Haflinger competitie Heerjansdam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 18:25

ik wil ook nog graag mee doen als het allemaal beetje lukt maar waar en tot wanneer ken je je inschrijven?

November gaat niej meer lukken ivm gezondheid van mijn haffie.
en die in januarie komt niet uit met mijn zus haar verjaardag maar zou graag die in februari zou ik nog graag mee willen doen.

marguerite

Re: Haflinger competitie Heerjansdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:02

ik ben er ook weer maar dan in de M1,ik doe ze alle 3 mee met Mike

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:03

ik heb me alweer meteen afgemeld,mijn thuissituatie brengt me niet tot serieus te kunnen trainen en dat is niet eerlijk tegenover max om dat na al di tijd gelijk m te starten.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:13

Casanova, wat jammer! Echt serieus trainen kan ik ook niet, maar Hans heeft wel een goede conditie, dus ik ga het wel gewoon proberen, maar verwacht (en eis) dus niet teveel van hem. Is dat voor jou niet ook een optie (zonder exact te weten wat je thuissituatie is natuurlijk)?

Wassen is ook weer een probleem helaas. Hij heeft ene vacht waar menig ijsbeer jaloers op is en zijn manen en staart zijn niet om aan te zien... Staart in een emmer en manen in een vlecht en hopen dat de jury begrijpt dat ik in deze tijd van het jaar mijn paard geen wasbeurt ga aandoen...! Hoe doen jullie dat?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:49

ik rijd momenteel maar 2 x in de week,hij heeft een conditie van 20 min. dressuur.b/l niveau.en bovenal,ik kan zelf niet ontspannen/genieten door de ''omstandigheden''(=scheidingsellende).volgend jaar misschien.

over het wassen:ik was wel gewoon,heb je geen warme kraan?
ik heb alleen koud hier dus staart kan je zowieso doen en manen doe ik snel en pak hem dan meteen in.

of staat jouw haflinger 24/7 buiten?

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:25

Wat vervelend Casanova, heel veel sterkte met deze ellende (en met recht ellende zeg)! Kan me voorstellen dat je het in dit geval niet ziet zitten! Moet voor hem en jou leuk zijn tenslotte!

Ik heb geen warme kraan, alleen steenkoud en dat houdt mij wel tegen om zijn manen te doen. Ben er dan al snel een uur mee bezig en hij moet al die tijd buiten staan (tuinslang). Eer hij dan weer droog is met zijn wintervacht ben je een halve dag verder en dat heb ik er niet voor over... Vind het wel jammer, wil ook wel eens met hem pronken ;-)!

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:00

Heb gister voor het eerst echt geoefend (dat wil zeggen in een bak, in de berm kan ik toch echt geen dressuren noemen!). Vriendin heeft proefje 18 voorgelezen. Oef, wat is zo'n rechtsomkeert in galop een kleine wending zeg! Het ging allemaal nog lang niet goed genoeg, maar hij was lekker voorwaarts. Als ie dat over 1,5 week in Heerjansdam ook is, rijd ik in ieder geval geen verlies is mijn inschatting! Probeer in ieder geval voor 7 november nog ergesn anders ook in een bak rijden te bietsen, en kan dan misschien proef 17 nog een keer doen. Heb ik in ieder geval alle onderdelen een keer gehad!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:10

MirjamN schreef:
Casanova, wat jammer! Echt serieus trainen kan ik ook niet, maar Hans heeft wel een goede conditie, dus ik ga het wel gewoon proberen, maar verwacht (en eis) dus niet teveel van hem. Is dat voor jou niet ook een optie (zonder exact te weten wat je thuissituatie is natuurlijk)?

Wassen is ook weer een probleem helaas. Hij heeft ene vacht waar menig ijsbeer jaloers op is en zijn manen en staart zijn niet om aan te zien... Staart in een emmer en manen in een vlecht en hopen dat de jury begrijpt dat ik in deze tijd van het jaar mijn paard geen wasbeurt ga aandoen...! Hoe doen jullie dat?

