Maya_Mariel schreef:Ik zie tegenwoordig steeds meer mensen (vooral kinderen) die met een haflinger de sport in willen...in principe heb ik hier niks op tegen, maar ik vraag me af waarom je dat in vredesnaam zou willen. Haflingers zijn werkpaarden en dus wat grover gebouwd. Tuurlijk er zijn er een aantal die in de Z lopen, maar de meeste hebben daar (via het steeds meer sportgericht fokken) toch wel een stukje arabierenbloed in zitten.
Mijn vraag is dus: waarom een haflinger kopen om de sport in te gaan(waar die niet voor bedoelt is) en niet een ander ras?
Nou hier mijn lange uitleg waarom een Hafslinger.
Voor een aantal jaren terug kreeg ik een ongeluk , ik hielp met het beleren van springpaarden, leerde ze hun eerste sprongetjes maken, en reed een dag later nadat er voor het eerst iemand op gereden had als 2de man(vrouw) erop.
Tot velen hun verbazing raakte ik op een middag verlamt door de Fjord van een vriendin.
Ik heb een flinke tijd niet kunnen lopen, maar kreeg goddank gevoel terug in beide benen, maar mocht 3 jaar lang geen paard meer rijden. Springpaard werd verkocht door ouders ennnn daar zat ik dan.
Ik was het na 1,5 jaar zat, ik dacht ik ga wel doelloos buiten rijden, ik koop mezelf een leuke Haflinger (terwijl ik daar vroeger nooit aan wou, ook geen Fjord/Fries weet ik veel) , en zie wel wat er gebeurd.
Ik wilde geen 'tank' haflinger maar een luxe.
Zo kwam ik bij Asra (te zien in profiel) die op dat moment ook 1,5 jaar was.
In 2005 is hij gekomen, heb hem zelf ingereden enz.
Ik wilde weer les, niemand is ooit uitgeleerd, en mijn instructrise vond dat ik maar eens moest starten.
Ik dacht hetzelfde als jij nu geloof ik ook denkt (Correct me if i'm wrong) :"Ik moet tussen de paarden, 1) al met een pony en dan ook nog eens een Haflinger, HA HA wat leuk ". 
Tot mijn verbazing, heb ik nu 5 wedstrijden gereden 6 winstpunten, en ik ben hartstikke blij met Asra.
Hij gaat imo niet meer weg, ik had toen gewoon weg geen geld voor een springpaard. Zit door m'n ongeluk in een uitkering dus ja ik koos voor Asra.
Als je een eigen paard hebt gehad wil je gewoon niet snel terug naar een manege .
Moet zeggen dat ik graag het springen weer oppak dus heb een veulentje met als opa Samber, en zij gaat dienen voor springen en Asra blijft lekker in de dressuur, en ik schaam me ook niet , kom altijd met punten weg en heb alleen maar mensen die hem geweldig vinden op concour.
Dus mijn eigen negatieve gedachten over ALLE Haflingers zijn bij mij als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik blijf wel nog steeds bij mijn punt dat ik niet van Tanks hou, die ik 30x kuitdruk moet geven met 8 schoppen voor ik in draf/galop zit.
Ik leg me been iets aan en draaf in een goed tempo (soms zelfs te hard) aan.
Van stap naar een goede arbeidsgalop lukt ook.
Zo