een beetje erg dik.,,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:05

SyhaxDesy schreef:
Nonnekuh schreef:

2 rondjes door een rijbak, niet belagelijk groot.
Paard is röntgologisch en klinisch gekeurd voor aanschaf en toen was er niets.
En. schandalig dat de instructrise er op gestapt is?!
Sorry hoor, maar heb ik óóit gezegt dat ze er op is blijven zitten?
Bij het proefrijden was er niets aan de hand met dat zweet gedoe.
Paard is heel goed verzorgt ook door mijn instructrise.
Hij moest wel worden ingeslapen, heeft eerst (idd omdta ze dachten aan spierbevangen) een tijdje op het land gestaan.
Plotseling op een morgen lag hij zwetend en schuimend in stal en kon niet meer opstaan omdat hij niet meer op zijn hoeven kon staan, door hoefbevangen dus.
Knap dat je dingen kunt zeggen als je niets van het verhaal weet.

En over dat:
"Vertel ons niet met je 11 jaar dta jij het beter weet dan derest van de wereld"

Hahaha, ik plaatste het alleen, de vee-arts heeft het geconstateerd.

Ook na aanschaf van een pony kan deze nog ziek worden, zelfs wanneer die helemaal goedgekeurd is.
Maar zo plotseling hoefbevangen?? Van de een op andere dag?
Denk toch echt dat er iets anders aan de hand was....

Ik eg toch niet plotseling?
Het was al langer zo, maar dat kwam dus door het zweten, dta hoefbevangen.[/quote]

Euh...dat zeg je dus wel :j

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:07

Ik eg toch niet plotseling?
Het was al langer zo, maar dat kwam dus door het zweten, dta hoefbevangen.[/quote]

Euh...dat zeg je dus wel :j[/quote]

nee ik zei dta ie plotseling op een ochtend zwetend in stal lag en niet meer op kon staan.
Ik zei niet dat ie plotseling hoefbevangen was geraakt en toen niet meer op kon staan.

Prutsmuts

Re: een beetje erg dik.,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:17

Wat jij wil meisje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:33

@SyhaxDesy; Kan het misschien zijn, omdat het niet jouw pony betreft maar dat van je instructrice dat jij het verhaal niet goed gehoord of begrepen hebt?

Eerst vertel je namelijk dat van teveel zweten een paard/pony hoefbevangen kan raken, daarna vertel je dat je intructrice op een pony stapte en die begon na 2 rondjes heel erg te zweten en kreeg daarna hoefbevangenheid.
Daarna vertel je dat de pony al schuimend in zijn stal lag en niet meer op kon staan... dat is toch een verwarrend en raar verhaal wat je verteld?
Wat ik denk; dat het paard EN hoefbevangenheid had EN iets anders wat een wisselwerking heeft veroorzaakt. Dit verhaal van je instructrice heeft waarschijnlijk veel indruk op je gemaakt, dat is heel logisch want je houdt van paarden.. maar ik denk dat je essentiele (sorry; belangrijke) stukken mist uit dit verhaal.. Valt ook iets voor te zeggen want A: je bent nog maar 11 en B: omdat de pony niet van jou was heb je het misschien niet goed gehoord en C: elke buitenstaander pakt zo'n verhaal anders op en kan zoiets anders danwel verkeerd interpreteren.

Dat deze pony toevallig op een absurde manier zweette wat dus niet goed was voor de pony EN hij was hoefbevangen, dat wil nog niet zeggen dat als je een pony of paard veel laat zweten dat ze daar hoefbevangheid van krijgen.
Je hebt dat verhaal een beetje uit zijn verband gerukt, maar dat geeft niets, niemand verwacht van een meisje van 11 dat die het allemaal heel goed weet.
Zelfs niet van iemand van 23 (ikzelf dus) maar op mijn leeftijd kun je zoiets wel beter relativeren.

Sorry, als er moeilijke woorden in staan moet je het maar opzoeken in een woordenboek :P haha

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:58

Zinia schreef:
@SyhaxDesy; Kan het misschien zijn, omdat het niet jouw pony betreft maar dat van je instructrice dat jij het verhaal niet goed gehoord of begrepen hebt?

Eerst vertel je namelijk dat van teveel zweten een paard/pony hoefbevangen kan raken, daarna vertel je dat je intructrice op een pony stapte en die begon na 2 rondjes heel erg te zweten en kreeg daarna hoefbevangenheid.
Daarna vertel je dat de pony al schuimend in zijn stal lag en niet meer op kon staan... dat is toch een verwarrend en raar verhaal wat je verteld?
Wat ik denk; dat het paard EN hoefbevangenheid had EN iets anders wat een wisselwerking heeft veroorzaakt. Dit verhaal van je instructrice heeft waarschijnlijk veel indruk op je gemaakt, dat is heel logisch want je houdt van paarden.. maar ik denk dat je essentiele (sorry; belangrijke) stukken mist uit dit verhaal.. Valt ook iets voor te zeggen want A: je bent nog maar 11 en B: omdat de pony niet van jou was heb je het misschien niet goed gehoord en C: elke buitenstaander pakt zo'n verhaal anders op en kan zoiets anders danwel verkeerd interpreteren.

