waar komt jullie haflinger vandaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:11

Ik heb Fanja gekocht van de kleinschalige fokstal waar ik reed. Ik heb haar moeder een hele tijd gereden en zij was echt mijn maatje. Ook moeder's moeder heb ik daarvoor gereden, ook een superlief paard dussja het lag bijna voor de hand dat toen het eerste veulentje een merrie werd en te koop kwam... Van mij zou worden. :D Inmiddels is ze ruim 3 jaar en al 3 jaar bij mij :)

Sita_

Re: waar komt jullie haflinger vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:11

Mijn 3 volwassen Haflingers heb ik alle 3 particulier gekocht..
Mijn 2 jaarlingen heb ik bij Haflingerstal Landmansleven gekocht.. Ik was op zoek naar 1 jaarling maar kwam er uiteindelijk met 2 naar huis.. :D

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:39

sterre komt bij een handelstal vandaan (Janssen vd hout in Haghorst)
geen contact mee.

wel contact met alle eigenaren en fokker.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:51

Annabel komt van M.J.A verwoert-schipper uit sleeuwijk NB.. Geen contact met de mensen helaas.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:52

Met de fokkers van mijn jaarlingen heb ik ook nog contact..
Zo ook met het meisje waar ik een van mijn volwassen merries van gekocht heb..

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:06

Sjimmie was eerst heel kort mijn verzorgpaard daarna heb ik hem overgekocht en staat nog steeds op in en op de zelfde stal al ruim 17 jaar waarvan hij nu 9 jaar in mij bezit is Sjimmie is nu 23.Heb nog geregeld contact met zijn oude eigenaar die hem ook 9 jaar heeft gehad en ze komt ook nog af en toe langs met haar kids.

Amon heb ik 10-8 alweer 2 jaar hij is nu 3.
Ik zou zeer zeker als ik ooit weer een ander paardje zoek bij de fokster van Amon een veulen kopen(als ze ooit weer een veulen zóu fokken)
Zeer betroken persoon die alleen maar goed en lief is voor haar beesten!
Nog geregeld contact mee en altijd even leuk!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:09

Mijn haflinger komt bij een fokker vandaan uit Haastrecht (particulier).
Ik zou er zeker weer een hafje kopen, áls ze over 30 jaar nog fokt :+

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:57

Mijn Haflinger komt bij een particulier vandaan.
Uit Oostzaan.

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:35

Aura komt uit Duitsland en heeft meerdere eigenaren gehad, met allemaal heb ik contact gehad en ze weten dat ze bij mij staat nu. Geen regelmatig contact, maar we weten elkaar te vinden zeg maar.

Elin heb ik gekocht bij de stal waar ik voor rij, dus nog erg veel contact.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:38

Ik heb Floor een maandje voor haar vorige eigenaren gereden. Toen ik hoorde dat ze te koop stond heb ik gekeken of het financieel haalbaar was en heb ik haar gekocht.. :)

Edit: ze is gefokt in Raalte.
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 29-07-10 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:45

Brigitte komt bij de fokker uit noordburgum vandaan.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:50

ik heb mijn haf bij een fokker gekocht toen hij net 4 jaar was ,hij is nu 15 jaar
toendertijd heb ik alle fokkers die een beetje in de buurt waren opgebeld ,en gevraagd of ze nog een niet te kleine haflinger ruin hadden staan ,en in giessen was het raak
hellaas bestaat deze fokerij niet meer

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:46

De mijne heb ik via mijn buurman hun kennisen gekocht en stond hiervoor in Rekken en is gefokt door iemand in Aalten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:15

Die van mij komt uit Belgie. (Chaumont in de buurt van Luik)

Ik werk in de transport en via onze planner die een vriendin had in Belgie (ondertussen zijn ze getrouwd) ben ik aan Mando gekomen.

Zij fokte Haflingers en zou naar Nederland gaan verhuizen. Dus ze had nog Mando, zijn moeder, oma en tante staan.
Ze vroeg zich af wie de beste kans had om nog te wennen aan een nieuwe eigenaar en dat werd Mando.

Ik stuur haar af en toe nog een mailtje krijg er zelden of nooit reactie op terug maar dat maakt me niet uit.
Als ze de mailtjes leest en weet dat het goed gaat met hem vind ik het belangrijkste.

Ondertussen heb ik hem alweer ruim 4 jaar.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:41

De eerste 2 jaar dat ik reed bleef ik maar zeuren om een paard. Met sinterklaas, kerst en verjaardagen. Nou... dat ging niet zoals gepland, kreeg dus niks :o

Maar... nu net 20 weekjes geleden, kom ik thuis, en zegt mijn vader: je krijgt een paard (terwijl ik er al 5 jaar niet meer om had gevraagd :D )

Ik kreeg het paard van mijn nichtje, met zadel, 2 hoofdstellen (heb er inmiddels al 4 :o ), 12 dekjes (heb er inmiddels al 20 :o ) beugels, beugelriemen, en nog veeeeeeeeeeel meer.

