Hoeveel Dressuurhaflingers in Nederland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Draflinger

Re: Hoeveel Dressuurhaflingers in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:18

Lieke (v. Mon Ami) Z1

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 07:28

DDW1190 schreef:
Woow wat snel gaat het zeg, lijkt me leuk als er ook een site komt van Dressuur Haffies :D

Dan zal je het zelf moeten opzetten. Deze fjorden site heeft Kelly opgezet van Taco hier op bokt.
Ik heb vorig jaar deze site ingebracht bij het Bestuur van het Haflingerstamboek. Vooral omdat er steeds meer sportgefokt wordt en er geen informatie beschikbaar is bij het stamboek van de sportprestatie van de Haflingers. Ik vind dat een gemis. Er zijn wel keuringsuitslagen bekend, maar daar heb je sportfokker niets aan.
Ze hebben me beloofd het mee te nemen in het Bestuur. Er schijnen alleen nogal wat haken en ogen aan te zitten, omdat deze informatie dan zelf aangeleverd zou moeten worden door de eigenaren en voor het bestuur dan niet te controleren zijn. Het mooiste zou zijn als er een rechtstreeks lijntje zou zijn met de KNHS uitslagen. Maar dat is verre toekomst muziek.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 08:33

okee, nouja een beetje vertrouwen in de medemens zou ook niet verkeerd wezen!
ik zou mensen er wel op vertrouwen hoor, ik bedoel als het niet waar zou wezen dan hebben de personen er hun zelf mee..

lijkt me leuk om te doen zeg, misschien ook wat hoge uitslagen erbij en meerdere foto's want ik vind het van het fjordenpaard wat simpel (maar wel minder werk) en misschien ook leuk om predikaten erbij te zetten en de hele stamboom enz.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 08:40

Niet alleen een kwestie van vertrouwen, maar het moet een waterdicht systeem zijn. En als Stamboek moet de informatie natuurlijk wel kloppen. Het is ongelooflijk veel werk als je dat wekelijks bij wil houden.

Naar mijn idee zou je alleen de paarden die wp gehaald hebben in een bepaalde klassen moeten opschrijven en pas weer aanpassen als ze wp in een hogere klasse hebben gehaald.

Voor de fokkerij is het dan ook belangrijk dat je bloedlijnen van het paard erbij zet. er komt echt veel bij kijken. Zo;n systeem zet je niet zomaar even op.

Maar mooi zou het wel zijn.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 08:45

inderdaad, we kunnen er in iedergeval hier een begin aan maken!
dat van de hogere klasses deel ik met je, anders is het helemaal geen doen!

ook kan ik nergens GGK Hengsten vinden met statistieken van hun prestaties, ik denk dat het voor veel mensen die met hun haflinger in de sport rijd, wel heel fijn zou wezen..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:48

Maar stamboomloze hafjes mogen er ook wel bij toch? :Y)
En dan idd gewoon erbij zetten 'Z1 met winst' (bijvoorbeeld) en als de combinatie hun Z2 debuut gemaakt heeft, 'Z2' erbij zetten ofzo..

Lijkt me iig een erg leuk idee!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 14:20

tuurlijk waarom niet? :D

ja inderdaad bijv Z2 startgerechtigd.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:52

Als je dit met meewerking van het stamboek wilt doen zal het moeilijk zijn om er ook stamboomloze Haflingers tussen te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:59

Ik denk dat er dan idd geen stamboekloze bijkomen. Dat is voor het stamboek en fokkers niet interresant en moeilijk te controleren.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:06

hoeveel stamboomloze zijn er dan? toch helemaal niet veel? en vooral niet in de hogere klasses volgens mij..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:07

en van af welke klasse doen we dan?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 16:08

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:32

Ik meld mij hier ook even en hou het topic in de gaten:)
ben met Tschogglbergs Monica M2 met winst. (paarden)
heb zo snel even geen foto.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:05

Pff hoezo moeilijker, dan kunnen ze/we er toch gewoon bijzetten op die site 'vader niet bekent' (ofzo iets). Een stamboomloze haf is net zo goed een haf :Y)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:11

Aranel schreef:
Pff hoezo moeilijker, dan kunnen ze/we er toch gewoon bijzetten op die site 'vader niet bekent' (ofzo iets). Een stamboomloze haf is net zo goed een haf :Y)
'

Hoe wil je dat controleren? Kan ook prima een kruising zijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:24

Aranel schreef:

vind ik ook :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:26

Charaz schreef:
Aranel schreef:
'

Hoe wil je dat controleren? Kan ook prima een kruising zijn.

Ja precies, en bovendien denk ik als je de sportstanden wil laten vermelden op de site van het Kvth , dat deze alleen belangstelling heeft bij haflingers die ingeschreven staan bij het Kvth. Dan weten ze zeker dat het een zuivere haflinger is en bovendien zullen sportfokkers voor de fok geen belang hebben bij de resultaten van stamboekloze haflingers.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:27

Die site hoeft toch ook niet zo formeel te zijn.. Zoals die van dressuurfjorden, gewoon een leuke website vol informatie over wat fjorden kunnen.

Als we dat in eerste instantie op touw zetten en kijken hoe en of de aanmeldingen binnen komen, kunnen we later altijd nog bij de KvtH aankloppen voor extra reclame/erkenning/professionaliseren van de site.. En dan mogen jullie mijn paardje en andere stamboomloze hafjes die het goed doen in de sport van de site kicken als dat zo belangrijk is. Laten we eerst gezellig iedereen toelaten :Y)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 08:39

inderdaad, dat vind ik nou ook, Guusje word ook bestempelt als Fjord, maar voor het zelfde geld is het een kruising met haflinger (wat ik overigens wel denk)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 08:53

Ik zeg niet dat , dat superbelangrijk is. Ik zeg alleen dat waneer het KVTH hier een pagina op hun site voor zou gaan maken ze alleen interesse zullen hebben in stamboekhaflingers. Wanneer je zelf een site maakt zal dit weinig uitmaken ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 13:46

okee, ja dat snap ik daar kan ik me wel in vinden!
we moeten eerst meer aanmeldingen hebben denk ik voordat je zoiets echt op kunt zetten!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 09:38

schopje!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:41

Ik denk dat de meeste Haf dressuurruiters wel op bokt te vinden zijn eigenlijk.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:42

met mijn haflinger startte ik M1+3 en met haar volle zus L2+13. helaas zijn ze allebei verkocht

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:47

Mijn hafje reed ik in het Z1 paarden... we hebben daarin 11 winstpunten behaald. Helaas heb ik nu besloten om te stoppen met wedstrijden door een blessure die ze kreeg!
Sharon is een afstammeling van Starwin x Star