Dat deze pony toevallig op een absurde manier zweette wat dus niet goed was voor de pony EN hij was hoefbevangen, dat wil nog niet zeggen dat als je een pony of paard veel laat zweten dat ze daar hoefbevangheid van krijgen.
Je hebt dat verhaal een beetje uit zijn verband gerukt, maar dat geeft niets, niemand verwacht van een meisje van 11 dat die het allemaal heel goed weet.
Zelfs niet van iemand van 23 (ikzelf dus) maar op mijn leeftijd kun je zoiets wel beter relativeren.

Sorry, als er moeilijke woorden in staan moet je het maar opzoeken in een woordenboek :P haha

Zou kunnen ze ging mee voor het kijken van een nieuwe pony voor mij omdta ze er veel verstant van heeft enz..
Toen we in de auto zaten had ze het verteld, zij zat voor in en in achter in.
Maar voor wat ik had meegekregen om in het kort maar te schrijven was dat ze een paard had laten inslapen omdat ie zo zweette en en dat ze op het laatste moment door hadden dat ie door dat zweette hoefbevangen was geworden. (op het laatste moment omdat ze net zo verbaast was als jullie, dat door het zweten hoefbevangen is geworden)
Maar omdat hij toen zo'n pijn had hadden ze hem laten inslapen.

veder moet ik even zeggen dta ik niet snap waarom iedereen zo raar reageerd.
Dat jullie dat niet hebben gehad of er nooit over hebben gehoord, hoeft dan niet zo te zijn dat het niet waar is.
Mensen zeggen altijd dat ik hardleers ben, maar dara heb ik toch zo mijn twijfels over..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:02

dat je hardleers bent staat als een paal boven water ja :j
Het dier lag gewoon te zweten van de pijn op dat moment.
Dat is iets heel anders dan bevangen raken van het zweten dacht ik zo.
Hoor jij trouwens niet op school te zitten?

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:06

alison_belle schreef:
dat je hardleers bent staat als een paal boven water ja :j
Het dier lag gewoon te zweten van de pijn op dat moment.
Dat is iets heel anders dan bevangen raken van het zweten dacht ik zo.
Hoor jij trouwens niet op school te zitten?

Het enige wat is nog zeg is: begin een stal voor probleempaarden zou ik zeggen ;)
U weet het allemaal zóóó goed, toch?
En klokkijken kunt u ook niet, of u heeft geen idee meer met welke leeftijd op welke school zit.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:08

hup, nu snel je huiswerk maken en je grote mondje dicht

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:09

alison_belle schreef:

geen idee welke leeftijden op welke scholen zitten dus..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:12

Leuke discussie hier. Lekker offtopic, dus TEM wel even.

SyhaxDesy, laat het rusten. Je denkt gelijk te hebben maar zweten en daardoor hoefbevangen is iets wat een mooi broodje aap is.
Waarschijnlijk heb je het verhaal niet goed begrepen.

TS: veel bewegen is het belangrijkste.
Daarnaast het liefst maar een paar uurtjes op het land en verder in de paddock met een plukje goed hooi (lekker grof) waar hij mooi een tijd druk mee is.

Als het echt extreem is qua dik zijn zou ik wel een DA raadplegen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:13

SyhaxDesy schreef:
alison_belle schreef:

geen idee welke leeftijden op welke scholen zitten dus..

je bent 11 dus je zit waarschijnlijk nog op de basisschool..dus ben je tussen kwart over 3 en 4 uur uit neem ik aan?(per school verschillend..)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:15

ach ik kan de flapdrol niet kwalijk nemen dat ze zo haar eigen gedachtengangen heeft.
Iemand MET hersens had allang in mijn profiel gezien dat mjin dochter niet veel joger is dan zij ;)
Ik vind het de moeite niet meer waar in te gaan op dit draakje :D

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:19

alison_belle schreef:
ach ik kan de flapdrol niet kwalijk nemen dat ze zo haar eigen gedachtengangen heeft.
Iemand MET hersens had allang in mijn profiel gezien dat mjin dochter niet veel joger is dan zij ;)
Ik vind het de moeite niet meer waar in te gaan op dit draakje :D

Haha, knap dat u dan niet weet dat je op de basisschool geen huiswerk hebt, en de tijden niet eens weet.
En u zegt wel dta u het de moeite niet waard vind, maar alsnog reageerde u, erig grappig! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:30

Als ik dan nog even offtopic mag reageren... HEY ik had vroeger wel huiswerk op de basisschool!! Verdorie.. elke week wel iets; dictee zat er elke week in (gelukkig maakte ik daar niet zoveel fouten mee dus ik hoefde niet veel woorden te leren) maar een 'd', 't' en 'dt' boekje moest ook elke week mee naar huis EN ik had soms topografie er bij... wat een slavendrijvers op die school van mij zeg!

