wie heeft de oudste haflinger op bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:50

Joop ziet er zekers nog goed uit!
Mijnes zal niet (nooit?) zo oud worden, hij is 5, maar heeft afwijkende beenstand. Artrose zal hem nekken vrees ik..

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:52

De haflinger waar ik wel eens op reed (rij nu wel eens op haar zoon (ggk. dekhengst Strizzi v/d heksenketel is zelf 22 geloof ik al, he-le-maal niks van te merken, loopt als een trein en voelt zich nog op en top hengst ;) ) is van 1979, dus 31 jaar :D Ze heet Myrtle v/d Heksenketel, loopt nog steeds onder het zadel (lekker door 't bos stappen enzo) en doet dit nog bijzonder goed <3 Je zou het haar absoluut niet geven, misschien 22 jaar. Strizzi daarintegen zou zo voor 16 doorkunnen, zal wel in de genen zitten :P Mijn beste vriendin heeft een kleindochter van haar, die ken ik sinds veulen af aan. De haflingers van de heksenketel ken en rij ik al zo'n 12 jaar, onverwoestbaar zijn ze haha!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 20:55

shantalufyou schreef:
wat heb jij trouwens een leuk hafje :D

dankje zet staks nieuwe foto,s in mijn profiel :o :o :D

Agossielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:56

ik heb een haflinger die rond de 20 is.
jammer genoeg zal ze 31 niet reden
(ze heeft artrose in de spronggewricht, als ze dat niet had zal ze het wel kunnen halen- ze denk nog dat ze 5 jaar is ofzo)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 20:56

ashley1 schreef:
De haflinger waar ik wel eens op reed (rij nu wel eens op haar zoon (ggk. dekhengst Strizzi v/d heksenketel is zelf 22 geloof ik al, he-le-maal niks van te merken, loopt als een trein en voelt zich nog op en top hengst ;) ) is van 1979, dus 31 jaar :D Ze heet Myrtle v/d Heksenketel, loopt nog steeds onder het zadel (lekker door 't bos stappen enzo) en doet dit nog bijzonder goed <3 Je zou het haar absoluut niet geven, misschien 22 jaar. Strizzi daarintegen zou zo voor 16 doorkunnen, zal wel in de genen zitten :P Mijn beste vriendin heeft een kleindochter van haar, die ken ik sinds veulen af aan. De haflingers van de heksenketel ken en rij ik al zo'n 12 jaar, onverwoestbaar zijn ze haha!

kijk dat gaat er op lijken 31 jaar 8-) 8-) 8-)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:58

Myrtle heeft ook artrose, al een flink aantal jaar maar behalve in de winter heeft ze niet zo veel last van. Ze krijgt ook wel de nodige poedertjes daarvoor geloof ik hoor. Onder het zadel is ze in de winter wel stijver als in de zomer maar kreupel is ze niet. Gewoon lekkere stapritjes en een beetje draven gaan nog prima :j
Dus wie weet hoe oud die van jou nog kan worden (mits ze zich nog fijn voelt natuurlijk).

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 21:01

Agossielover schreef:
ik heb een haflinger die rond de 20 is.
jammer genoeg zal ze 31 niet reden
(ze heeft artrose in de spronggewricht, als ze dat niet had zal ze het wel kunnen halen- ze denk nog dat ze 5 jaar is ofzo)

met veel liefde en verzorging gaat ze heeeeeeel oud worden let maar op

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:58

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:27

18 jaartjes oud :D :D

Niet de winnaar ;) Maar hopen dat iedereen zijn haffie nog veel langer meegaat :P :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:00

Niek van de Dickenes, is 20 jr. Niet de oudste zie ik al. Ga eens kijken in dit topic, mss kom ik nog wel fam. van hem tegen ;)

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:36

ashley1 schreef:

oh ik hoop het echt dat dat zo is *D
Mijn haffie heeft als vader Strizzi en is 2 weken terug 14 geworden.
Ik heb toen met hem afgesproken dat hij over de 30 zal worden en ik nog ff de tijd heb om een inieminie huisje te vinden met een stukje land waar hij oud kan worden :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:18

Nou dat moet dan wel lukken ;) met dat oud worden...als hij een beetje naar z'n vaders familie trekt ;)

