haar af en toe uit op wedstrijden. Verder vooral erg druk met het jonge spul op stal. Verweiden, helpen bekappen, beleren enz.. Genoeg verhalen dus om samen met jullie te kunnen delen
Voor beeld bij het verhaal zal ik nog ff wat foto'tjes erbij doen Luna, mijn allesje
Oma Angelina, buitenrit en les
En om het af te leren leuk filmpje van de hele kudde (staat Marena van hierboven ook nog op dik te wezen (drachtig)
Ga zo naar stal dus vanaaf dag verslagje
Ine23
Geplaatst: 10-08-11 11:43
Ik meld me ook ! Toch tot zolang ik het vol kan houden, er beginnen heel veel topics te zijn die ik volg
Even wat info: Bamara van het Laar Bij mij sinds 29 november 2009 Roepnaam: Mara Leeftijd: 13, geboren op 3 juni 1998 Vader: Marnix van de Vuufwegen Moeder: Tamara Vader van de moeder: Walter van het Hambroek Schofthoogte: 1.385 Niveau: vorige eigenaar M1 met wp Wij: 1e onderlinge wedstrijd op 12/12/10: 178 punten en 3e plaats! Sindsdien geen wedstrijden meer kunnen doen, maar we trainen zo'n 4x in de week. Daar zit ook buitenrijden, longeren, vrijspringen, ... bij. Mara heeft afwisseling nodig!
In topconditie:
Nu (vol vliegenspray):
Mando is familie van Mara ! Mara's opa is ook Magister .
Ine en Mara, Gisteren 10/8: We zijn voor het eerst sinds ze thuis is (op mijn nieuw weiland, gekocht in april) gaan buitenrijden met mijn buurmeisje. We hebben een kort rondje gedaan van zo'n 40min en Mara was alles behalve moe erna, dus nog even in de bak uitgeraasd. Onderweg zijn we langs een grootgrondbezitter gereden die allemaal ouderwetse haflingerhengsten heeft staan op de wei! Ze kwam allemaal al gillend en als een gek aangerend en dat vond Mara wel heel leuk, ze was hengstig . Dus zij luid terugknorren en de showknop erop. We zijn in een zwiepende zwevende draf voorbij de wei moeten gaan, want van stappen was geen sprake volgens Mara, zo versier je geen hengsten
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-11 12:43
Marga: @Natalie, welkom, wat heb ik genoten van je filmpje.
@Ine ??? Welkom, wat een leuke haf, stoer. Haha een heel leuk verhaal heb je neergezet, ik hoop ook ooit een buitenrit te kunnen gaan maken.
@ EVEN VOOR IEDEREEN:
OM HET ZO OVERZICHTELIJK MOGELIJK TE MAKEN GRAAG EVEN JE NAAM EN DAN DE DUBBELEPUNT ALS JE WAT PLAATST.
zo is het voor iedereen makkelijk om elkaar aan te spreken dan bv @Ineke3324flow Namen kunnen we beter onthouden dan alle moeilijke gebruikersnamen
Voor iedereen die mijn dagboek over Azkaban wil lezen voordat ik dit topic opende zie http://www.BarockaHorses.tk
[RIJ-ITP] Terra ruim een jaarlang om een indruk te geven van mijn pismerrie natuurlijk de beste foto's uitgezocht voor een topic normaal gaan wij een hele rit lang zo door de bak
Farolover
Geplaatst: 10-08-11 13:57
Leuk idee! Ik ben Tammy, 18 jaar (boktnaam farolover) Ik heb ook een haflinger, genaamd Soraya ; een lieve , eigenwijze heethoofd van 10 jaar. Ik heb haar nu ongeveer 2 jaartjes
Meet Soraya :
Ine23
Geplaatst: 10-08-11 14:03
o0eefje0o schreef:
ohw dat blauwe setje is gaaaf!
