hihi, had ik hem niet geschoren, dan was ie ook zo teddy hoor! Zijn moeder heeft echt nog een mooi dun vachtje Dikke vacht: Its in the family?
Alina1989
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-11 22:09
@ Judibo: MAC ziet er idd goed uit! Ik wou mijn fjord eigenlijk ook scheren maar ik ben zo bang dat het niet mooi wordt. Ik mis namelijk nog enige ervaring
Ja bedankt! Ik was er eigenlijk ook wel trots op
@ Stoer_san: Aaahg wat een schatje zeg!
stroobosje
Geplaatst: 09-11-11 18:06
Ook ik heb een nakomeling van Midas- hanja. Geboren in mei van dit jaar, ze heeft erg veel pit en laat duidelijk weten wat ze wil. Ook kan ze soms erg schrikken. ( tijd dat ik daar wat energie insteek) Toen ze net geboren was, zei iedereen dat het een 'belachelijk groot' veulen was . Het was het derde veulen voor mijn merrie, maar ze heeft nog nooit zo'n moeite gehad om het er uit te krijgen. Verder is Imara wel erg mooi en ik denk dat ze groot gaat worden.[img]:\Users\Annelies\Pictures\2011-10-02\074.JPG[/img]
Echt heel leuk dit, er komen steeds meer MH kinderen bij! Weet iemand hoeveel merries hij afgelopen seizoen nog heeft gedekt? Hoop dat er volgend jaar nog een paar veulens bijkomen en dat de mijne niet van zijn laatste jaargang blijkt te zijn. De foto van Imara kan ik ook niet zien, en ben ook benieuwd naar de foto's van Ilsje87.
Ilsje87
Geplaatst: 10-11-11 18:30
bij deze hier is senna
Paar daagjes oud:
2 maandjes terug.
Vind het onwijs leuk om al jullie ervaringen te lezen van alle nakomelingen. Echt leuk zo een topic
stroobosje
Geplaatst: 10-11-11 19:22
ik zal even opnieuw proberen foto's van Imara te plaatsen, hopen dat het lukt. Senna lijkt wel wat op Imara, grappig om dat te zien. Het zijn niet de beste foto's, maar ik hoop dat jullie toch een duidelijk beeld van haar krijgen.
Senna heeft als veulen echt veel weg van Mac als veulen
Karakter is echt heerlijk! Wil altijd voor je werken en zijn best doen. Wel pikt ie heeel snel je stemming op en is heel gevoelig voor spanning. Als hij heel Geconcentreerd bezig was (is) en er is dan ineens iets onverwachts (schaduw, geluid, iemand die ineens ergens staat waar die een rondje eerder niet was, mest op de grond, blaadjes die ronddwarrelen ), dan kan/kon hij enorm schrikken. Inmiddels is de extreme reactie eraf en blijft het vaak bij een klein sprongetje, maar dat vond ik in het begin een iets mindere eigenschap
Ik heb ook gemerkt dat Senna mijn stemming enorm snel oppikt. Verder is ze wel heel dapper! En erg knuffelbaar. De rest moet ik nog achter komen als ze weer uit de opfok is. Heb wel enorme zin om met dr aan de gang te gaan volgend jaar
Wat leuk zo al die foto's zeg! Zie toch best wel overeenkomsten.
Mijn kleine mannetje is juist heel stabiel; vrolijk, vriendelijk, nieuwsgierig en speels. Merk niets schrikachtigs aan hem, tenminste tot op heden. Hij is samen met z'n mama inmiddels al 2 keer verhuisd (vanwege verkoop van de merrie) en de hele dag meegeweest naar de keuring, waar hij de halve middag plat op de grond heeft liggen slapen, net zo makkelijk... Zo zoet! Maar het is geen sukkel, hij heeft wel degelijk karakter en pit, maar vindt in de omgang gewoon heel veel prima.
Ben wel benieuwd hoe het verder gaat, morgen wordt hij afgespeend en gaat hij naar de opfok...
yellie
Geplaatst: 11-11-11 18:36
Het karakter van brecht is, Speels,Een grote knuffel het liefst kruipt ze in je broekzak af en toe eigenwijs, dapper.
Toen ze 6 maanden oud was had ze een favoriet spelletje,Zodra mijn vriend in het land was, sprong ze met beide voorbenen over zijn schouders Goed dat ze dat nu afgeleerd heeft
Wat een leuke verhalen zeg! en de foto's zien er goed uit!
Ik zie er allemaal wel wat van terug! Senna lijkt kwa kleur en aftekeningen heel erg op de mijne! hebben die van jullie ook zoveel witte haren? Vooral bij de bles van Manchester kun je dat zien! Manchester is soms wel een echte haflinger, maar dat maakt hem niet minder! Hij is totaal niet schrikkerig, maar dat kan ook komen omdat hij een enorme binnenvetter is!
Helaas ziet hij er op dit moment wat minder mooi uit, maar ik mag weer op hem rijden sinds 1,5 maand! Ga voorlopig ook nog niet met hem starten, sowieso weer het nieuwe jaar! richting zomer!
Ik ben echt verliefd op manchester! Had hem ook al op de site van de kymmelshof gezien toen die daar te koop stond. Kan dat? Waarom ziet ie er nu minder uit!? Wat heb hij?
Hij zit niet helemaal lekker in zijn vel en is op dit moment zo goed als genezen Dus we kunnen er weer tegen aan! Hij zit niet mooi meer in de bespiering en hij is nog aan het bijkomen van alles! maar dat komt vanzelf wel weer hoop ik
Durf over dekhengstzonen in het buitenland geen uitspraken te doen, hier in Nederland in ieder geval niet.
Mijn Midas-Hanja kind is nog te klein voor de sport; als hij straks groot is, is het de bedoeling om hem aangespannen (mendurance, marathon, dressuur en vaardigheid) en in de western uit te brengen, net als Stoer, z'n "grote broer".
Midas-Hanja heeft in duitsland zowieso 1 goedgekeurde zoon, misschien wel meer. Weet alleen zo even zijn naam niet meer.. Ah gevonden: http://www.haflingerdressuurstal.nl/midas-hanja.htm Komt nog van onze oude site
Wij hebben drie veulens van Midas-Hanja gehad uit onze merrie Loltje. (Waaronder Maldwyn van Sandra hier) Mentos en Larissa zijn inmiddels ook verkocht helaas, maar Larissa staat nog bij ons op stal en word ook uitgebracht in de sport. Dat gaat echt supergoed, Larissa is een heerlijk relaxed dier met veel looplust en een mega will to please! Mentos net zo, al was die wat meer ril nog. Helaas heb ik al een poos niks van Mentos gezien, dus hoe dat nu gaat geen idee.. Foto's staan wel op onze site! Echt doodzonde dat hij is gestorven, had graag nog een paar nakomelingen van hem gezien! Het valt mij hier trouwens wel op dat de meesten toch nog wel richting het wat bredere type haflinger gaan, maar goed moeder zegt ook veel, en de meesten die ik in real heb gezien konden toppie bewegen!!