foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 23:59

haha geen idee. Inderdaad wel een erg pittig ding, misschien dat er wat welsh in zit. Heb er een duits paspoort in maar zelfs daar staat weinig is dus.. Wel jammer maar ze kan ontsettend mooi lopen. Alleen zo schuw als de pest. Waarschijnlijk (in iedergeval dat denk ik) is ze gepest door kinderen ofzo, Je weet wel snoepje geven en dan laten schrikken of een tik geven. Je kunt namelijk niet aan haar hoofd komen en ook snoepjes uit de hand wil ze niet hebben. Altans ze gaat snel vooruit vandaag wou ze wel aan een appeltje knabbelen die ik in mijn handpalm had liggen. Zoals ik al zij gewoon geduld hebben (wat dat betreft is het net Turbo, die was ook zo ontsettend bang).

Maar nu zijn we wel erg off topic hè?

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 00:07

Ik ken ook een haflinger x kwpn. Deze staat op stal 't reelaer en heet Indy. Je zou eens op de site kunnen kijken, daar staan foto's. Ik vond het een ontzettend leuk paard. Heel sterk en veelzijdig, kon ook goed springen.

( ik weet niet of ik zo maar foto's mag plaatsen van een paard wat niet van mij is dus de site is www.reelaer.nl)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 10:11

n_arelle schreef:
Ik ken ook een haflinger x kwpn. Deze staat op stal 't reelaer en heet Indy. Je zou eens op de site kunnen kijken, daar staan foto's. Ik vond het een ontzettend leuk paard. Heel sterk en veelzijdig, kon ook goed springen.

( ik weet niet of ik zo maar foto's mag plaatsen van een paard wat niet van mij is dus de site is http://www.reelaer.nl)

Dat is inderdaad ook een erg leuk paardje! Wat me bij haar opvalt is de lange rug. De meeste kruisingen zijn vaak erg compact (wat ik zelf wel erg mooi vind). Indy heeft de heupen wat omhoogstaan en dan weer een erg lang kruis (vind ik). Wel leuk dier!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:59

OKHannes schreef:
@Flairs: ben heel benieuwd hoe jouw zwarte er uit ziet...Heb je foto´s?

Foto's heb ik zo niet bij de hand :o

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:11

Ik was vorig jaar op ruiterkamp in Portugal. Heb daar gereden op een kruising Haflinger x Lusitano. Hij heet Memphis, issie niet leuk

Afbeelding

Tineke90

Re: foto's, meningen, karakter van kruising Haflinger x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:27

wat een mooierd zeg! Heeft ook wel wat moet ik zeggen

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:29

Oeff, ja hij rijd zooo lekker. Zit als een huis.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 13:16

Inderdaad ook leuk paardje zeg! Mooi kleurtje, heeft wel echt wat van de haflinger! erg apart.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:42

XxStellaxX schreef:
Dat is inderdaad ook een erg leuk paardje! Wat me bij haar opvalt is de lange rug. De meeste kruisingen zijn vaak erg compact (wat ik zelf wel erg mooi vind). Indy heeft de heupen wat omhoogstaan en dan weer een erg lang kruis (vind ik). Wel leuk dier!

Samson, z'n halfbroer, heeft net zo'n bouw maar is alleen wat groter. ;)

Zie ook weer de website voor een foto, haha. Ze zijn inderdaad ongelofelijk veelzijdig met rijden en erg sterk. Ideaal! Dit jaar is er weer een nieuwe op komst. *D

Armani is trouwens een Fries x Haf, mocht je dat ook nog leuk vinden om te zien.

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:37

Nee ik ben eigenlijk alleen geintereseerd in de kwpn x haflinger. Maar vond het wel leuk om even een lusitano x haflinger te zien.

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:04

Okee, nou, Samson is er dus ook nog één. :)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 21:15

oké, aha. Heb je daar ook een foto van? Zijn er trouwens nog meer mensen met een haf x kwpn??? Ben namelijk wel benieuwd. Ook wel benieuwd naar wat mensen van mijn kruising vinden?

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:22

op www.reelaer.nl onder het kopje paarden staat samsom tussen, dit is ook een haf x kwpn ;)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 21:44

x_Staceyy schreef:
op http://www.reelaer.nl onder het kopje paarden staat samsom tussen, dit is ook een haf x kwpn ;)

Wat voor kruising was dat nou? Wel lekkere dikke speknek alleen wat lang in de rug en dan korte pootjes. Leuk beestje alleen niet echt elegant

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 21:47

sorry ik was wat in de war.. Had niet helemaal door waar het nu overging.. Hehe maar ik ben weer wakker hoor snap het helemaal:P Samson is halfbroer van indy die een kwpn x haflinger is..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:58

Op stal 't reelaer hebben ze allemaal leuke kruisingen!! Armani is een kruising van een haf met een fries! SUperleuk beessie,

Samson is toch ook een kruising met een haf?? Dacht dat hij en Indy samen kruising van haf x kwpn was?

