dekken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:00

ze hebben hem afgekeurd op nakomelingen.........maar niet terecht. :n hij fokt prima na,en durf met zekerheid te zeggen dat willem 1 van de beter haflingers is die hier in nl rondloopt!

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 23:19

ik ga gewoon op mijn gemak rond kijkken. in iedergeval heb ik er 3 in mijn hoofd waarvan ik ze echt in het echt wil zien, om te kijken of ze ook daadwerkelijk de uitstraling hebben die ze op de foto hebben :P.

Verder ben ik heel dank baar voor jullie antwoorden en reacties ;) nu weet ik waar ik op moet letten en dat het niet uitmaakt of je merrie nou papieren heeft of niet ;)

amazone77

Re: dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:21

ik heb wat recente foto's van aron.
Afbeelding

Afbeelding

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 23:22

wat een geweldige krachtpatser zeg ;) hij toont mooi en heeft een leuke en goeie uitstraling ;)
amazone77 schreef:
ik heb wat recente foto's van aron.
*knip*
Laatst bijgewerkt door Leo op 08-02-11 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's quoten aub!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:28

hij is voor het leven goed gekeurd in duitsland en loopt nu M1 dressuur,een echte sport haf. :j
en een schat van een hengst.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:48

Hahaha lekkere hoe promoot ik mijn eigen hengst topic ;)

Mooie haf merrie TS! En ik vind het heel verstandig dat je voor een ggk hengst gaat! Dan weet je in iedergeval al meer over het veulen dan wat je nu weet over je eigen merrie!
Mocht je het ooit wel moeten verkopen is dat prettig voor de nieuwe eigenaar en jezelf want je hebt het veulen dan bewust gefokt.

Omdat je niks over je eigen hafje weet zou ik zeker niet voor Star gaan! Man die hengst heeft zoveel nakomelingen lopen!! De kans is dan juist groot dat hij wel in jou haflinger zit!
Niks ten nadele van Star alleen ik zou dit dan niet durven gokken.

Verder zou Wallenstein een leuke hengst wezen voor je merrie maar ik ben dan zelf ook echt gek op wallensteintjes ;) Heerlijke werklustige paarden.

Je hebt keuze genoeg! Ga dit voorjaar lekker kijken bij de hengstenhouders en vooral naar de nakomelingen van bepaalde hengsten en dan hoop ik dat je een leuke keuze kan maken!!

Succes!

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 22:00

heeey.

hahaha dat kan je wel zeggen :p
dank je wel, ik ben ook erg trots op mijn mooie merrie. verder heb ik niet zo heel veel verstand van dat soort dingen, ggk of dergelijken. Maar ik hoop hiermee wel een mooi veulen te fokken als het er van komt ;).

Verder zou ik star niet nemen, ook van wat jij zecht dat hij een grote maar ook een brede foklijn heeft. en als de kans groot is dat er een beetje in mijn merrie kan zitten krijg je dan toch stukje inteelt. Verder ga ik zeker kijken met mijn ouders bij hengstenhouders om ze in het echt te zien, ook bij de gefokte veulens van de hengsten ;);)

Verder ga ik het veulen niet willen verkopen, mits ik zelf er echt geen klik mee zou hebben. dan zou het voor een ander wel fijn zijn om die dingen te weten.

Verder vind ik wallenstein een erg mooie hengst met veel potentie.
ik denk dat hij qwau karakter en bouw wel bij mijn merrie past.
Maar we gaan het allemaal wel in het echt zien

nou dank je wel voor je info.

gr larissa.;)
Sjelle schreef:
Hahaha lekkere hoe promoot ik mijn eigen hengst topic ;)

Mooie haf merrie TS! En ik vind het heel verstandig dat je voor een ggk hengst gaat! Dan weet je in iedergeval al meer over het veulen dan wat je nu weet over je eigen merrie!
Mocht je het ooit wel moeten verkopen is dat prettig voor de nieuwe eigenaar en jezelf want je hebt het veulen dan bewust gefokt.

Omdat je niks over je eigen hafje weet zou ik zeker niet voor Star gaan! Man die hengst heeft zoveel nakomelingen lopen!! De kans is dan juist groot dat hij wel in jou haflinger zit!
Niks ten nadele van Star alleen ik zou dit dan niet durven gokken.