Zo zie je maar dat wonderen de wereld nog niet uit zijn :D

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:22

Ik heb mijn merrie gekocht van de manege waar ik zel reed. Via via achter gekomen dat ze bij een kleinschalige fokkerij hier uit de buurt weg komt.

Mijn veulen is een dochter van haar die ik zelf gefokt heb.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:28

Die van mij komt bij de fokker vandaan in Nederweert.
Een vriendin van me had hem gezien en ook gekocht. Wij hebben hem opgehaald en hij stond bij mijn paarden in de wei. Zij had er geen tijd voor en toen hebben wij hem overgekocht.
Ik heb geen contact met de fokkers, wel met die vriendin van me :)

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:32

mijn eerste twee komen bij Nelleke Breederland vandaan stal van Slandshof en de laatste van de Doeze Hoeve in Elst.

Al zijn er nog mensen op zoek naar mooie 2 en 3 jarige haflingers pb mij! of neem contact op met de familie Doeze Jager

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:15

Mijn Haflinger heb ik gekocht van een handelaar uit de Betuwe, ze schijnt heel actief te handelen in Haflingers (ben wel benieuwd of er meer mensen een paard bij haar gekocht hebben, info via pb)
Met haar heb ik helemaal geen contact meer. Maar de mensen die haar hebben gefokt en t/m haar 7e hebben gehad heb ik nog wel heel veel contact mee. Ze komen ook regelmatig kijken :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:24

Melody komt uit 'S-hertogenbosch vandaan maar is als veulen een paar keer verkocht omdat ze verveeld en eigenwijs was.
Uiteindelijk bij ons als pensionpaard gekomen als 5 jarige en toen ik haar kreeg was ze net 6 jaar.

Amor komt uit 's-Gravenhage maar is als 8 jarige pony als pensionpaard gekomen op onze stal en op ong. 9 jarige leeftijd is hij in ons bezit :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:38

Mijn haflinger komt van de elshof af. Ik heb haar nu 4 jaar. En ze blijft ook van mij, ze gaat niet meer weg. Met de vorige eigenaar heb ik geen contact meer mee. Maar de vrouw/ meisje die haar voor mij heeft gereden heb ik wel contact.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:58

Mijn haflinger komt uit Tyrnaarlo. Heb haar toen via een advertentie in de krant gekocht. Bij haar fokker Hollander.

Heb ooit eens een veulen bij haar gefokt. Kent iemand hem toevallig. Het is voglens mij ondertussen een ruin. ZIjn naam is Avalon van de Wellies. vader is Alcantara.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:03

We hebben Aiden gekocht met 3 maanden en met 6 maanden is hij bij ons gekomen :D. Wij hebben hem gekocht bij Pauk @ Bokt. Die spreek ik regelmatig en heb ik leuk contact mee :D

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:07

Bjorn komt uit Friesland weg, hij heeft maar een eigenaar gehad voor mij. Zij was ongeneeslijk ziek en wist dat ze zou overlijden. Zo is hij op mijn pad gekomen, ik vond hem meteen geweldig :) Toen we hem gingen halen was dat heel emotioneel, ik moest ook huilen gewoon. Ja, zij wilde niet van hem af natuurlijk maar had geen keus. Ja dat was heel heftig.

Nadat ik hem 8 mnd had is de vorige eigenaresse overleden.

Wat heel leuk was, is dat ik heel veel e-mailcontact met haar heb gehad tot ze is overleden, foto's mailen en verhaaltjes. Verder is haar dochter een keer komen kijken en later haar man nog een keer. Nu na al die jaren heb ik nog steeds zo nu en dan contact met de dochter. Binnenkort komt ze weer een keer kijken.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 21:13

kim_bjorn schreef:
Bjorn komt uit Friesland weg, hij heeft maar een eigenaar gehad voor mij. Zij was ongeneeslijk ziek en wist dat ze zou overlijden. Zo is hij op mijn pad gekomen, ik vond hem meteen geweldig :) Toen we hem gingen halen was dat heel emotioneel, ik moest ook huilen gewoon. Ja, zij wilde niet van hem af natuurlijk maar had geen keus. Ja dat was heel heftig.

Nadat ik hem 8 mnd had is de vorige eigenaresse overleden.

Wat heel leuk was, is dat ik heel veel e-mailcontact met haar heb gehad tot ze is overleden, foto's mailen en verhaaltjes. Verder is haar dochter een keer komen kijken en later haar man nog een keer. Nu na al die jaren heb ik nog steeds zo nu en dan contact met de dochter. Binnenkort komt ze weer een keer kijken.

fijn dat je hem voor haar een mooi plekje heb kunnen geven