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:36

hi mensen......

hebben we nog foto's te goed van mensen????? :D
naja in iedergaval hoop ik nog iets te horen van echte kruisingen haflinger x kwpn (rijpaard type).

groetjes!!!

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 23:09

Jippie, Ben weer een winstpunt rijker! Ben nu M1 met mijn kruising (ik val in herhaling hè?). Ik had afgelopen zondag weer een wedstrijd. Eerste proef ging bagger hij wou niet lekker opgericht lopen en dook een beetje. Maar 2e proef ging beter en daar heb ik dan ook weer een winstpunt gereden heb er nu 4 in de M1.

Zijn er eigenlijk nog andere mensen die ook met een kruising haf x kwpn in de sport rijden (springen of dressuur)?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:16

Ik lees stiekem op dit topic mee :o.
Via het haLFlinger forum ben ik getipt :D
Helaas heb ik geen haflinger x KWPN maar wel een haflinger x Rocky mountain horse.
Maar ben wel heel benieuwd naar haLFjes! :D

Gefeliciteerd met je winstpunt!!
Heb je er foto's van?? :D

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 23:23

Haha, van mijn winstpunt heb ik geen foto :P. Kijk wel wat letter's en cijfers M1 + 4. Haha ja heb wel foto's van mijn kruising. Die staan hier ook op dit toppic! Even een pagina terug. Dat licht bruine paardje. er staat ook 1 foto op mijn profiel maar dat is er maar 1 :P

Hoe was je getipt via het haflinger forum?? (ik kan daar trouwens niks vinden, vind het een beetje een vaag Forum, zal me er nog wel eens in verdiepen hoe dat daar zit).

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:35

Oh, blondt! Ben nog niet wakker.
Zit net het topic terug te lezen en denk "WOW! Dat is een mooi halfje!" haha
Mooi paard hoor! Echt een geslaagde kruising.
Ik bedoel het haLFlinger huiskamer topic, allemaal haflinger kruisingen (haLFjes dus ;))
Iemand had je al eerder getipt dacht ik.
[HK] De Halflingers
Eerste foto is van Noah, dat is een haflinger x KWPN :) (KWPNlinger dus ;))
En verder naar beneden Fanny van bokker Erretje heeft een KWPNlinger :)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 00:15

Haha maakt niet uit! Haha ik las ook telkens Hafje terwijl er halfje stond. Ja ik dus ook niet helemaal wakker. Bedankt voor het compliment over mijn Halfje :P Zijn 3 kwart broer, is die bonte, waar ook foto's van zijn geplaatst op dit topic. Ook erg leuk beestje, alleen een tik grooter! ben ik een beetje jaloers op, maar ik ben niet groot 1.64 dus dat past nog wel :P

Ik had dat topic inderdaad ook al gezien. Maar hallo 433 paginas ofzo??? Ik dacht AAAAI ik wist niet waar ik moest beginnen dus ben er maar niet aan begonnen (bedoel met lezen). Ik had Fanny inderdaad gespot dacht eerst dat er fries bloed in zat. Zo aan de hals en de benen te zien. Wel erg leuk beestje, vooral ook echt appart!

Heb jou profiel ook even snel gespot! (eeh alleen de foto's) na en een stukje tekst over dat je dekens en kleding zelf maakt! Ik vind het echt heel erg leuk!! Dus je maakt voor paardjes ook Gothic dekens :P Vind het echt cool! Ben zelf ook aardig alternatief!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:52

Die mooie bonte is mine...:-).
Ga trouwens eind deze maand voor het eggie starten, in de B (moet gewoon bij begin beginnen)

XxStellaxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 21:53

O wat leuk OKHannes! Zal vast wel goed gaan Hannes is een mooi sierlijk paardje! Naja er is ook een beetje rij ervaring voor nodig en een goede klik, maar dat zal ook wel goed zitten :P

Ben wel benieuwd hoe ver jij met hem komt! Hij was L1 of L2 (weet je ook hoeveel winst)?
Ps. Jij bent zaterdag op Horse-event zie ik. Lijkt me leuk om je dan al even te ontmoeten.. Maar daar mail ik anders nog wel over.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:41

Hij is L2 startgerechtigd. Uhm, bij sierlijk moet ik aan iets arabisch denken....dat is is ie ook weer niet hoor, is een aardige stevige jongen met flinke billen en spieren....als t dieseltje op gang is loopt ie dan wel weer als de brandweer.