Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BlueStar schreef:Even een compliment aan iedereen die de "rel" over overgewicht smoren, ik zie meer topics erin verloren gaan.
TS Ik hoop dat je een leuk dier tegenkomt waar je een klik mee heb. Die klik is belangrijk om gewoon fijn te kunnen rijden of in de omgang met je paard.
Laat je ons weten als je eruit ben en natuurlijk je nieuwe aanwinst tonen aan ons
Shanna schreef:Je kan ook je gedachten op 0 zetten met je paardje door bijvoorbeeld te gaan mennen, of lange lijnen te doen, of grondwerk.
Er op zitten vind ik 90 gewoon veel te zwaar, tenzij je op een echte tank gat, denk meer richting trekpaard/ grote maat tinker e.d..
Shanna schreef:De rijdende mannen die ik ken, rijden paarden van minstens 170 stokmaat. Dat verschild noggal met een pony van 145 stokmaat...
Haflingers worden tegenwoordig zoveel modern gefokt, dat de echt ouderwetse type amper nog bestaat. Dan is een fjord nog sterker in mijn ogen, omdat die allemaal nog gelijkend zijn en je er geen moderne stroom in hebt zitten.