Schuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:48

Beste Yvank,de geleerden zijn er zelfs niet over uit hoe en waar het van komt en blijft!
Als je nooit een exceempaard hebt gehad dan kun je je daar niet in verplaatsen
ook ik zorg voor het "innerlijke beest" en het kalmeerd wel wat maar geneest niet!
Is net als bij de mensen,vroeger had je een gewone muggebult,als ze je nu steken heb je een plakaat zitten!De insekten worden ook steeds agressiever en giftiger daar kun je weinig aan doen.
Waarom denk je dat exceempatienten zo lang rondlopen ermee?Omdat er soms geen redding is,helaas.
Het enigste wat je kunt doen is zorgen dat er niet gestoken kan worden en de huid goed verzorgen.

funnyhorses

Re: Schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:53

Ik zeker waar ik het over heb , heb zelf 2 eczeemaarden staan hier . Het is wel degelijk bekent dat het van binnenuitkomt. Het ís ook (nog) niet te genezen. Maar wel te verzachten en met een goed rantsoen en drainage kuur kom je al een heel eind ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:54

ja en over dat verzachten hebben we het toch!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:57

ja vandaar dat ik toch ook zeg dat het van binnenuit in het immuunsysteem komt. En dat het daar aan moet pakken. Mijn eczemers zijn daar zo ontzettend van opgeknapt! Ze staan zomers op een handje biks en verder gras en hooi.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:00

ja voeding speelt zeker een grote rol bij exceem gevoeligheid.
Da's bij de mens ook zo.
Maar hopelijk komen ze ooit met DÉ oplossing he?
Zo triest om te zien als ze zich zo hard schuren.Waar schuurd je jouwe zich?Alleen manen en staart of overal?
Mijn pony schuurt zich letterlijk van kop tot staart en alles wat ertussen zit!
Is erg arbeidsintensief een excemer te onderhouden,maar ik doe het graag!Beestje vraagt er tenslotte ook niet om he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:41

ik hoop ook dat ze ooit met dé oplossing komen. Mijne schuurt alles wat ze maar schuren kan helaas. ander alleen manen en staart