Waarom betaal ik eigenlijk nog aan de KVTH?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Waarom betaal ik eigenlijk nog aan de KVTH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:20

Ik ben lid geweest voor het overschrijven van de papieren op mijn naam. Daarna heb ik weer opgezegd.

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:58

Ik ben dus wel lid, en blijf ook lid. Persoonlijk vind ik het wel nuttig; maar dat is voor ieder een eigen keuze.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:27

Pff ik schrok van de rekening een paar weken terug. Vond het nogal veel dus ben ook van plan het nu toch maar op te zeggen. Heb een Haflinger ruin en een Haflinger merrie + goed stamboom. Wil opzich wel gaan fokken... Maar 65 euro voor lidmaatschap, waar ik verder helemaal niks mee doe is gewoon duur.

Maar als ik het goed begrijp: als ik wil fokken met mijn merrie dan moet ik lid blijven, omdat het veulen anders niet ingeschreven mag worden en je dan ook geen goede hengst kan krijgen??

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:25

De hengst kies je zelf uit, maar idd voor het fokken heb je wel lidmaatschap nodig. Voor wachtboeker merries moet je ook lidmaatschap hebben als je ermee gaat fokken ;).

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:15

Marieke_K schreef:
@Lyoness: ohh.. oplichters zijn het dus ;) Ik kreeg inderdaad het verhaal dat ik lid moest worden om over te kunnen schrijven, dat grapje ging bijna 120 euro kosten..

Ik heb het nooit gedaan (heb mijn verzorgpony gekregen) want kan middels rekeningen wel aantonen dat ik eigenaar ben (betaal bijvoorbeeld al jaren stalling, hoefsmit etc.). Dat maakt je punt dat jij eigenaar bent volgens mij sterker dan wiens naam er in het paspoort staat.

dat verhaal kreeg ik dus ook! wat belachelijk, ben dus ook al 4 jaar lid voor niks :( ga er morgen meteen achteraan om het op te zeggen :Y)

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:56

Ik betaal het, omdat ik anders niet kan deelname aan de keuringen :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:31

iSaBeLL schreef:
Ik betaal het, omdat ik anders niet kan deelname aan de keuringen :)

Dan begrijp ik dat je lid bent :)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:43

65,- euro voor 1 keer meedoen aan de keuring, dan blijft het toch een boel geld.
Mijn merrie moet dit jaar of volgend jaar voor stamboekopname dus ik blijf nog even lid. Maar ik moet zeggen dat ik geen fokambities heb en de boekjes ook niet zo interessant vind. Misschien kan daar eens wat mee gedaan worden zodat het voor meer mensen interessant is om lid te worden/blijven :)

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:52

Ik denk dat je het iets anders moet zien; het stamboek doet veel meer als alleen het jouw mogelijk maken om naar een centrale keuring te gaan.
Hengstenkeuring (huur brabanthallen is niet goedkoop)
Centrale keuringen
Uitgeven van stamboek blad
Registreren paarden
Nationale tentoonstelling (1x per 2 jaar)
Kantoor (huur?)
Salaris medewerkers
Denk dat als je gaat vergelijken tussen de stamboeken dat jebij kvth nog niet eens zo duur uit bent.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:28

Ik heb het zojuist opgezegt, doe er toch niks mee en als ik ooit een veulen wil, schrijf ik haar wel weer in.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:32

Ook ik heb het zo juist opgezegt de lidmaatschap.
Deed er ook niets mee en dan is het een hoop geld als die rekening weer op de deurmat valt.

Mij werd ook verteld toen ik de papieren van mijn haflinger op mijn naam wou hebben staan dat ik dan dan lid moest worden voor die €65,- per jaar (wat achteraf dus niet zo blijkt te zijn)
Het enige handige aan het lidmaatschap was, dat ik vorigjaar nog heb mee gedaan aan de keuring omdat mijn haf nog in het veulenregister stond en ik haar in het merriestamboek wou hebben.
Nu mijn haflinger in het merrie stamboek staat geregistreerd vind ik het wel best zo.
Bestgaand rijpaard was leuk om mee te doen maar om daar nou speciaal €65,- voor te betalen vind ik zonde van me geld.
Aangezien ik toch niet met mijn merrie wil gaan fokken en haar ook zeker niet voor de verkoop heb vind ik premies niet zo belangrijk.
Ook zullen die premies er niet inzitten omdat ze haar te klassiek vinden en dat willen ze niet meer.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:49

Ik heb inderdaad ook 2 kee rmeegedaan met de keuring, 1 keer voor de opnamen in het stamboek het s nummer zeg maar en de 2e keer voor de lol en bestgaand rijpaard, maar heb het nu eigenlijk wel gehad, als ik ooit een veulen wil, ook voor mezelf, dan schrijf ik haar wel weer in.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:04

Dan wordt je lid bedoel je ;) Ze blijft immers ingeschreven ;)

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:45

65 euro is wel veel geld... in België kost het 40 euro, ook niet mis maar het is toch 25 euro goedkoper dan bij jullie.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:31

Ik laat mijn 2 haflingers nog even op mijn naam schrijven en verzend meteen een afmelding mee. Vind het ook te veel. Als ik ruimer zit en ik wil er echt iets mee dan meld ik me wel weer aan. Ben jaren lid geweest! zelfs toen ik geen haflinger had!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:33

Kan je inmiddels al gewoon via de site opgeven dat je geen lid meer wil zijn?

Of moet dat nog steeds via briefpost?

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:37

Ik heb vanmorgen gebeld moet nog steeds per brief!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:39

nogal logisch dat het schriftelijk moet want ze zullen hier je handtekening voor nodig hebben

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:50

Ik zat net even te kijken wat het dan bij NRPS kost.. Maar daar is het gewoon 72.60 :O)

Dacht ook altijd dat je je eerst moest laten inschrijven en dat dan pas de papieren op je naam kwamen, maar dat is dus niet zo.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:59

Nee hoor, je kunt het ook per e-mail doen.
Ik had een mail gestuurd hoe ik dat moest doen, ik moest een mail terug sturen met al mijn adresgegevens en dan was het goed, dus het kan per mail.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:02

nou, massaal minipaarden gaan fokken dan, daar betaal je "maar" 40 euro. Ik schrik eerlijk gezegt van de prijzen die hier langs komen

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:16

Ik vond het ook best veel geworden.
De eerste jaren dat ik lid was, was het € 50,- en nu ineens € 15,- duurder, vandaar dat ik het ook stop, doe er toch niks mee.

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:12

Bezoek de vergaderingen dan weet je ook dat je meer moet gaan betalen :D

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:46

@ gina dan hoop ik tegen die tijd dat je gaat fokken je optijd weer lid maakt zodat je kan lezen in het blad (wat je nu zo onzinnig vind )welk fokdoel er gevraagd word voor een haflinger.
Als je fokt vind ik dat je dat met enig inzicht en kennis moet doen.
Dan heb je het blad wel degelijk nodig om je informatie in te winnen ;).

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:25

Fokken hoeft niet percee naar de maatstaven van het kvth natuurlijk ;)
Je kan ook naar eigen inzicht fokken, als je geen belang hebt aan het perfecte kvth plaatje.