Verder zou Wallenstein een leuke hengst wezen voor je merrie maar ik ben dan zelf ook echt gek op wallensteintjes ;) Heerlijke werklustige paarden.

Je hebt keuze genoeg! Ga dit voorjaar lekker kijken bij de hengstenhouders en vooral naar de nakomelingen van bepaalde hengsten en dan hoop ik dat je een leuke keuze kan maken!!

Succes!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:49

beetje blonde vraag misschien

maar kan de TS geen dna onderzoek laten doen??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 22:52

Nee, DNA onderzoek kan alleen gelinkt worden aan een vader. Dus als je denkt dat wallenstein de vader is (ik noem maar ff wat) dan kan je dmv DNA uitzoeken of dat idd zo is.
Het is niet zo dat je een paar haren op stuurt en dat ze daaruit af kunnen leiden, uit een hele stapel hengsten, wie de vader is, Zo ver is de techniek helaas nog niet ;) (zou wel makkelijk zijn ;) )

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:07

ok thnx

vind het trouwens ook wel een 'hoe promoot ik m'n hengstentopic' maar goed... ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:37

Zidore schreef:
ok thnx

vind het trouwens ook wel een 'hoe promoot ik m'n hengstentopic' maar goed... ;)

:? beetje krom,wil ts alleen maar info geven....mijn bedoelingen zijn alleen maar goed.
info over willem was voor stef..........

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:42

zeg ook niet dat je bedoelingen verkeerd zijn, begrijp me niet verkeerd, want ik vind de hengsten schitterend!

maar als je terugleest, begrijp je mij dan ook niet een beetje??

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:46

nee ik wil jou best begrijpen....maar als je even goed terug leest dan zal je zien dat ik al afscheid van ts had genomen tot dat stef zei dat willem niet voor niks is afgekeurd,en toe heb ik m ff verdedigd!!!
misschien had ik dat per pb moeten doen maar ik laat ''mijn'' hengst niet in de ''zeik'' zetten. (sorry stef niet aanvallend bedoeld)
gitje kwam er mee dat aron misschien iets voor haar was,en had net deze nieuwe foto's van hem,en die wilde ik haar laten zien.......wil haar niks aan smeren,heb gezegd dat ze op haar gemak een rond moet gaan kijken bij hengstehouders,maar als je goed zou lezen dan had je dat misschien gezien.
sorry als dit vervelend over komt maar voelde me er niet lekker bij met 2 steken onder water.
sorry. :o

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:00

Ik wil even opmerken dat ook Wallenstein veel gedekt heeft! Houd daar rekening mee, omdat je de afstamming van je merrie niet weet, zou ik naar minder gebruikte bloedlijnen kijken om ongewenste inteelt te voorkomen!

Luna_19 schreef over Aron vd Haflingerborg:

Citaat:
wat een geweldige krachtpatser zeg hij toont mooi en heeft een leuke en goeie uitstraling

Deze kwaliteiten vererft hij ook (een megasterk achterbeen en loopt met veel swung) kan ik zeggen na drie nakomelingen van hem gefokt te hebben. Ook heb ik meerder keren met hem gemend en het is echt een hengst met de "will to please"; zo'n fijn dier om mee te werken en goudeerlijk! :j

DVVHGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:22

Ik zou voor nymo kieze hahahahaha
Nymo is vooral een harde werker
Momenteel M dressuur klaar zal volgend jaar
Uitgebracht worden in de wedstrijd sport
En Voor 2011 weer GGK en geen nakomelingen
Nymo zijn vader staat in buiteland en zijn moeder
Is een elite merrie V.M wel bekende abel sport
Laatst bijgewerkt door DVVHGL op 10-02-11 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:24

DVVHGL schreef:
En Voor 2011 weer GGK

:') geweldig! :D

DVVHGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:26

amazone77 schreef:
DVVHGL schreef:
En Voor 2011 weer GGK

:') geweldig! :D

Sorry heel flauw van mij

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 09:08

dank jullie wel voor alle info. ik ga er lekker op uit om rond te kijken ;). En dan van uit daar ga ik keuzes maken :).

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:42

Succes Luna, ik ben benieuwd naar je keuze!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:35