Welk zadel voor ouderwets type?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Welk zadel voor ouderwets type?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:12

@Joliene: Dank je :D. Deze kruising is zeker een aanrader!! :D

Ik heb nu een Massimo trail waar ik nog blijer mee ben dan die barefoot.
Ik had achteraf zelf weinig steun in dat zadel en kreeg een stoel zit :o.
Toen de zadelmaker een Massimo op mijn paard legde en ik een proefles ermee mocht rijden was ik acuut om!
Hij lag stabiel, paard liep veel ruimer, ik had veel meer steun én! De zitting was net zo zacht als de barefoot :D

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:24

Mooi zo succubi! Ik had een thorowgood met boommaat 38 en daar was ze uit gegroeit. Toen ben ik overgestapt naar een barefoot. (Had geen geld genoeg voor een massimo.. :o ) Ben achter af wel blij dat ik niet voor een boomzadel ben gegaan, vorige maand paste ze echt niet meer in boommaat 38 en zou ze waarschijnlijk wel weer in boommaat 37 passen. :+

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:35

Eeeeh, hoe snel groeit je paard??
Mijn merrie is ondertussen drachtig geweest en veullie is al bijna afgespeent en zij weer afgeslankt maar mijn boommaat 36 zit nog steeds als gegoten!
Misschien ligt het eerder aan het merk zadel dan aan je paard?
Country Mill en John Kool verkopen ook 2e hands Massimo's! ;) :D

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 16:09

We zijn nu aan het onderhandelen om een Wintec Isabell Werth over te kopen, laat ons hopen dat het past (ja, we mogen het dus uitproberen, dat was ook een vereiste)
Laat ons hopen dat het past :):)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:05

Hoe weet je dat het past?
Komt er iemand voor kijken?
(*duimt ondertussen*!)

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 22:54

we gaan iemand die er meer van kent vragen erbij te zijn als we het passen

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:17

shanalover schreef:
we gaan iemand die er meer van kent vragen erbij te zijn als we het passen

Zadelpasser neem ik aan?

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 11:17

Geen zadelpasser, 2 meisjes die zelf al jaren paarden hebben en weten hoe een zadel moet liggen. Zowiezo gaan we het ook tijdens het rijden uitproberen. Als ik maar lichtjes het gevoel krijg dat ze er niet lekker onder lopen nemen we het niet hoor.
'Alles' is trouwens beter dan de warmbloedzadels die we nu gebruiken. Die schuiven en draaien alle kanten uit.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:40

shanalover schreef:
Ik heb net een Wintec Wide/XL aangeboden gekregen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Die heb ik, vind het een superzadel. Past precies op mijn dikke haflinger. Maar hij past natuurlijk niet op elke haflinger, als ik hem op de haflinger van mijn moeder leg ziet het er echt niet uit.
De wintec isabelle werth was voor ankie te smal, dus niet alleen de grootste boom was te smal maar ook de kamer. Maar de zadelpasser zei wel dat als ze af zou slanken ze zo'n zadel wel zou passen.
Succes.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:00

Ik rij mijn haf met een Massimo Dressuur. Zit en ligt heerlijk. Had eerst ook een wintec, maar die lag niet lekker meer, ook niet met de breedste boom er in...

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:08

Ik heb momenteel een wintec 2000. Wel een oude versie die niet verstelbaar is. Ik vind 'm te groot en knelt de schouder een beetje in. Tussendoor had ik een barefoot. Ik vond 'm voor mij lekker zitten, voor Verena was het niet zo lekker. De pommel veroorzaakte te veel druk en toen heb ik de wijde pommel besteld, en die veroorzaakt nog steeds te veel druk. Ik ga volgende maand voor een thorowgood. Ik laat die wel door een zadelmaker passen. Ik ga voor de t4 versie, is goedkoper dan de t6. Verena is namelijk al 20 en niet mijn eigen pony. Als ik voor een duurder zadel ga, moet ik langer sparen, en zit nog langer op een naar mijn mening niet goed passend zadel. ;)

natasjj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 00:03

kieffer wiener past op de meeste breede paarden ik rij veel ouwe types ook friesen ik rij ze met 1 zadel zelfs de zadelmaker zegt dat ze goed liggen http://natasjj17.hyves.nl/