Mijn haflinger geeft altijd de 1ste galopsprong een bok heel grappig en ze kan soms heeel eigenwijs zijn
Dapnik
Geplaatst: 30-12-10 11:30
Alles moet kapot of op de grond, gelukkig heb ik haar of kunnen leren om van mijn poetskist af te blijven. Daar zijn er heel veel van gesneuveld in het 1e jaar.
Floortje04
Geplaatst: 25-01-11 23:23
Bij die van mij is niks veilig, dekens en dekjes kan ik niet in zijn buurt laten hangen, alles sleurt hij over de grond. verder is het een echte sloper, hij heeft al 2x de waterbak van de muur getrokken. Ik heb een hooikar om ze te voeren en de gek gaat er met zijn voorbeen instaan en trekt de kar omver, hij heeft er ook al een paar keer met twee benen in gestaan.
in de zomer staat ze bij de poetsplaats en geef ik haar een emmertje water spat zie iedereen en alles onder (en drinkt ze dus niets) best wel grappig!
megahaf
Geplaatst: 27-01-11 22:41
Candy en Daphne: tussen de stroomdraden door springen (het gras is nu eenmaal groener aan de andere kant ) . Candy: in de weide de badkuip met water omgooien (liefst van al als ze pas gevuld is) en op stal met haar emmer gooien (het geluid van een vliegende emmer wil zeggen dat mevrouw dorst heeft - best handig want je hoort het tot binnen). Ze heeft ook de gewoonte om haar mond te spoelen in haar emmer water; geef je vers water, is het meteen bruin... Daphne: overal onder/tussen kruipen en halsters af doen. En als ze vastgebonden staat constant over haar touw stappen en weer terug. Fried'l is momenteel aan 't puberen, ik denk dat er nog een volledige lijst met ondeugende streken in de maak is...
irisss95
Geplaatst: 27-01-11 23:01
Gina kan heel goed: Aandacht vragen (oren naar voren) Aandacht krijgen (oren naar achter) Dan loop je weg (oren naar voren) Probeer je nog een keer aardacht te geven (oren naar achter)
bij mij op de manegestaan 3 haflingers, de een is altijd superbraaf!de ander is wel braaf maar is heel sterk en kan af en toe een bokje geven en de andere daar kun je eigenlijk alleen op rijden als je een gevorderderuiter bent;)
lieverties
Geplaatst: 06-02-11 10:46
De enige 2 ondeugende streken zijn ineens stilstaan en niet verder willen lopen aan de hand. En zodra hij denkt eten te krijgen tegen de staldeur aanschoppen heel vervelend (zit in de familie moeder en oma doen het ook)
sitasgatje
Geplaatst: 07-02-11 19:15
mijn verzorg haf eet spinnen:|
_Denisee
Geplaatst: 08-02-11 15:51
spark wil nog wel eens links gaan als ik rechts wil of andersom, vooral in de galop wilt hij niet op de volte als hij zn dag niet heeft (zo ook in mn proefje)
Onder touwtjes doorlopen Zowel op de wasplaats als op de wei .. Ze stond van de zomer met 3 andere op het kampje, ernaast stond er 1 alleen.. Dat vond ze kennelijk zielig want wat doet mevrouw; Door de sloot naar het andere kampje.. Dan kan je haar terug zetten wat je wil, maar zodra je je omdraaid is ze alweer door de sloot paarden in kwestie zijn nu beste maatjes en niet te scheiden (Met die gene die eerst dus alleen stond)
moyra
Geplaatst: 11-02-11 19:59
poehh moet ik even goed nadenken. Het hoofdje van mijn haf straalt al ontdeugd uit hahaha.
* de deur van de paddock eruit tillen en samen met dr haf vriendin op pad gaan. * over de (harde) paddockdraad heen springen ( kortom ze kan daar niet meer in staan ) * als ze met 4 paarden in de binnenbak staan en de shet komt onder het draadje aan haar kant mag hij niet meer terug Hij is dan van haar * alle halsters, dekjes, dekens van de touwtjes aftrekken als ze in dr haf vriendin dr stal staat om te mesten * haar eigen halster van dr haakje afgooien. * van iedereen die ze tegenkomt een aai eisen ! *berijders stuipen op het lijf jagen, door heel hard, uit het niets te gaan rennen * Andere altijd in de maling nemen en als baasje presies het zelfde vraagt als de ander dan pas uitvoeren * Hard plastic speelbal de volgende dag trots laten zien met een mega deuk erin Met andere woorden goed he baas
Kortom een halfinger met een hele uitgebreide bijsluiter en hij word elke dag weer groter. Zoals wij dr altijd noemen een maflinger. Hoewel ik dr geen dag zou willen missen met haar heb je altijd wat te lachen. Ik zal ongetwijfeld een hoop dingen zijn vergeten en ben de hoop al verloren dat ze ooit volwassen word ( 13jr)
jSophiaF
Geplaatst: 12-02-11 01:14
Moyra, die van jouw spant de kroon.