Ik heb van Cowboy Magic de Green spot remover.
Dat spuit je er op, laat je even intrekken en wrijf je er met een handdoek uit. Hoeft alleen op de plekken die vies zijn. Even op laten drogen en het is schoon. Heb je geen water voor nodig :D
Ik heb het afgelopen weekend gebruikt voor een fotoshoot en het werkt super!
Kan ook met manen. Staart zou ik wel even wassen met een emmertje sop.

Ik kom 7 november waarschijnlijk kijken. En volgend jaar hoop ik zelf mee te doen :D

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:18

in de B moeten we proefje 3 rijden (zonder startkaart), toch?

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:15

Ik doe 30 januari en 13 februari mee :) .
in het M1 paarden.

Rij nu nog tussen de pony's ,
dus dat zijn mijn eerste wedstrijden tussen de paarden.
Zie er erg tegen op. Maar we proberen het beste er van te maken :)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:38

Misschien heb ik er overheen gelezen maar waar kan je je inschrijven, kosten en kan het zonder startkaart?

Lijkt me erg leuk!

future4eveah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 02:24

kan je hier ook met startkaart meedoen of is het alleen zonder?
als je met startkaart ook mee kan doen ga ik denk ik ook maar een mailtje voor jan en feb sturen :o
volgende week heb ik al wedstrijd

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:34

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:44

Kan je hier ook aan mee doen als je geen tot zeer weinig wedstrijdervaring hebt, of met een papierloze haflinger?

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:35

Ja hoor. Mijn haflinger is ook papierloos en juist om ervaring te kunnen opdoen is de klasse ' B zonder startkaart ' ;)

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:13

Haha, die van mij is ook papierloos hoor en ik start M1, dus gewoon lekker meedoen!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:22

wie doen er aanstaande zaterdag mee? Ik wil misschien komen kijken en me daaarna inschrijven voor januari en februari.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:03

Paulusjuh schreef:
wie doen er aanstaande zaterdag mee? Ik wil misschien komen kijken en me daaarna inschrijven voor januari en februari.

even teruglezen...!

DuchesS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:26

Ik doe ook mee, alle3 de wedstrijden :D
Deze en Ermelo is het enige wat ik start in een jaar hihi dus ik heb er weer veel zin in! Hoop dat het weer wat beter wordt...
En dat ik kan trainen, heb mn stuitje gebroken en daar nog steeds veel last van :(

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:58

Gaaf dat je er weer bij bent met Tiësto, die knapperd! In de L2 begrijp ik uit je onderschrift? Beterschap trouwens, klinkt niet lekker...

marguerite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:58

DuchesS schreef:
Ik doe ook mee, alle3 de wedstrijden :D
Deze en Ermelo is het enige wat ik start in een jaar hihi dus ik heb er weer veel zin in! Hoop dat het weer wat beter wordt...
En dat ik kan trainen, heb mn stuitje gebroken en daar nog steeds veel last van :(

was gaaf in Ermelo,volgend jaar weer!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:02

Ook buiten heerjansdam zijn er KVTH competities, er is er 1 in november 29ste in januari, uhm, weet ik even niet meer en 1 op 14 maart.

Anders moet je even google en dan KVTH wintercompetitie doen. de eerste site staan data en plaaten!

Je moet wel snel zijn want het zit bijna vol!!!

(kan met en zonder stratkaart ;) Ik zoe zonder

Ik heb vorig jaar trouwens meegedaan in Heerjansdam en ben toen 1ste execo geworden met mijn 220dagen drachtige merrie samen met de hengst Angard van Henk de brouwer :D

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 14:25

Peelie schreef:
Ook buiten heerjansdam zijn er KVTH competities, er is er 1 in november 29ste in januari, uhm, weet ik even niet meer en 1 op 14 maart.
Anders moet je even google en dan KVTH wintercompetitie doen. de eerste site staan data en plaaten!

Als ik dat google kom ik als eerste twee op mijn eigen site terecht!! :D
Heb er in ieder geval ook mega veel zin in! Hopen dat het een beetje droog wil blijven zaterdag, vandaag is echt drama ;( .

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:00

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:05

zijn er al starttijden bekend van de bokkers die meedoen? Ik kan er tot 13.30 of 14.00 uur zijn.