Ine: Als het tegen mij bedoeld was? Tnx . Is van BR! Ik wilde de strijklappen voor vanachter ook nog hebben, maar die hadden ze niet... Nja, ze heeft ze ook niet echt nodig. Leuke foto's van Terra! Ze lijkt alleen erg gemakkelijk in te vallen in haar flanken?
inn: dat valt wel mee was na de dracht meer een kwastie van spieren en juiste voeding zoeken! veulen vroeg erg veel van haar!
amazone77
Geplaatst: 10-08-11 14:45
Leuk,Leuk!
Hallo allemaal. Ik heet Heidi,34 jaar en moeder van 2 kids,en de partner van een goeie automonteur. Mijn grote paarden liefde heet Willem. Ik ben nu zo dik al anderhalf jaar van hem verslaafd en hebben in deze korte periode al veel mee gemaakt. Leuke dingen maar ook minder leuke dingen. Sinds maart dit jaar zijn we gestart met wedstrijden,Willem doet het echt super. We starten nu in de L1,en weet zeker dat we nog een heel eindje verder zullen komen. Ik rijd puur hobby matig maar ben wel bloedje fanatiek Nu staat Willem nog bij de hengstenhouderij,maar na het dekseizoen neem ik hem weer mee naar huis en kan hij weer lekker gaan genieten van de rust en trainen we op ons gemakje verder. Volgende week zondag starten we in rosmalen,en de week daarop in Ermelo!
Willem en ik.
Ik heb een behoorlijk druk leven dus zal niet elke dag hier langs kunnen komen,maar ik ga mijn best doen. Allemaal heel veel plezier in dit topic,erg leuk idee. Willem heeft ook een eigen hyves pagina. http://haflingerwillem.hyves.nl/
@Eva, graag iedere x ff je naam erbij zetten aub, hey maar jij woont heeeeel dicht bij mij, wat leuk, heb net je foto's bekeken van je topic, jullie gaan echt goed.
@Tammy, welkom hoor, jeetje wat een mooie haf, die kleur zo donker @ Heidi, ook welkom, ik heb je vaker gespot hier op bokt met Willem natuurlijk, tis een kanjer
Ik ben heel benieuwd naar alle dagboekverhalen
Rianne_
Geplaatst: 10-08-11 17:03
@ o0eefje0o, haha wat een trutje! Maar in je topic zie ik toch ook zeker betere stukjes!
Willem blijft leuk Heidi! Lekker dat hij straks weer gewoon bij jou komt te staan.
Woensdag 10 augustus, Rianne & Marena: Ons eerste ritje in de bak op Marena's nieuwe plekje! Denk dat we ongeveer 20 minuutjes hebben 'gereden' (lees: stap & draf) maar ze was echt super braaf. Af en toe even wat hinniken maar verder niks geks. Tijdens het uitstappen schrok ze ergens van, één sprong opzij en daarna stond ze stil. Het voelt zo vertrouwd! Ben helemaal blij..
Morgenavond een halfuurtje les ingepland, dan hebben we even een beginnetje om aan te werken! Edit: ook de uier begint af te zakken. Die stond gister echt op knappen maar vandaag zag je echt dat er al minder druk op stond! Fijn.
Nathalie83
Geplaatst: 10-08-11 17:08
Nathalie (Nalie mag ook ) :
Leuk zeg, zie al heel wat bekende haffies voorbij komen
Ik nu op stal.. Maar het regend al de hele middag.. Heb Luna maar ff gewassen.. Volgende week zaterdag keuring/wedstrijd (onze eerste ) Volgende week nog een keer wassen en dan staat ze er spik en span op
Verder de stallen gedaan van de keurings paarden (4 icl Luna) en ze even los gegooid in de bak.. Verder eigenlijk niet veel kunnen doen met dit bagger weer..