De oudste van mij is gewoon te braaf ( 14 jaar ), al hebben we wel al genoeg mee gemaakt in de afgelopen 8,5 jaar.
* op springwedstrijd / oefen cross gewoon niks springen in het parcour. * trailer op, nee hoor dan studeer je voor ezel en sta je met 4 benen aan de grond genageld. * een soort brom geluidje maken als je wat aan dr vraagt en madam heeft geen zin om te werken onder de man, dan maakt ze dr eigen heel erg groot. ( ze is zelf maar 1.38 ) * we hebben met regelmaat bok en steigersessies gehad omdat ze het of niet begreep of niet wilde begrijpen.
Ze heeft ook gewoon een te lief hoofd om kattekwaad uit te halen
Haar dochter helaas wel, zij is nu 17 mnd
* Alles vast pakken in je mond, al vanaf een week oud * bijten, maar dat heeft ook met haar leeftijd te maken * bij de smid met dr voorvoetjes gaan hangen, net zolang tot je op de grond ligt ( was eerst aanleiding voor, daarna niet meer )
Dochterlief heeft een zeer ondeugend hoofd en daar ga ik de toekomst nog vast wel het een en ander mee meemaken ben ik bang.
Maar verder zijn het twee schatten, waarvan er eentje een strenge , concequente hand nodig heeft, die oudste ook wel, anders neemt ze ook een loopje met je, maar niet op een vervelende manier gelukkig.
amber2202
Geplaatst: 13-02-11 00:40
Die van mij is momenteel heeeel erg braaf, hij reageert heel erg op andere paarden.. rent weg als hij iets leuk vindt.. is een echte draak leert wel heel snel dus dat is wel super fijn !! als je ervan overtuigt bent da thij dat doet, doettie toch wat anders hahaha
Flicka12
Geplaatst: 15-02-11 17:47
Mijn Verzorgpony Wil nooit over die hoefslag lopen, je kan alles proberen maar ze doet het niet!
ik heb hem net een week ! ben super blij met hem maar heb al een dozijn leuke trucjes gezien. -alles vast pakken met zijn mond. - longeer zweep of touw ( maar net wat hij vast te pakken krijgt ) door de hele bak slepen. - uit de paddock springen (betonnen rand ) jaa daar boven liggen de lekkerste grasjes. - iedereen een knuffel eisen loop je door zonder knuffel gaat hij ongeduldig schrapen met ze voorbeen op de grond.
bellizdej
Geplaatst: 21-02-11 16:06
de haflinger waar ik op rijdt, vind het leuk om met mij erop in een heg te lopen (bak is van 3 kanten gesloten met planken en 1 lange zijde is een heg). Ik rijd er altijd springlessen mee, gister heeft hij mij tegen de heg aan gegooid, hij was het er niet mee eens dat hij over een hindernis moest, en is vervolgens boven op mijn voet gaan staan . & natuurlijk als in de buurt willen opeten ook mijn cap Met als gevolg bijna niet kunnen lopen!
- Dwars door de stroomdraad heen lopen (buiten de wei is alles natuurlijk veeeeeel interessanter ) - Als je op een pad in het bos omkeerd er kei hard vandoor gaan
Siegridd
Geplaatst: 22-02-11 21:42
Mijn Haflinger martijn heeft een knechtje een 3 jarige fries. Als Martijn vast staat in zn hokje i.v.m. met zand eten, dan pakt zijn knechtje de schuif en maakt hem los. Of ze gaan samen heel sneaky in de bak staan graven. Of nog erger Martijn maakt een klein beginnetje met graven en zn knechtje maak het af.
Kortom hij heeft zn knechtje goed opgeleid
Laatst bijgewerkt door Siegridd op 22-02-11 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
savannah13
Geplaatst: 22-02-11 21:44
Blabla1980 schreef:
Niet mijn hafliner, maar wel eentje waar ik vaker op rij Die maakt zelf het halstertouw los waar je hem mee vast zet...maakt niet uit hoe je deze knoopt..hij krijgt m altijd los
hee die van mij ook ik snap nog steeds niet hoe ze het doet
natascha6
Geplaatst: 22-02-11 21:53
De mijne doet haar hoofd tussen der benen en dan bokken maar! met 4 benen in de lucht wel te verstaan! en de andere 3 hebben ook heerlijke streken, zoals alles openmaken (hekken, staldeuren,snoepbakjes !) of alles kapot maken, zoals dekens,halsters etc.
De mijne loopt 10 keer langs de zelfde prullenbak en de 11 de keer is hij ineens eng en dan kijkt ze ook niet waar ze heen rent dus zat bijna tegen iemand anders aan
Siegridd
Geplaatst: 23-02-11 13:48
Die van mij heeft ook nog als je een foto maakt met flits Schud ie altijd even met zn hoofd. Maakt niet uit of je 20 meter verder opstaat.