Rijden op een haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 19:50

Natasja22 schreef:
Rosanna1990 schreef:
ik heb eindelijk mijn gouden tip gekregen, alleen wordt hard oefenen want heb vandaag erg veel pijn in de knie:(

Welke tip heb je gekregen dan?

Nou, ik stond altijd met mijn tenen in de beugels, wat voor heel veel onbalans zorgde. Nu heeft iemand me uitgelegd dat ik echt met de bal van mijn voet in de beugel moet gaan staan, en ik merkte echt direct verschil :D
Het rijden voelt nu echt al een stuk lekkerder.

LoveCartoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:41

Ik heb 1 jaar en 2 maanden ofzo op een haflinger gereden en vind ze zonder zadel goddelijk zitten het is als een stoeltje, - mijn idee ernaar,
het zadel zat gewoon niet goed op haar een heel oud krakkemikkig zadel vandaar, maar het zijn denk ik een van de makkelijkste zitten

Mando

Re: Rijden op een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:49

Waar ik weer wat moeite mee heb is mijn handen laag te houden.... klinkt mss gek maar als ik mijn armen netjes gebogen houd dan heb ik het idee dat ik zo'n stuk boven het zadel zit met mijn handen.
Kan ook aan mij liggen hoor...

Simone1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:10

ik heb er ook geen last van alleen mijn zit soms vinden in de galop k zou ook niet weten hoe het komt

joyce958

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:03

ik heb er ook last van. ik denk dat haflingers gewoon zo bol en rond zijn dat dat moeilijk is . maar oefening baard kunst.. of zoiets

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:05

Ik heb ook een hele rare houding op mijn verzorghafje. Laatst reed ik even op een pony van een ander ras en toen zat ik super netjes :P

DanielleLauJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:34

IK rijdt al jaren mijn haf en heb geen moeite met rijden met haar. ze laat mij makkelijk zitten en 't voelt ook goed.
ik rij ook de paarden van mij zus (KWPN'ers) en tuurlijk voel je wel verschil maar qua zit is 't niet vervelend of zo.