Hoe manen & staart haflinger wit houden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe manen & staart haflinger wit houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:50

Silver shampoo, voor mensen met grijs haar! werkt perfect! gebruiken het altijd voor wedstrijden enzo bij [***]

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:51

In de winter doe ik gewoon de staar wassen als die vies is, mijn pony heeft namenlijk ook spierwitte manen en staart, en als het dan te koud is doe ik gewoon met een emmer warm water staart wassen. Ik weet niet of je paard onder een deken staat? Maar misschien is een deken met hals een optie? Ik vind Cowboy Magic Greenspot Remover goed helpen! Als je dat in de manen spuit moet je ff inwrijven en in laten trekken, en als het dan droog is zijn de manen weer wit! Het is een soort droogshampoo, maar het werkt echt goed! (ook voor de vlekken op de vacht)

maris_wonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:56

Inderdaad die mooie paarse zilvershampoo! Werkt super! En daarna dopje wasverzachter voor een mooie volle en zachte staart

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:43

in de staartzak. echt ideaal!
even goed wassen, flink wat spray erin, vlecht maken, en in de zak doen, strik erin klaar.
en makkelijk zelf te maken.

Arie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:03

Mijn Haf heeft ook als hobby vies worden en zijn staard is zo dik dat er echt altijd mest in komt. Ik was hem zo min mogelijk en spuit manen en staart om de dag in met Cowboy Magic (superspul). Het haar klit niet en word ook minder snel vies. Zijn staart heb ik in de winter bijna altijd in een vlecht. Ach en zo nu en dan is zijn staart echt niet meer wit en denk ik maar zo:'bij een echte viespeuk kan je zijn aard toch niet verhullen". (Mooi excuus om niet met een emmer te klooien om te wassen.)Ha,ha...

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:06

zilvershampo wel duur maar helpt goed..
je hebt ook van dat reinigings spul dat gebruikte ik vaak bij mn schimmel zit in een groene fles bij meeste ruitersportzaken kun je dat wel halen. moet je het er op spuiten en dan met een droge doek en door heen wrijven en dan is het schoon..
dit helpt vooral heel goed bij poepvlekken:P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:10

Wij hebben op stal ook geen warm water dus ik kook water, maak een biotex sopje en leng het aan met koud water.
Laat een paar minuten zijn staart weken en spoel het dan snel uit.
Als het erg nat buiten is doe ik er antiklit in en vlecht in zijn staart. In de winter was ik wel af en toe, maar wel minder.

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 09:31

In een emmer met lauw water, "blauw" shampoo voor witte honden van Chris Christensen en dan een cremespoeling na Afterbath
Droogdeppen met een Pettowel
En dan een anti klitmiddel wat een laagje om de haren geeft b.v. Cowboy magic of Ice on Ice ook van Chris Christensen.
Door de Afterbath sluiten de haarschubben zich en hecht er geen vuil tussen dan nog een laagje erover en de haren blijven veel langer schoon en drogen ook niet uit.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:38

Talkpoeder kan ook een oplossing zijn heb het 1x gebruikt bij mijn Look a like haflingertje (is shet)

en die heeft ook witte manen en staart :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:54

Hoe doen jullie het dan als de staartpunt zo lang vies is geweest dat hij lichtelijk vergeeld is?
Dat heeft mijn haf helaas, hoe vaak ik ook met biotex en shampoo in de weer ben, hij word écht niet meer wit!

cassandravh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:55

mijn pony heeft ook eeen witte staart,
en hij staat nu niet op het weiland,
maar als die los gaat in de bak,
dan doe ik soms zo'n staartbandage eromheen weetjewel ?
maar, in de zomer kan dat natuurlijk niet,
want dan kan die de vliegen niet weg zwaaien : P

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:02

IloveMickey schreef:
Hoe doen jullie het dan als de staartpunt zo lang vies is geweest dat hij lichtelijk vergeeld is?
Dat heeft mijn haf helaas, hoe vaak ik ook met biotex en shampoo in de weer ben, hij word écht niet meer wit!

Cowboy Magic shampoo. En gewoon ff goed in laten werken.

Mijn troeltje heeft nu haar manen ook weer flink vies. Maar het is zo;n hels karwei om die mega lange, dikke manen te wassen! Morgen moet ze er toch maar weer aan geloven. Dus flink in de weer met de CM en daarna doe ik er altijd gewone, goedkope babyolie in. Vind ik persoonlijk beter werken dan de Detangler van CM ( vind ik tegenvallen :o ). Nu heb ik wel de luxe dat ik de paarden fijn kan wassen in de winter. We hebben warm, stromend water en een solarium. Dat laatste is wel erg fijn nu ik haar geschoren heb.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:12

Met cowboy magic werk het prima echt super spul wel prijzig

Goedkoperen manier is Bitotex Groen! kun je het vuil tussen het pudder zooo schoon schrubben ruikt heerlijk en je staart word witter dan ooit!

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:14

heel veel wassen,

je hebt ook zoiets als groene zeep, dat schijnt te werken, maar ik ben alleen maar bang dat paardjelief er groen van wordt XD

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:21

Groene zeep werkt wel goed voor de staart hoor maar vind de biotex fijner. De CM shampoo vind ik redelijk die gebruik ik vaak om na de biotex nog even mee na te wassen.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:30

Ik gebruik voortaan zachte zeep en betadine scrub :) Werkt prima!!!!
En in de winter kan je ook gewoon wassen hoor. Ook de manen.
Wanneer het regent word de hals ed toch ook nat :D

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:43

Duur grappie Betadine Scrub te gebruiken om een staart te wassen!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:33

Mijn paard maakt er ook een potje van helaas.. Was haar staart ook regelmatig, ook in de winter, wij hebben gewoon warm water. Ik gebruik de shampoo van cowboy magic, werkt goed. :)

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:35

ik gebruik altijd cowboy magic :)

Jaleesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:12

in de winter doe ik het gwoon met een emmer daar doe ik alleen zijn staart in en dan ecishine of hoe je het ook schrijft er in en dan borstel er door en dan is die zo droog en dan glimt de staart je weer tegemoet:P

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:15

ik gebruik altijd zilvershampoo, gewoon in het kruitvat ofzo te halen en super goed!

daffiehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:19

iedere dag wassen is natuurlijk wel een beetje vaak, maar wil je ze bijvoorbeeld voor een wedstrijd of keuring mooi wit hebben of gewoon omdat je een buitenritje gaat maken de dag van te voren goed uitspoelen met warm water (zonder zeep) dangaat het meeste vieze eruit en dan 2 keer met (zilver)shampoo en dan nog een keer met cremespoeling en dan met water, klinkt als heel veel werk, maar ze zijn dan wel echt wit ;p
en hoe duur de shampoo is, het goedkoopste werkt t best!
succes!