Zijn Haflingers echt zo eigenwijs?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:23

zekers! :+
Die van mij kan er wel wat van iig, maar dat stelt baasje niet altijd op prijs :Y)
Maar ondertussen is hij ook ontzettend leuk hoor :D

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:49

Die van ons zijn erg lief en niet eigenwijs :+
maar hebben wel karakter :D

DDW1190

Re: Zijn Haflingers echt zo eigenwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:52

Pfff dat valt toch best wel mee :+ hahaha :')

Ze zijn gewoon Hartstikke slim en pikken snel dingen op! (die jezelf ook weer voor moet wezen :+)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:54

de mijne is erg lief, zeer alert, een eigen willetje dat het nog wel eens botst met mijn willetje en vooral; ze ziet af en toe spoken die er niet zijn.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:20

kinel schreef:
de mijne is erg lief, zeer alert, een eigen willetje dat het nog wel eens botst met mijn willetje en vooral; ze ziet af en toe spoken die er niet zijn.

Die spoken, zoals wij ze noemen " Bak kabouters met paarse krokodillen als huisdieren " komt me heel erg bekend voor. Er is zelfs een familie " park kabouters" ben er alleen nog niet achter welke kleur krokodillen zij als huisdier hebben _O- _O- want je weet maar nooit wanneer er een familie bak of park kabouters op duiken en dan, dan schiet je met 4 benen de lucht in en ren je heel hard de andere kant op en denk maar niet dat je dan nog in de buurt van " de plek des onheils" komt _O- _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:28

Woezels :j
Zitten hier ook. En elke keer op een andere plek :+

Eigenwijs, humor, volhoudend, doorzetter.
Maar vooral: bereslim en elke keer proberen je een stap voor te zijn.
Het kost wat emmers geduld, maar als je er de humor van in kan zien heb je wel een maatje voor het leven :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:00

cam schreef:
Eigenwijs, nee hoor mijn Haflinger wil alleen elke dag even controleren of de afspraken die we gisteren hebben afgesproken ook voor vandaag gelden. :j
En ze vraagt dan nog een keer of 10 of ik het wel zeker weet. }:)
Maar daarnaast is ze ook heel lief hoor.

_O-

Zooooooooo herkenbaar...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:12

Ik vind het eigenlijk nog wel mee vallen hoe eigenwijs Wolder en Goldy zijn. Goldy zit vol energie en wanneer dat er niet uitmag wil ze weleens een huppel maken, kan soms wat sterk zijn, is angstig en hyper aangelegd (Adhd door teveel suikeropslag was er toen eens geconstateerd door de DA :P ) maar is goed berijdbaar, alleen buiten is ze veel te angstig, dat is niet uit eigenwijsheid maar uit hyperheid.
Wolder is heel erg slim en werkwillig, 1x een oefening goed doen en dat belonen en hij snapt direct wat de bedoeling is, soms snapt hij iets niet en vindt hij het te lastig worden, en ja dan steigert hij wel, dan wordt hij eigenwijs :P Maar na dat gehuppel zet hij zijn energie om in nog harder werken. Op ander terrein kan hij wel wat draken, maar dat is meer hinniken en op veel letten behalve mij :P

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:13

Mijn ervaring is dat shetlanders véél eigenwijzer zijn dan haflingers. :))
Bij haflingers valt het wel mee, ligt denk ik ook wel aan het karakter.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:43

Ik heb een shetlander en een jonge haflinger. Mijn shetlander is veeeeeel eigenwijzer haha. Mijn haffie is tot nu toe vanaf de grond helemaal niet eigenwijs. Onder het zadel weet ik nog niet hoe ze is, dat mag ik vanaf volgend jaar mee gaan maken :D
Daarnaast is ze pas 3, wie weet wat er nog komt als ze in de pubertijd komt :+

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 00:18

Amanda schreef:
Het kost wat emmers geduld, maar als je er de humor van in kan zien heb je wel een maatje voor het leven :j

Absoluut geheel mee eens ;)
Mijn maatje voor het leven heb ik gevonden!!!!!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 00:32

