hoeveel hebben jullie betaald voor je haflinger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:09

Ragdollcat schreef:
Er is gewoon overschot aan haflingers? zou het hieraan liggen? dat ze vrij goedkoop zijn.

er is een overschot aan slechte kwaliteit haflingers.......mooi gebouwde goed bewegende haflingers kosten best nog wat.
en daar mag je ook best wat geld voor over hebben. :j

Samsie

Re: hoeveel hebben jullie betaald voor je haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:13

Ik heb een haflingerxFjord, Daar hebben wij 900 euro voor betaald. Inclusief wintec zadel en een duur kieffer hoofdstel. en verder nog een deken, borstels en halsters.
Was vorig jaar in oktober. ze was toen 4 nu is ze 5. 1,47 groot.
Ze was wel ingereden, maar kon verder nog niet veel.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:20

ik 550 euro
voor mn haflinger
met stamboom papieren erbij ( stam : abel [sport] ) :D
4 jaar :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:24

Mijne was best duur :+
1500 euro, geen papier erbij maar wél inclusief bijna uit elkaar vallend hoofdstel + zadel :') Ze was toen 6 jaar, moddervet, beleerd en súperbraaf.
Maar ik heb haar nu naar 't Z1 gereden, dus ze was de prijs wel waard achteraf (sowieso is ze dat wel, ze is er eentje uit duizenden <3 )

Edit: dit was in 2002.

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:36

tiny_tiger schreef:
ik 550 euro
voor mn haflinger
met stamboom papieren erbij ( stam : abel [sport] ) :D
4 jaar :j

word een paard meer waard als hij zoon is van abel sport?
want dat is diegene die ik in het oog heb ook :o

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:37

In 2005 gekocht voor 450 euro , ruintje van 1 jaar oud . Kon nog helemaal niets .
In 2009 verkocht wegens tijdgebrek voor 1650 euro met al zijn spulletjes .

Ginabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:52

amigamia schreef:
In 2005 gekocht voor 450 euro , ruintje van 1 jaar oud . Kon nog helemaal niets .
In 2009 verkocht wegens tijdgebrek voor 1650 euro met al zijn spulletjes .

okee jammer dat hij weg moest zegg :(

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:28

Abel is best een leuk papier wat mogelijkheden kan bieden
Ik vind de aanschaf prijzen jammer genoeg erg laag
Vergeet niet wat een drie jarige heeft gekost indien hij een goede opvoeding heeft genoten
Dekgeld opfok/ stalling verzorging hoeven, entingen etc

En wat is de aanschaf prijs in het geheel van de kosten voor een paard zo is hij zijn
verzorging niet waard en zullen paarden worden verwaarloost
dat vind ik jammer

Ps. ik 5 jaar terug een haflinger voor een hoogbedrag verkocht van 11 jaige ruin z dressuur
2 jaar terug is hij door verkocht voor 4500,00

Er zijn wel zeker weten ook andere prijzen deze zullen hier niet worden genoemt

Eigenlijk moet je rond de 2.000,00 denken

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:57

toch heb ik hem voor 550 gekocht maar ik heb een vermoeden dat
die vorige eigenaar er van af wilde want hij had ook een half broer
van hem staan en die had hij ook verkocht
ik heb hem gezond(DA heeft hem nagekeken),met paspoort en stamboom papieren gekocht
nu staat er ook een op marktplaats ook uit de abel stam ik geloof voor 650
ik heb een foto staan van mijn halflinger op mn profile en als je die een op marktplaats
naar de foto kijk dan zie je ook wel overeenkomsten maar het staat ook in de advertentie dat hij ook van abel komt

@ Ginabel : maar abel zelf zit zover ik weet in z dresuur ik denk dat de nakomenlingen ook wel
wat kunnen bereken als dat gewilt wordt ,waardoor de prijs dan ook weer wat hoger komen te zitten
wanneer een halflinger dat kan .dat denk ik
de mijne wordt wel geschat rond de 1400 ,maar ik wil hem toch niet meer weg doen
Laatst bijgewerkt door tiny_tiger op 22-06-11 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:59

Wolder heb ik als onbeleerde hengst 1750 euro voor betaald, had hij 1000 euro meer gekost had het me ook niks uitgemaakt, hij is gewoon erg mooi :)

Goldy was 1500 euro, en net onder zadel, kon alle 3 de gangen laten zien, maar had een zeer goede stap en een prima draf.

Het ligt eraan wat de Haflinger kan, hoe de gangen zijn, en ook hoe hij/zij eruit ziet, mooi behang, mooi hoofd etc.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:37

amazone77 schreef:
Ragdollcat schreef:
Er is gewoon overschot aan haflingers? zou het hieraan liggen? dat ze vrij goedkoop zijn.

er is een overschot aan slechte kwaliteit haflingers.......mooi gebouwde goed bewegende haflingers kosten best nog wat.

