Krijgt een 200 gram op,en in de winter een fleecedekentje er onder
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gizmo1986 schreef:ik ben er eigenlijks nog niet over uit of ik mijn paardje ga scheren ja of nee, wat zijn de voor en nadelen?
Marieke_K schreef:gizmo1986 schreef:ik ben er eigenlijks nog niet over uit of ik mijn paardje ga scheren ja of nee, wat zijn de voor en nadelen?
Voordelen.. tjsa.. Ik scheer die van mij jachtmodel omdat hij het anders met rijden enorm warm krijgt (train redelijk fanatiek met hem) en wat haar minder scheelt een hoop. Als je ze helemaal scheert blijven ze schoner en je hebt ook niet zoveel haar in de verhaarperiode. Zelf heb ik daar niet zoveel problemen mee.
Nadeel vind ik zelf het gehannes met dekens vervelend. Je moet goed opletten of ze het niet koud krijgen (of te warm!) en in de winter moet je losrijden en uitstappen met een zweetdeken om, anders krijgen ze het te koud. Ik ben daar te lui voor![]()
Ook vind ik dat wintervacht nut heeft, dat werkt 100x beter dan dekens![]()
Maar dat is mijn mening..
Mando schreef:Hij zat al zo erg in zijn haar dat ik wel moest anders was hij echt ontploft....

Marieke_K schreef:Mando schreef:Hij zat al zo erg in zijn haar dat ik wel moest anders was hij echt ontploft....
Die van mij begint ook al een flinke vacht te krijgen, maar over twee weken heb ik vakantie en dus lekker de tijd om op het gemakt een mooie racestreep te scheren![]()
Zijn die van jullie een beetje braaf met scheren? Die van mij vind het helemaal niks..
Juut schreef:Ascot heb ik vandaag gekortwiekt. Hij heeft van zichzelf geen wintervacht, maar een noordpoolvacht! Echt dik
Yvank_ schreef:waarom scheer je dan niet eerder? in augustus al 300 grams is echt not done

Wirobelgje schreef:ah ok dan had ik het toch juist, oef
dus als je niet wil dat je paard een hele dikke vacht krijgt van het begin dan moet je ervoor zorgen dat ze
1 niet op de tocht staan
2 alle dagen veel licht hebben
makkelijk toch
persoonlijk vind ik van Augustus al een deken opleggen te ver gaan, zeker als je weet dat je toch in oktober al gaat scheren. Temperaturen in van aug tot okt schommelen nog zo erg...dan kan je ze in mijn ogen beter gewoon laten lopen zodat ze zelf hun temperatuur kunnen regelen
(Sta bij Photography op de wei) volgens mij hebben ze voor het eerst 28 aug 's nachts de dekens opgehad, toen was het nat en koud.