Haha, JA : ALLE Haflingers zijn eigenwijs ! Maar welk paard niet, he. Het is ook zeker een kwestie van opvoeden, want behalve eigenwijs zijn het vaak ook behoorlijke brutaaltjes. Ik heb op Hafjes leren rijden op de manege, en écht : dáár leer je het op, net zoals Shets en Fjorden. Inmiddels alweer 7 jaar maneges en 8 jaar ervaring eigenwijsheid met mijn eigen Haflingerboef verder en ik ben ze nog steeds niet zat ! :D Ik moet zeggen, mijn eigen Haf kan een draak zijn, heeft altijd honger, is een beetje lomp en ontzettend slim, maar hij is vooral verschrikkelijk lief, braaf, meewerkend en betrouwbaar. Wat de eigenwijsheid betreft : soms moet je een keer streng zijn, maar ik vind dat je er vooral de humor van in moet kunnen zien. Haflingers zijn speels en houden van grapjes, dus daar moet je ook op een speelse manier mee om kunnen gaan en de lol ervan inzien. Eigenlijk alles wat ik in een paard zoek in-1, helemaal top ! Met rijden comfortabel, niet te groot, lekker relaxt, bomproof, kindvriendelijk... En eigenlijk zie je die eigenschappen bij de meeste Hafjes wel terug. Tja, ik ben een grote Haflingerfan ! <3

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 00:46

Ja ze zijn allemaal eigenwijs, Vandaar dat ik een DWARSlinger heb :D ze is echt heel lief maar énorm sterk en stampvastig maar ook heel slim!! :D

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:29

Ik noem het liever een ras met karakter :P ;) :D

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:30

geweldig topic :D in 1 woord kom eens testen :D

geweldig lief knuffelbaar aaibaar prachtige verschijning en idd eigenweis

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:39

cissie schreef:
Ik noem het liever een ras met karakter :P ;) :D

En wát voor karakter !! :+ Die van mij valt mee, maar ik ken een paar draken... }>

bianca0988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:09

mijn haflinger pakt alles heel goed op! en ja dat eigewijs zijn ja dat heeft ze af en toe ook welles maar ja dat houd het ook wel leuk!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:23

Die van mij is oostindischdoof wat hem dus wel eens eigenwijs maakt, een echte clown is het is ook. Maar verder heeft hij echt een superkarakter.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:42

Ik heb een héél eigenwijze haflinger! :+ Bij mij loopt ze bijvoorbeeld keurig mee, gisteren had mijn moeder haar vast, en rent ze zo de stallen door :') Ze heeft zo nu en dan nog van de streken...

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:32

Tja, Maflingers, wat moet ik daar nou over zeggen....

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:40

Haflingers hebben inderdaad een kort geheugen haha. Wat de ene dag niet mag, weten we de volgende dag niet meer. En tsja doortanken zijn ook specialiteiten van ze.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:15

Freya schreef:
kinel schreef:

Die spoken, zoals wij ze noemen " Bak kabouters met paarse krokodillen als huisdieren " komt me heel erg bekend voor. Er is zelfs een familie " park kabouters" ben er alleen nog niet achter welke kleur krokodillen zij als huisdier hebben _O- _O- want je weet maar nooit wanneer er een familie bak of park kabouters op duiken en dan, dan schiet je met 4 benen de lucht in en ren je heel hard de andere kant op en denk maar niet dat je dan nog in de buurt van " de plek des onheils" komt _O- _O-

dan heb ik toch wel last van bos en heide kabouters. en af en toe race kabouters. had ze vandaag weer eens last van. jaaaaaa ik ga er weer eens vandoor met het bit vast zodat ik lekker hard kan gaan....... :+ *\o/*

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:48

Ik heb ook een eigenwijze haflinger, maar daar kan ik de lol ook weer van inzien!
Vind haflingers vooral lieve, slimme beesten waar je veel plezier mee kan hebben :D
Ik kan niet meer zonder :+:

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:07

Haflingers zijn hartstikke lief maar idd ó zo eigenwijs!
De mijne kan er ook wat van :P Lekker der zin doordrijven.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:09

ik zeg altijd dat mijn haflinger geen echte is, want hij is juist helemaal niet zo eigenwijs. Bij m'n vorige haflinger moest ik constant heel streng zijn, maar nu hoef ik maar een keer te zeggen dat het niet mag en dan is het ook goed. Maar ja misschien heb ik een uitzondering ;)