@Faringo: Leuke haf heb je, erg licht zeg, Strizz is niet zo licht dus dat zal hij dan wel van de andere kant hebben zeker hihi ;)
Maare, die manen heeft hij duidelijk wel van z'n vader geeerfd :D Mooi he *D
Zit alleen wel in de weg met rijden haha :P
Strizzi is nog steeds erg voorwaarts en werkwillig, alle oefeningen zitten erop, travers, appuyeren, schouderbinnenwaarts. Hij is alleen wel wat stijf (loopt niet meer zo heeeel vaak) dus het gaat niet allemaal even soepeltjes meer maar als je erop gaat zitten en je denkt 'hmm...ik ga eens kijken of dit of dat lukt' dan merk je gelijk dat hij meedenkt en gelijk de oefening uit wil voeren, en dat voor zo'n oude opa :D

Maar owee als je een ander paard tegen komt in het bos, en het blijkt een merrie te zijn.....nou dan is het gelijk geen opa meer haha! }>

Dus op wat stijfheid na door te weinig concrete training is er niks aan hem te merken, dus het is een sterk geslacht 8-)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:29

bij hof van alting staat een haf laura v/d wortel
geen idee hoe oud ze isAfbeelding

en bij opherme staan er ook een aantal (ouwetjes) http://www.opherme.nl/oudesite/ponies.htm maar heb nog geen enkele ouder dan 28 gevonden!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:45

Wat leuk Amor's opa aan moeders kant is Strizzi vd Heksenketel :)

:+ Zie net dat het verkeerd staat op me profiel

Amor = Aram van het Maathuis x Strizzi van de Heksenketel
Melody = Magic van de Bosrand x Star

Silvia van het Vossehol is Melody's moeder
Louise is Amor's moeder

Anoniem

Re: wie heeft de oudste haflinger op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:51

Ik heb een haflinger gehad en die werd 23... ze zach dr uit als een 11 jarige en sprong ook nog 80 a 90cm met veel plezier!

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:56

Mijn haf dame is dit jaar 14 geworden.
Geen winnaar zo te lezen, maar dat geeft ook niet. :+
Kan ze hopelijk ook nog heel wat jaren mee! :D

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:00

'Mijn' hafje is 22! Maar ik heb al oudere hafs voorbij zien komen in dit topic ;P

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:03

Jaja voorlopig is lieve oude Myrtle de 'winnaar' *D
Ik zal 't haar zeggen en wat extra lekkers geven ;)

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:22

Gefeliciteerd hoor Ashley1, ik hoop dat mijn Silvester ook zo oud gaat worden.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:29

Philip, de (Haflinger) buurman van mijn merrie is 33 :) .
(We dachten trouwens vandaag dat het zijn laatste dag was :\ ...)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:31

:D Leuk zeg...ik zie Myrtle dat ook nog op d'r gemakje halen, gelukkig :j

Sneu zeg, moet wel schrikken zijn geweest, zeker als het zo'n oudje betreft.. :(:)
Is hij er weer goed uitgekomen?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 00:01

ashley1 schreef:
Jaja voorlopig is lieve oude Myrtle de 'winnaar' *D
Ik zal 't haar zeggen en wat extra lekkers geven ;)

ja geef haar maar veel lekkers hoor dat verdiend ze op haar leeftijd :D

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 00:03

Sterre schreef:
Philip, de (Haflinger) buurman van mijn merrie is 33 :) .
(We dachten trouwens vandaag dat het zijn laatste dag was :\ ...)

dat is weet 2 jaar ouder
we hebben een nieuwe koploper :D :D :D
is alles wel goed met hem nu?????

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:06

Hmmm... de DA is natuurlijk meteen geweest. Hij had een verstoppingskoliek, maar bij het aftasten van de darm voelde ze dingen die daar niet horen te zitten en dacht ze aan een aantal (kleinere) tumoren.
Hij heeft pijnstillers en een maagsonde gekregen met 6 liter vloeistof en een infuus met 10 liter vocht.
Hierdoor is ´ie wel redelijk goed opgeknapt.
Maar goed, het beessie is wél 33 hè :\ , wie weet hoe lang hij het nog volhoud. Zijn baasje is iig realistisch genoeg om te beseffen dat hij nu wel op z´n eindje loopt ...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:08

kim_bjorn schreef:
ashley1 schreef:

oh ik hoop het echt dat dat zo is *D
Mijn haffie heeft als vader Strizzi en is 2 weken terug 14 geworden.
Ik heb toen met hem afgesproken dat hij over de 30 zal worden en ik nog ff de tijd heb om een inieminie huisje te vinden met een stukje land waar hij oud kan worden :D

de vader van strizzi is star,en die leeft ook nog. :D
27 jaar is hij nu geworden.
Afbeelding
helaas heeft hij wel atrose,denk niet dat hij nog lang zal dekken.
in zijn koppie is het nog net een 3 jarige. geweldige hengst. :j