Zal vanavond thuis nog ff foto uploaden van schone drakenstijntje
*edit* Klinkt super Rianne!! En dat schrikken zal vast snel over zijn zodra ze helemaal gewent is Klinkt iig lekker ontspannen verder! Fijn ook dat de uier al wat afzakt Zag op je hyves idd al foto van gister met beste uier tussen de benen.
Nathalie83
Geplaatst: 10-08-11 17:14
@ Tammy, Wat is de afstammeling van Soraya??
Rosie
Geplaatst: 10-08-11 17:16
Ah leuk topic dit ik zal me vanavond voorstellen enzo, moet nu weg.
Balen dat je weinig hebt kunnen doen Nathalie! Ben benieuwd naar je foto! Ja denk dat dat schrikken ook zo over is hoor. Was ook maar één keer, voor de rest is ze echt heel koel in het hoofd. Ze ziet en hoort alles maar reageert er niet op. Haha klopt, die uier was behoorlijk zichtbaar op de foto..
Gezellig dat je je hier ook meld Amanda! (xMendy ) Grappig om Floor ook een beetje te volgen.
flaim
Geplaatst: 10-08-11 17:54
hoi wat een leuk topic en leuke hafjes.ga het ook proberen bij te houden. zal me eerst even voorstellen: ik ben diana en heb 2 hafjes. een van 12 jaar bobby die heb ik sinds 23-4-2011 en een van 15 maanden wessel sinds 17-9-2010.
@ diana waar heb je bobby vandaan? lijkt wel het oude paardje van stalgenoodje van mij!
mijn terra echt draakje. hebben al gedacht aan dat ze mij spiegelt! de foto hierboven is van 2 weken terug dus is echt hoe madam der muts staat zo rijden we
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-11 19:53
Marga TS: Vandaag eindelijk naar mijn Azkabannetje kunnen gaan, ik voel me een stuk beter. Nog niet helemaal top maar vooruit. Toen ik aankwam op stal stond meneertje al binnen, hij negeerde me eerst een beetje, denk dat ie dacht: ohhhhh nou ben je daar eindelijk Ik heb hem lekker verwend, heb hem wat wortels gegeven en een heeeeeeeele grote poetsbeurt, lekker aangetut dus en zijn sokken en sik geknipt. Daarna nog even op de kleine wei met de grote bal gespeeld maar meneer vond de grasjes veel interessanter Toen zag ik dat Azzie onregelmatig liep, nu is gisteren de hoefsmid geweest dus het kan zijn (hoop ik maar dan) dat het daar van komt. Morgen kijk ik even hoe die loopt.
Ik zal van mijn ventje ook wat foto's plaatsen, hier op de foto's 7 weken onder het zadel: Lol met je knol
@Rianne: ik was zo benieuwd, wat super dat ze zo braaf is.
x_Charlot
Geplaatst: 10-08-11 21:08
Hellooo!!! Ik kwam me ook even netjes voorstellen hihi. Ik ben Charlotte ben 15 jaar en sinds 01-03-2011 in het bezit van een TOPPER .
