Kun je een stamboomloze Haflinger laten keuren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Re: Kun je een stamboomloze Haflinger laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:49

Dan kun je beter zonder paard bij een Haflingerkeuring gaan kijken.... Kan je paardje lekker thuis blijven.... Je doet hem er geen plezier mee hoor....
Ik snap het wel hoor, heb er zelf met mijn merrie over gedacht, maar uiteindelijk besloten (mede in het belang van mijn paardje) om het niet te doen. Kan madam lekker op 't weitje blijven staan...

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:38

Ik denk dat de topicstarter bedoelt dat ze eens aan een keuring zou willen deelnemen met haar Haflinger om te weten hoe hij scoort qua exterieur en gangen.
De mijne heeft ook geen stamboekpapieren (vader is Haflinger met papieren maar niet goedgekeurd als dekhengst, moeder lijkt op Haflinger maar was niet 100% zuiver). Ook ik zou hem eens tussen allemaal andere Haflingers laten keuren om te kijken hoe ver hij het brengt, maar dat kan dus niet omdat er nu eenmaal geen keuringen zijn voor niet-stamboek-Haflingers.

En zeg nu zelf, deze bink zou hoog eindigen :9 :
Afbeelding
Afbeelding

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:35

Die opname voor het wachtregister, vind dit plaats tijdens de gewone keuringen of gebeurd dit ergens anders? Ik heb namelijk een haf merrie van een ggk hengst x haf. Helaas zijn de papieren van de moeder kwijt geraakt voordat mijn merrie werd geboren.