haflinger niet gewardeerd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Aurora_

Re: haflinger niet gewardeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:00

Aan het begin baalde ik ook wel even, maar ik ben dan gewoon trots op hem en hij had nog winst ook die wedstrijd. En 1 meisje zag je wel kijken (die zei het ook) wat kom je doen met die pony. Gewoon niets van aantrekken en lekker voor jezelf rijden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:07

Maeve schreef:
Breghje schreef:
Hoofden bij Jezus, ruggen in China en boos zijn op de jury dat er navenant punten gegeven wordt...

_O-

Zijn de eigenaars van fjorden/hafs met dit soort houdingen nou ook bozer dan die met KWPN-ers, als ze weinig punten krijgen?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, als ik klaar ben met schrijven ben ik ook gewoon weg, de jury hoort ze dan aan denk ik. Edit: ze zijn wel sneller... :D

zaartje1 schreef:
kijk dat wou ik horen en wat doe jij dan als je ze och hoord wat een lomp ding die kan dat niet,moet dat nog springen ook?wat een lelijkerd.

Ik heb een Fries, en er zullen veel mensen Friezen niet leuk vinden, dat vinden ze een karrepaard. Moet ik me daar iets van aantrekken dan? Het ís en blijft een jurysport, dus soms zal je punten krijgen die passen bij je beeld van rijden, en soms niet. Dus je kan twee dingen doen, je dochter een dikkere huid laten kweken zodat ze lekker voor zichzelf gaat rijden en het plezier erin houdt, of zich dat soort uitspraken aan laten trekken maar ik vermoed dat ze dan de wedstrijden snel niet leuk meer zal vinden, wat uiteraard zonde zou zijn. Het zegt imho meer over de mensen die dat zeggen dan over jou dochter!

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 12:12

dank je wel dat kikkert weer op en wat de friezen betreft ik vindt ze prachtig we hebben hier zelfs een showteam met zijn 8ten doen ze dat prachtig.
en die dikkehuid kweekt ze wel hoor ze is nu vastbesloten om hoger te komen hoe meer kritiek ze krijgt de afgelopen dagen hoe vast beradener ze is helemaal na deze opkikker.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:28

Mijn haf wordt met veel succes bij de paarden uitgebracht. Afgelopen weekend zelfs in 1 proef (Z1) eerste geworden van de 8 paarden met 209 punten. (vorig jaar 12de van ZH op de kampioenschappen, daar hadden we dus 1 jury van de 3 die liever geen haf zag, de andere 2 kregen we goede punten van).

Je moet alleen wel echt wat laten zien. We ondervinden er slechts heel af en toe wat hinder van mbt de jury, maar als je dat niet wilt moet je niet gaan starten.

Verder zou het mij weinig boeien wat ze van mijn haf vinden. Karreknol, lelijk, kortbenig, foute kleur. Wordt echt vooraf wel eens gesmoest hoor voordat hij de ring in gaat. Meestal wordt er achteraf wel waardering uitgesproken als blijkt dat hij wel degelijk wat laat zien.

Dus niet laten beinvloeden, rij met trots je haf op de wedstrijden en neem je verlies als je een jury treft die het niet objectief kan bekijken (zegt tenslotte meer over de jury dan over jezelf en je paard).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:33

Ik ben jury. Ik heb mijn voorkeuren qua paardenrassen ja, maar die laat ik tijdens het beoordelen niet doorschemeren. Ik beoordeel wat ik zie, of dat nu een shet is, een koudbloed of een hoog in het bloed staand paard. Is het goed, krijg je punten, is het niet goed, niet. Heel simpel, en zo hoort het ook. Dat er dan gezeurd wordt dat de punten tegenvielen, 'omdat het een haf' is, is de grootst mogelijke onzin, dan was het gewoon niet goed genoeg voor een punt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:43

Als je al zo'n instelling hebt, tja dan werkt het niet.
En tja er zijn jury leden die er zo over denken, maar die hebben ook voorkeur voor bepaalde types kwpn paarden.
Het gaat er om hoe je je proef rijd, en niet om wat voor paard je rijd!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:18

Mootje schreef:
Als je in NL start, moet je na je 18de tussen de paarden starten met een pony. Het jaar dat je 18 wordt, mag je afmaken tussen de pony's.

