Haflinger verkopen, iemand die mij kan helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 15:45

Lobke_ schreef:
Snap dat het lastig is hoor taxeren, ik zelf zou het ook helemaal niet weten. :)

Ze is inderdaad nog nooit gedekt.

Newmom mag ik vragen hoe dat zou werken? :)
Het idee klinkt opzich wel okee, maar ik heb gewoon geen geld meer om haar te onderhouden.
Kan ik dit wel van iemand vragen om haar helemaal tebetalen maar wel zelf de touwtjes in handen tenemen? :)

Zelf weet ik t niet helemaal precies, maar een vriendin van mij heeft haar paard ook verleased (als dat woord uberhaupt bestaat :) )
t komt erop neer dat het meisje wat haar paard leased alle kosten betaald plus de huur van het paard (wat bij mijn weten niet veel is, dus rijk zul je dr niet van worden) en voor zover ik weet worden de dierenarts kosten gedeelt.
en tuurlijk kun je verwachten dat ze je paard goed behandelen,
als je op de manege een paard voor een uur huurt houden ze je toch ook in de gaten?

als je interesse hebt kan ik je het tel nr van mn vriendin pben, dan kun je gewoon eens vragen hoe ze dat heeft gedaan en misschien kan ze je wel een kopie van t contract op sturen zodat je je daar eens in kan verdiepen.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 15:53

nikkigioa schreef:
Ten eerste: wat jammer dat je je hafje weg gaat doen!

Nu even als reactie op je vraag. Mijn haflinger heb ik gekocht met een soortgelijk contract. De verkoper (ik was dus de koper) had een contract gemaakt, waarin voorwaarden m.b.t. de verzorging van de haflinger vermeld stonden. Maar er stond ook in, dat zij als eerste recht had om de pony terug te kopen. In de praktijk is het contact echter na anderhalf jaar verwaterd. Ik heb haar nog wel eens foto's gestuurd (ik was natuurlijk apetrots op mijn haflinger, dus ik vond het geen probleem om haar een paar stoere foto's te sturen), maar daar heb ik nooit geen reactie meer op gekregen.
Ik had trouwens ook een contract opgesteld, die zij ondertekend heeft. Dit was puur een verkoopscontract. Volgens de rechtswinkel in Leiden, zijn deze contracten wel degelijk geldig. Zelfs een mondelinge overeenkomst is wettelijk gezien geldig. Dus het lijkt me niet waar dat een verkoopscontract door een notaris ondertekend dient te zijn.
Nou veel succes ermee!

Heel erg bedankt voor je reactie hier kan ik echt wat mee :)

Wat zonde dat de vorige eigenaar geen contact meer hield, dat lijkt me heel erg om geen idee meer tehebben hoe het met je paardje ging :o
Mag ik jou misschien vragen wat voor dingen er in beide contracten stonden? :)

Newmom heel erg bedankt voor de informatie!
Heeft jou vriendin eventueel een mailadres waar ik haar op kan bereiken? Ik ben niet zo een held aan de telefoon :o

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:34

Wat eisen betreft kun je natuurlijk alles eisen.. maar of je Lob dan kunt verkopen.. Je kunt er natuurlijk altijd naar vragen.
Toen ik Veer kocht had ze ook een heel goed gevoel bij mij. Ze is in prijs gezakt en heeft mij gevraagd om haar op de hoogte te houden enz. Dat heb ik dan ook gedaan.
Ik denk dat je wat jou wensen betreft ook de juiste koper moet treffen.

succes meis! :(:) je kunt altijd bij me terecht hè! :*

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:47

Ik heb mijn 11 jarige haflinger merrie vorig jaar gekocht voor 1550 euro incl zadel-hoofdstel-vliegendeken en winterdeken.
We hebben geen verkoopcontract of niks maar wel mondeling afgesproken dat ik haar op de hoogte zou houden, ik stuur dus zo af en toe een mailtje over hoe het gaat.
Ik krijg de ene keer wel een reactie terug maar de andere keer niet.....
Maakt ook niet uit voor mij, niet iedereen heeft altijd maar zin in internet en daarbij heeft de verkoopster na eigen zeggen nog steeds heel veel moeite met dat Sanne niet meer van haar is....
Ik heb haar al een paar keer uit genodigd om naar Sanne te komen kijken maar dat kan ze nog niet aan.

Zo kan het straks bij jou ook gaan lopen, kan je wel een contract hebben maar als je gevoel iets heel anders zegt......
In elk geval heel veel succer er mee, ik weet wel iemand die op zoek is naar een paardje maar weet niet of dat een haflinger mag zijn.
Ik zal haar dit topic eens doormailen, diegene zou je in elk geval zeker weten op de hoogte houden!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 17:49

Heel erg bedankt pien :)
Mag ik jou vragen of je ook een contract getekend hebt en zoja wat er zoal in stond?
Heb wel het een en ander gevonden op internet, maar misschien is er nog meer waar ik rekening mee moet houden :)

Justdiesel dankjewel, Ik wil zoiezo een verkoopcontract.
Al is het alleen al voor mijn eigen gevoel, mocht iemand dat contract niet willen tekenen is het zoiezo niet de juiste persoon voor haar.
En als ik geen goed gevoel heb bij die persoon gaat zij daar al helemaal niet naartoe :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:50

Je kunt een aantal dingen opschrijven in je advertentie zoals voor goed tehuis en weidegang vereist.Met deze 2 dingen in je advertentie geef je al aan dat jij haar niet aan iedereen verkoopt en dus kan weigeren.Mensen die interesse hebben zullen dus ook weten dat jij meer info wilt dan wanneer ze bij een handelaar een paard willen kopen.