Inderdaad, als ik dit zo zie is die van mijn ruim boven de meesten :Y)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:47

Heb in 2007 een haflinger gekocht. 2 jaar oud, ruin, amarok x altjo vd kentersstreek, voor 800 euro. Was toen ruim 1.40 hoog. Gaat nu ruim over de 1.50 heen.
T is maar net wat de gek ervoor geeft ;) ik was op slag verliefd, hij was HET voor mij.
Toentertijd wel gekeken naar andere, zaten allemaal rond dezelfde prijsklasse, iets erboven zelf nog.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:55

2007: 6-jarige merrie gekocht voor 2100, Wallenstein X liz. Apricot.
2008: merrietje van 10 maanden gekocht voor 750, Atlantis X Wikinger

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 08:58

Ginabel schreef:
ja het jaartal van de aaankoop erbij is ook wel handig jaa ;)

hoeveel denken jullie dat een haflinger gaat kosten, van 1.56 m, ruin, 5 jaar, geen papieren, geen gebreken, verkeersmak, en vriendelijk / en goed rijdbaar ?

ik hoor het graag xx

1000 euro?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:56

Wat een prijzen, om van te huilen.

Ik heb een moderne merrie die op de elite keuring is geweest en wat leuke titels heeft gehaald, daar heb ik toch echt wat meer voor betaald dan de bedragen die ik hier lees. En ze is elke dag nog elke cent waard.
Dat geld voor de aankoop maakt toch niets meer uit als je het verdeeld over de jaren dat je hem/haar hebt.

Een goed/ duur paard kost in onderhoud evenveel als een goedkoop/ over het algemeen slechter paard. waarbij je met de goedkope kans hebt dat de DA kosten hoger zijn.

De markt gaat kapot door de huidige prijzen en er worden minder veulens geboren, en dus ook minder goede veulens, dat is zonde en slecht voor het ras.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:07

Maar wat er al wordt gezegt; voor kwaliteit, potentie, sportprestaties, andere prestaties, en uiterlijk betaal je toch al snel meer. Ik zie een 10 jarige Z Haflinger nog niet zo gauw worden verkocht voor 1200 euro. De uitzonderingen zullen meer waard blijven dan de 'standaard' Haflingers. (Qua uiterlijk, prestaties en kwaliteit)

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:25

wat is slecht?
de mijne heeft afstamming atlantis x wallenstein
wat is daar slecht aan? hij was wat vermagerd en zag er toen iel uit..
maar voor de rest helemaal gezond was nog wel helemaal groen
maar hebben ze ook niks aan kunnen verpesten met als gevolg dat ie nu 100% vertrouwen heeft in mij en nieuwe dingen...
er is wel een overvloed aan verpeste haflingers die voor veel teveel geld aangeboden worden
en ja 600 euro is weinig maar heeft eerste halfjaar alleen maar als grasmaaier gediend en kost ook geld
maarja zijn zadel was duurder dan hem zelf in aankoop hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:32

Jou haf zag er toch uit of hij twee was ipv 3,5 ? Dat kan prima gaan, maar dat wist je niet toen je hem kocht. Er kunnen zwakke plekken zijn. Dier heeft in een belangrijke groeiperiode een achterstand ontwikkeld.

Daar zou ik dus niet aan beginnen alleen om minder geld uit te geven. Doe mij maar 2000 euro meer voor een gezond dier , dat is 100 euro per jaar en dus te verwaarlozen.

en idd zadels zijn duur. Ik heb ook een 2000 euro zadel op mijn haf liggen.

Zo te lezen bezuinig je dus niet op een goed zadel, maar wel op de aankoop van je paard... dat begrijp ik dan niet helemaal.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:40

Mijne was ook duurder, maar echt een SUPER beest, dus elke cent waard. :)

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:58

Ik heb Diesel in 2009 gekocht als enterhengst voor 750 euro bij een haflingerstal. Heeft papieren, vader is Windspiel. Koos voor een enter zodat ik hem helemaal kon leren kennen(positieve dingen en evt negatieve dingen) Nu is hij aan het beleren en gaat supergoed en ik ben superblij met hem *\o/*

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:35

Vind het ook inderdaad goedkoop hoor, toch zie ik de haflingers steeds duurder worden, voor kwaliteit betaal je ook wel hoor! een goede 4/5 jarige haflinger met goede papieren en veel potentie zit nu toch al rond de 1750-2000 euro! hetzelfde geld voor de goede veulens!

Het ligt er natuurlijk ook uit als je nieuwe/toekomstige haflinger goed onderhouden is! :)

luijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:58

was geen bewuste keuze heb vele andere haflingers in andere prijs klasses gezien tussen de 1000-1500 euro maar bevielen voor geen meter..
toen liep ik via via tegen die ik nu heb aan... en heb idd de gok genomen maar ook met idee dat ie maar 600 euro was en nog evt dierenarts kosten of erger konden bij komen was gewoon gelijk verliefd op m

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:49

Voor Waldy is 2000 betaald + nog wat geld aan het brengen en de castratie. Hij is in 2010 gekocht en was toen bijna 4 en kende niet veel onder het zadel. Ik moet zeggen dat hij een erg mooie pony was en nog steeds is (alleen nu heeft ie te veel vet)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:46

amazone77 schreef:
Ragdollcat schreef:

Vind ik ook hoor!
Zit ook wel een wereld van verschil tussen de haflingers die van fokkers komen of de marktplaats hafjes :=

SUNSHiiNE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:47

mijn vriendin heeft 1000,- betaald