Ik ben 19 en heel erg klein... 1.56 lol en dan moet ik op vergeleken met mij op een groot paard, voor mij niets dus...

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:57

Haf_Kadans schreef:
Aan het begin baalde ik ook wel even, maar ik ben dan gewoon trots op hem en hij had nog winst ook die wedstrijd. En 1 meisje zag je wel kijken (die zei het ook) wat kom je doen met die pony. Gewoon niets van aantrekken en lekker voor jezelf rijden.

Serieus? Bij mij waren er allemaal mensen die achter mijn rug om zeiden ''kijk wat een mooie'' 8-)

Al moet ik wel zelf toegeven dat ik ook weleens denk bij mensen, wat dóen ze hier.
Bijv ongevlochten paarden, of dat het er écht niet uit ziet met rijden (ongeacht het ras)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:54

Heb in de 1,5 jaar dat ik een startkaart heb 1x een jury gehad die het niks vond, vergeleken met de rest[en mij andere proef, 20 punten verschil] had ik echt belachelijk lage punten. De laatste wedstrijd was ik 2x 1e met 4 winstpunten, die was helemaal weg van Nikita.
Als je gewoon goed je proef rijd kunnen ze niet om je heen. :)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 17:15

@kleinvosje: En zo hoort het +:)+

Moet zeggen dat wij het maar zelden slecht treffen hoor. Als je altijd het gevoel hebt dat je nooit punten krijgt dan ligt dat waarschijnlijk gewoon aan het feit dat het echt niet goed genoeg is en niet aan het type waar je op rijdt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:14

zaartje1 schreef:
wat is dat tegen woordig toch dat de haflinger niet gewardeerd wordt. ;(
ligt het nu aan mij of nemen ze ze niet serieus.
wij lopen regelmatig tegen deze lamp op. |o
zelfs op wedstrijd zie je aan de punten van de jury dat ze ze niet sirieus nemen,zelfs de gezichts uitdrukking zegt al genoeg als je de ring in stapt je zou toch al bijna afhaken dan.
snappen ze dan gewoon de haf niet of is dit jaloesie :+

weet je het zeker?

ik vind het altijd zo raar dat dit mij serieus nooit is overkomen!
ik rijd eigenlijk altijd boven de 190, op zijn 4 jarige leeftijd eens keer 205 en 203 en sinds 2 week terig eindelijk eens een keer geen winst gereden in een proef. :P
dus nee, ik vind het wel meevallen, ik denk dat het vooral ligt aan de combinatie zelf :)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:04

Niks van aantrekken steeds meer mensen zien in dat een haflinger wel degelijk wat kan!
In mijn omgeving wordt het gelukkig alleen maar gewaardeerd. En we krijgen ook vaak genoeg complimenten.
Alleen als je soms hoger eindigd dan een duur sportpaard krijg je wel eens een vreemde blik! Ach ja lekker laten gaan!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:08

Als iemand de haf of uberhaupt een ander ras niet waardeert dan vraag ik me af hoeveel die van dieren houdt. Ik vind alle paarden even leuk, tuurlijk heb je waarschijnlijk een favoriet ras maar dat maakt niet dat een ander ras net zo leuk kan zijn voor iemand anders.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:14

Als jij een goede proef neerzet, dan kunnen ze daar echt niet omheen. En dat je met een haflinger weldegelijk punten kunt rijden, en ook hogerop kunt komen, blijkt wel uit Draflinger met haar haflinger Lieke :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:51

Ik ben nog nooit benadeelt hoor!
ik vind het een beetje onzin, hoor dit namelijk wel vaker.
Maar meestal zijn jury's wel reëel hoor.
Een jury kan net zo goed niet van een mooi zwart paard houden!