Verder zou ik op je gevoel afgaan.

Zoals gezegd kun je niks eisen. Zelfs al zou je in het contract zetten dat ze niet doorverkocht mag worden = je recht halen wanneer zij dat wél hebben gedaan erg lastig. Dié kopers zijn namelijk ter goedertrouw geweest, dus je pony terug krijgen zit er wsl niet in.

Contact na de verkoop zou ik niet aanraden tenzij het vanzelf gaat. Niet prettig voor de kopers als ook niet voor jou wanneer je dat eist, want wanneer het niet naar je zin gaat kun jij niets doen en voor hen is dat "een extra druk".

Bij een goed tehuis verwacht men vaak wel dat er iets van de prijs af kan, dus hou daar rekening mee of zet er "vaste prijs" bij .

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:00

Jeetje meis! Wat schrikken dat je haar gaat verkopen! Het is zo'n knapperd! Jammer(voor mij) dat je haar
niet 1,5 jaar geleden te koop had staan. Want het is echt een droomhaf om te zien.

Nu ontopic, ik denk dat je vp rond de €1750,- moet zetten.

PDI

Re: Haflinger verkopen, iemand die mij kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:03

Daan, :n ik heb geen contract getekend :n
is ze ook nooit over begonnen :)

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:35

Ik denk dat je het beste in je advertentie kan zetten dat je een hele goede eigenaar zoekt die haar de dingen kan bieden die jij graag voor haar wil (niet erin zetten dat de vp bespreekbaar is anders trek misschien types aan die op je gevoel in gaan spelen en naar je mond gaan praten voor een goedkoop paardje), dan haar aan de persoon verkopen waar je het beste gevoel bij hebt, nog een keertje gaan kijken en haar dan loslaat...

Jou kennende ben je bij ieder bericht weer helemaal van streek...

Ik denk dat zo'n contract in de praktijk niet werkt. Wat ga je doen als ze haar toch verkocht hebben?
Het aanvechten? Dat kost klauwen met geld en of je zo'n zaak zal winnen...

Barbara_

Re: Haflinger verkopen, iemand die mij kan helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:14

Tsja denk dat je het ook moet treffen dat de mensen die haar kopen echt daadwerkelijk contact met je houden! Vind het wel echt balen voor je Daan, ik hoop echt dat Lob een super baasje krijgt! Sterkte meis met je beslissing!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:37

Ik kwam jouw topic "zo maar" tegen maar werd erg nieuwsgierig vanwege jouw vraagstelling. Wat heel veel al schrijven, verkocht is verkocht en je kan dan niet verwachten dat je recht van terugkopen etc. hebt of je moet wel heel specifieke afspraken kunnen maken, maar daar heb ik al tig keer van gehoord dat daar dus juist de problemen van komen. Een contract opstellen is ook niet waterdicht, al zou je het zelfs via een notaris laten lopen bij wijze van. Wat denk je zelf: de koper houdt zich niet aan de voorwaarden, wat rest jou dan? Een procedure opstarten? Nou dat doe je niet gauw want dat kost je heel wat geld, meer dan de verkoop heeft opgeleverd. Kijk als je de juiste en serieuze koper tegen komt, dan komt het met de afspraken ook wel goed, een serieuze koper verkoopt de haflinger waarschijnlijk ook niet meer, ik kijk naar mijzelf, een dier dat bij mij op het erf komt zal niet meer weggaan via verkoop, nooit en daar ben ik niet de enige in. Ik heb ook regelmatig contact met de verkoper gehad en op den duur verwatert dat en dat ligt niet aan de koper meestal reageert de verkoper minder en dan ben je er zelf ook wel klaar mee. Dan kom ik op de vraagprijs, ik zie 3 bedragen langskomen en ik denk dat je daar in moet middelen, 2250 is wat aan de prijs maar 1300 vind ik belachelijk laag. Dat mag je vragen voor een Haflinger die je van tijd tot tijd uit de wei plukt om een uurtje op te gaan hobbelen, maar ik heb jouw profiel er eens bijgenomen en constateer, dat jij heel veel met je Haflinger onderneemt, ze is van alle markten thuis om maar zo te zeggen, zelfs de vrijheids dressuur beheerst ze dus krijg je een prijs/kwaliteits verhouding en daarbij kan ze heel mooi lopen en mag je hierbij rustig verwachten dat je je investering door mag berekenen. Zo'n beetje rond de 1800-1900 is echt niet te veel gevraagd, niksgevers blijf je altijd houden en dan willen ze ook nog dat het paard Z loopt als het even kan, nou succes verder met het zoeken ernaar, zou ik dan zeggen. Vaak merk ik dat er op Bokt vreemd wordt omgegaan met aan- en verkoop prijzen, er wordt vaak onredelijk handel gedreven, ik ben misschien wel het oudste Bokt lid en aardig door de wol geverfd en merk vaak dat prijs reacties redelijk onvolwassen zijn ofwel VEEL voor weinig, ik zou heel weloverwogen te werk gaan als ik jou was want je paardje is het gewoonweg waard, kijk voor alles is een koper hoot, maak je daar maar geen zorgen over en je hoeft je paardje echt niet voor een appel en een ei weg te doen maar ik denk, zoals al eerder geschreven is, dat jij best goed weg kan komen met het verhuren van je Haflinger want dan blijf je er met je neus boven op zitten. Ik wens je veel succes 't is dat ik er al 4 heb staan anders wist ik het wel!