LET OP!!! dit zijn niet zijn beste foto's haha maar ik kon even geen mooiere vinden
Meet my proud Wayne . Roepnaam: Wayntje,Waynie,Barbie,Waynus (hahaha) Geboren op: 15-03-03 Vader: Wallenstein (Winterstein X Charlotte) Moeder: After midnight van de zanddijk (Simson x Winka van de Hoeve Werklust) Eigenaar: IKKUH!!!!! Dressuur: we starten binnekort een onderlinge wedstrijd B. Maar we trainen op L niveau. Verhaaltje:
2011 is het jaar dat ik eindelijk mijn eigen pony kreeg. Op zaterdag 26 februari belde Nanda mijn moeder op met het bericht dat een vriendin van haar een leuke haflinger had staan. Tuurlijk wilde ik gelijk kijken. En we konden maandag 28 februari bij je kijken. Eenmaal in Ossendrecht aangekomen ontmoette ik Karin jou oude baasje. Ik ging gelijk bij je kijken. Je stond in het paddock. Ik kreeg alle informatie die ze hadden over je, je gebruiksaanwijzing enz. Daarna ging ik je poetsen, wat was je toch geduldig. Even later toen je helemaal schoon was ging ik op je rijden. Dat was best wel spannend haha. Je was zo braaf en liep netjes nagevelijk. Je reageerde goed en snel op mijn been. Toen ik ging galoperen ging je wel rennen haha maar achja ik had al zoveel meegemaakt dat ik daar niet van onder de indruk was hahaha. Ik was verkocht aan jou! Je kon de volgende dag al komen. Ik was super blij! Toen je aankwam op stal was je zooo verschrikkelijk druk, dus ik dacht ik ga je even longeren. Dat verliep niet zoals het hoorde. Bij de longeerbak aangekomen draaide je met een ruk om en rende terug naar de stal, ik had dat niet zien aankomen dus je me mee. 2 dagen na je aankomst gingen we rijden. God wat hebben we door de bak gevlogen zeg. IK BEN ER KLAAR MEE, HIJ BLIJFT NIET HIJ GAAT WEG!!! dat heb ik door heel de stal geroepen. Maar me ouders zeiden dat ik door moest zetten. En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan, kijk wat we nu doen: zonder zadel en bitloos springen en naar het strand. En volgende week zondag hebben we onze 1e wedstrijd. En het grappige is het is een springwedstrijd hahaha. Ik ben trots op je!
Ik ben Daan 21 jaar. En ik heb 2 haflinger mannen 1 is van windspiel en de andere is van Arachon Zijn allebei in mei 2010 geboren en vanaf oktober 2010 van mij Het zijn nu knappe jaarlingers ,fotos komen vd week wel
marlies405
Geplaatst: 10-08-11 21:21
Dan wil ik mijn haflinger ook even voorstellen: Kanjer, stamboeknaam Arjen uit de Horsthoek V: Alfürst VM: Abel(sport) 29 mei 2006, schofthoogte 1.55 Sinds 29 maart 2010 van mij. Gekocht voor m'n 25e verjaardag, ja je moet jezelf af en toe eens iets cadeau doen We zijn nu B+3 (in 2 wedstrijden), springen, wordt voor de kar beleerd, buitenrijden.
Vandaag weer springles gehad, de 5e keer. En het ging super! Hij springt echt alles, is er voorzichtig voor het hout, springt soms erg overdreven . Is na de sprong al een stuk makkelijker terug te rijden, wordt allemaal wat gecontroleerder.
Faringo
Geplaatst: 10-08-11 21:31
Wat een leuk topic zeg!! Zet er zelfs mijn film even voor stil. -- Ik ben Annemarie, ben 31, vrijgezel en sinds 28-4-2010 in het bezit van haflinger Stormwind. Stormwind heet bij mij gewoon Storm. Zijn vader is Strizzi van de Heksenketel en zijn moeder Aileen. Storm is geboren op 22-12-2004 op een paardenmelkerij in Groningen. Ik heb hem over gekocht van mensen uit de buurt van Hilversum. Storm en ik rijden geen wedstrijden maar zijn verder van alle markten thuis.
Annemarie en Storm 10-8-2011: Vandaag was ik al vroeg op stal aangezien ik op dit moment werkeloos ben. Was er in eerste instantie alleen, maar al snel kwam de staleigenaresse en zijn we samen een buitenritje gaan maken. Storm vindt het altijd heerlijk om met grote paarden op pad te gaan want dan kan ik lekker de pootjes uit zijn lijf lopen. Onderweg zag ie door de harde wind aardig wat kabouters en maakte hij 1x keer in de draf een hele mooie slidingstop waardoor ik bijna over zijn hoofd ging (was er niet op bedacht want er was niets om voor de stoppen haha). Terug op stal lekker een hapje aan hem gegeven en toen mocht ie weer lekker met zijn vrienden in de wei.