Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
horsii schreef:Vind het ook wel wat hebben zo zonder sokken nu ik het zo ziet.
groeien ze weer hard terug?
wouterpaard schreef:Ik hoef niet naar een keuring anders zou dat ook mijn enigste reden kunnen zijn.
Verder scheer ik voor de functionaliteit en niet voor de mooiheid!!
Danitsja88 schreef:Ik vind het geen mooi gezicht als je de benen niet scheert maar smaken verschillen. Bij mij gaat gewoon alles eraf en denk dat ik dit jaar 2x moet scheren. Ik doe het omdat ik best wel fanatiek ga rijden en dan niet altijd heel lang wil wachten tot hij droog is.
amazone77 schreef:wouterpaard schreef:Ik hoef niet naar een keuring anders zou dat ook mijn enigste reden kunnen zijn.
Verder scheer ik voor de functionaliteit en niet voor de mooiheid!!
ik scheer voor bijde.
lieverties schreef:Mijn hafje staat nu nog in de opfok en moet gecastreerd worden en dan haal ik hem naar huis. maar erna kan ik pas met dekens beginnen. Dus ik zal er ook aan geloven om te gaan scheren denk ik. Het mooie is toen ik met de deken aankwam in de wei om te passen was hij doodsbang maar heb hem zover dat hij eraan ruikt hahahah. Hij is volledig groen en heb hem netdus word nog een hele klus al met al.
Juut schreef:Danitsja88 schreef:Ik vind het geen mooi gezicht als je de benen niet scheert maar smaken verschillen. Bij mij gaat gewoon alles eraf en denk dat ik dit jaar 2x moet scheren. Ik doe het omdat ik best wel fanatiek ga rijden en dan niet altijd heel lang wil wachten tot hij droog is.
Ik rijd recreatief en altijd buiten. Ascot heeft dan altijd een uitrijdeken op met bortstuk, dus dat alleen zn lijf en hals is geschoren valt niet zo gauw op. Voor mij is de reden van scheren ook het drogen; paardje heeft echt een poolvacht waarmee hij na een kwatier stappen al bezweet raakt. Krijg ik niet meer droog gestaptMet scheren is het deken er af, rijspul er op, rijspul er af deken er op...en klaar
Sita_ schreef:lieverties schreef:Mijn hafje staat nu nog in de opfok en moet gecastreerd worden en dan haal ik hem naar huis. maar erna kan ik pas met dekens beginnen. Dus ik zal er ook aan geloven om te gaan scheren denk ik. Het mooie is toen ik met de deken aankwam in de wei om te passen was hij doodsbang maar heb hem zover dat hij eraan ruikt hahahah. Hij is volledig groen en heb hem netdus word nog een hele klus al met al.
Dus hij is straks 2, misschien 3 als ie thuis komt, (neem ik aan) en dan ga je gelijk al dekens er op gooien en scheren?
Juut schreef:Bij mij blijft die deken de gehele rit er op liggen, tenzij het tegen het voorjaar al echt weer aangenaam temperatuur begint te worden. Heb een uitrijdeken met borststuk, vind ik ideaal. Maar een grotere maat fleecedeken werkt net zo goed, en zit wat warmer