Een haflinger loopt nou eenmaal minder dan een goed bewegende KWPNer.
Als jij je oefeningen beter maakt op de bordjes dan haal je een hele inhaalslag :)

Nyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:22

Precies! Ik reed met mijn haflinger L2 dressuur en B springen bij de paarden. Bij de dressuur ben ik nooit benadeelt :n Maar ik ben dan ook iemand die idd heel precies op de letter rijdt, en mijn haf liep gewoon fijn en precies aangepast aan mij. (heb haar ingereden en heeft nooit iemand anders opgezeten) Bij het springen ondervond ik wel haar ''haflingerproblemen'' ( Niet genoeg bodem pakken tussen de sprongen en dus niet goed uitkomen, zeker niet bij de paarden, ze was 1.42)

Wat ik wel weer frappant vind: Krijg je commentaar, dan ligt het eraan dat de jury het niet op haflingers heeft. Krijg je verdient slechte punten, dan moet de jury er ineens wel rekening mee houden dat je op een haflinger zit. (Middendraf om te huilen, paard gaat alleen een paar passen sneller, zegt de ruiter: ''Maar hij deed het goed voor een haflinger'' :\ )

Dressuur is simpel genoeg: Je krijgt een opdracht en die moet je uitvoeren, of je nu op een ezel of op een kwpner zit. Voer je hem niet goed uit, krijg je ook niet de volle punten, doe je het wel goed, dan krijg je je punten, ongeacht wat je onder je kont hebt :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:25

Inderdaad, ik denk dat je per klasse ook moet kijken, de hogere klassen zijn nou eenmaal moeilijk!
En daar moet je beter je best doen, maar ik denk dat mensen met KWPNers net zo goed hun best moeten doen! Wij hebben voordeel dat onze haffies wendbaarder zijn dan de grote paardjes! en hun om hun bewegingen :)

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 11:33

dank jullie wel hoor.
deze oppepper had ze nodig.
maar vreemd blijft wel als je tegen een 10jarige moet rijden bij de pupillen(ze hoort bij junioren) in de b dat zij met recht alles fout doet 10 keer over nieuwe en dat een half uur lang en zij een goede proefrijdt met hier en daar wat foutjes en tegen een meisje van 7 op een a welshje bixie en dan nog als laatste eindigd en het meidje met alles fout toch er vandoor gaat met de eerste prijs.
leg me dat dan maar eens uit dat is na mijn mening toch voorkeur hebben of niet en dat meisje rijdt echt al drie jaar paard hoor.
me dochter was 6 dat ze begon ze is nu bijna 14.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:42

Moeders kijken met "iets" andere ogen dan jury's... ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:46

Tuurlijk kan dat gebeuren, heeft mijn zusje ook weleens meegemaakt! ze eindigde nog net niet achterste voren met haar (gewone) pony in de proef en dan nog bijna een winstpunt pakken, Het is en blijft een Jurysport!
Maar dat heeft imo niks met haflingers, fjorden, tinkers te maken!
Je rijd een goede proef of niet!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:47

Is het bijna vakantie?

Niet zo piepen hoor, des te meer is het toch een prestatie als je je wps of prijzen haalt? Ik haal met mn tinker veel meer prijzen binnen dan met kwpner haha. En ach, als mensen op je neerkijken, lekker boeiend.
Als je er niet tegenkunt moet je ook niet starten, niemand dwingt je.

Als je goed rijd kan een jury niet om je heen. Haflinger tinker of kwpner.

En er zijn zoveel topics hierover. ik stel voor de zoekfunctie te gebruiken

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:51

Haha helemaal gelijk, Kijk anders even op onderstaande website van mijn onderschrift!
Zo ook de discussie met springefokte paarden :) die kunnen net zo goed dressuren!
allemaal vooroordelen die helemaal niet kloppen!

Nyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:53

Dressuur is de basis he? :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:54

Vorig weekend stond er voor het eerst op mijn coupon: MOOIE PONY!!!!!!!!! :D :D
Het kan dus wel :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:55

Haha dan doe ik alles fout, een tinker in de spring cross en dressuursport en een springgefokt paard in de dressuursport :oo :Y)

En ik krijg vaak leuk commentaar op mn coupon hoor :) dingen als; leuke combinatie, mooie pony, etc. Dus dat is ook wel leuk. En we kiezen er zelf voor te gaan starten.