LOL, nou ik vind het niet de moeite waard om te gaan ruzien.. ik ben zelf ook 11 geweest en ik vind SyhaxDesy gelukkig 'volwassen' reageren op mijn reactie..
Is toch ook niet nodig dames, een wellusnietus spelletje?

Ben trouwens benieuwd of TS inmiddels een beetje opweg is geholpen met haar dikke haflinger, foto's!!!!

quintyxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:33

Zinia schreef:
Als ik dan nog even offtopic mag reageren... HEY ik had vroeger wel huiswerk op de basisschool!! Verdorie.. elke week wel iets; dictee zat er elke week in (gelukkig maakte ik daar niet zoveel fouten mee dus ik hoefde niet veel woorden te leren) maar een 'd', 't' en 'dt' boekje moest ook elke week mee naar huis EN ik had soms topografie er bij... wat een slavendrijvers op die school van mij zeg!

LOL, nou ik vind het niet de moeite waard om te gaan ruzien.. ik ben zelf ook 11 geweest en ik vind SyhaxDesy gelukkig 'volwassen' reageren op mijn reactie..

Zolang anderen aardig zijn blijf ik ook aardig ;)
Maar dat huiswerk bij u was vroeger, die vrouw heeft zelf een kind niet veel jonger dan heeft ze gezegt.
Ik snap ook niet waarom ze perse wilt dat ik zeg dat ze gelijk heeft, want dat gaat namelijk niet.
ik heb het zo gehoord en zij gaat er zo raar op reageren, omdat iets anders is en niet vaak voor komt hoeft het niet gelijk zo te zijn dat het niet kan namelijk.
En het lijkt mij ook nogal logisch als ik een dan kan kiezen tussen iemand op bokt die ik niet eens ken, of een veearts, logisch dat ik dan voor een veearts kies toch?
En ik ben dara ook blij mee, als ik namelijk ALLES zo van iedereen waar neem en toevallig van de verkeerde, is het gewoon foute boel.
En ik snap ook niet, het is niet mijn paard geweest ik heb het paard niet gekend ofz en het is al gebeurt, waarom nog zo raar doen erover tegen mij?
Je bereikt er niets mee hoor.
Veder kun je ook wel zeggen dat ik een nog maar 11 ben en jij al 40, maar sorry hoor.. klinkt dta niet een beetje ehm.. zielig?

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:46

Blijkbaar ontstaat hier nu de volgende discussie over het al dan niet krijgen van huiswerk op de basisschool. @SyhaxDesy ik denk dat het per school verschillend is of je wel of niet huiswerk krijgt op de basisschool. Vooral in groep 7 en 8 kreeg ik het ook wel hoor. Nu is dat wel 13 a 14 jaar terug al ongeveer (jeetje.. ik word oud!) maar weet van een meisje die nu 15 is en dus nog niet zo lang van de basisschool af is, dat zij ook huiswerk kreeg! Daarnaast wisselen ook de tijden per school!

Verder denk ik dat TS weinig aan deze discussie heeft.

@ TS: heb je al aan zo'n graasmuilkorf gedacht? Of hoe dat maar mag heten. Dan kan ze toch op het land staan en krijgt ze voer binnen, maar wel in veel beperktere mate! Heb van iemand in de buurt begrepen dat ze daar eerst wel erg aan moeten wennen, maar haar paard was al enorm afgevallen!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:57

Mijn paard heeft ook een tijdje met een graasmasker gestaan, echt ideaal!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:47

Moderatoropmerking:
Er wordt hier behoorlijk offtopic gegaan. Ik verzoek daarom ook om deze discussie te laten rusten en zelf de meest wijze te zijn hier.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:44

Wellicht is het antwoord al gegeven, maar zo min mogelijk op stal (veel bewegingsruimte) en minder krachtvoer/brok. Wel veel ruwvoer, zodat hij zich niet kan vervelen. En natuurlijk regelmatig in de week beweging geven door middel van longeren, rijden, wandelen, etc.. En als hij het land op gaat, dan zo kort mogelijk gras, want de sprietjes na het maaien kunnen al dikmakers zijn! ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:28

Mijn haffie krijgt 's zomers alleen een half blokje summerfit per dag en 2 flinke plakken hooi en staat met een graasmasker op de wei. Verder elke dag minstens een half uur bewegen. Hij is echt ontzettend afgevallen en blijft nu ook prima op gewicht :P